2013-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur skulle ditt/ert lag se ut i morgon?

Jag vet faktiskt inte. Vet bara att jag vill se Toivonen med Zlatan igen. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte om det ens är värt att lägga ner någon energi på hur de spelar nu mot Norge. Det kommer förmodligen ändå inte bli något VM.

Är Per Nilsson en såpass bra mittback att han kan styra upp ett mediokert försvar? Vem ska egentligen agera defensiv mittfältare? Finns det ens några bra defensiva mittfältare i Sverige?
Citera
2013-08-13, 23:57
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Problemet är att det inte kommer se särskilt bra ut. Ekdal är spelskickligare än Wernblom, men behöver en speluppläggare bredvid sig. Ekdal är mera en allround-spelare med få brister. Dock har han inte det där riktigt kreativa passningsspelet. Med det sagt så borde Sverige spela lite rakare imorgon, annars får vi stora problem.
Självklart har Ekdal inte den superspetsen som offensiv kreatör. Men när Elm och Källström underpresterat kraftigt i landslaget tidigare, borde man verkligen ge honom chansen. När varken Elm eller Källström agerat bra speluppläggare ser jag Ekdal som Sveriges bästa för tillfället.
Citera
2013-08-14, 00:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Självklart har Ekdal inte den superspetsen som offensiv kreatör. Men när Elm och Källström underpresterat kraftigt i landslaget tidigare, borde man verkligen ge honom chansen. När varken Elm eller Källström agerat bra speluppläggare ser jag Ekdal som Sveriges bästa för tillfället.

Visst, men det rimmar illa med Hamrén spelidé att spela Ekdal och Wernblom samtidigt. I sig skulle det kunna vara intressant, men Hamrén lär tyvärr inte ändra sin filosofi särskilt mycket. Då kan vi sitta i problemet att vi inte är trygga att spela upp genom mittfältet, och skickar istället längre uppspel mot mestadels Zlatan. Det är väl okej i sig, men återigen är problemet att Hamrén inte kommer att ha förberett detta. Det blir således ett resultat av panik och utan linjer, vilket vi även sett med spelskickliga Elm då han skitit på sig så mycket att han inte vågar visa sig, hämta boll och vända upp.

Blir intressant att se hur Hamrén löser detta på onsdag. Han får gärna överraska.
Citera
2013-08-14, 12:07
Medlem
Michael-ScarNs avatar
blir det ett kryss tror ni vs norge ikv?
Citera
2013-08-14, 13:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
blir det ett kryss tror ni vs norge ikv?

Tror på 1-2 tyvärr. Det beror en del på hur många byten det blir.
Citera
2013-08-14, 14:12
Awaiting Email Confirmation
Gillar Hamrén. Spelarna presterar inte, viktigt att han ändrar om. Speciellt när alla spelarna är ungefär lika bra/dåliga. Vissa av dom kanske klarar av att prestera i den blågula dressen.
Citera
2013-08-14, 16:12
Medlem
Quinqqs avatar
Tror ni matchen blir bra/rolig ikväll? Kan erkänna att jag är en nybörjare när det kommer till fotboll, känner inte ens till spelarna i lagen förutom Zlatan och Isaksson... Dock sitter jag på ett par biljetter jag inte behövt pröjsa för! Går mest dit för upplevelsen och förhoppningsvis se en spännande match.
Citera
2013-08-14, 16:13
Medlem
okok1s avatar
För första gången ska jag titta på matchen helt utan förväntningar. Sedan hur det går tänker jag inte ens reflektera över, beroende på hur bra/dåligt de spelar. Jag har tröttnat efter år av hopp, att Hamren skulle få fram en bra spelidé som skulle ta oss nånvart. Det har bara blivit pannkaka av allt.

Han ska ha cred för att han har ändrat passningsmodellen. Det är lite roligare fotboll att titta på.
Citera
2013-08-14, 16:19
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Tror ni matchen blir bra/rolig ikväll? Kan erkänna att jag är en nybörjare när det kommer till fotboll, känner inte ens till spelarna i lagen förutom Zlatan och Isaksson... Dock sitter jag på ett par biljetter jag inte behövt pröjsa för! Går mest dit för upplevelsen och förhoppningsvis se en spännande match.

Nej, det tror jag inte. Betydelselös match, vet inte mycket om Norge men de har ju Drillo så jag har svårt att se att de spelar underhållande. Sveriges lag ser inte vasst ut, tippar på mycket långbollar mot Z. Möjligen kan vänsterkanten med Durmaz/Olsson skapa en del (åt båda håll).
Citera
2013-08-14, 16:43
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Nej, det tror jag inte. Betydelselös match, vet inte mycket om Norge men de har ju Drillo så jag har svårt att se att de spelar underhållande. Sveriges lag ser inte vasst ut, tippar på mycket långbollar mot Z. Möjligen kan vänsterkanten med Durmaz/Olsson skapa en del (åt båda håll).

Hoppas på att se några mål iaf, spelar inge roll vilket lag som gör dem! Kalla mig svikare som supporter men självmål kan vara kul att se på också... Har som sagt fått biljetterna gratis så jag blir inte besviken om jag inte ser en toppenmatch men man får hoppas på det bästa.
Citera
2013-08-14, 16:48
Medlem
Sallaads avatar
Har inte femman men såg detta på deras hemsida.

"Kanal 5 sänder fyra av de återstående VM-kvalmatcherna under 2013 - samt vänskapsmatchen Sverige-Norge den 14 augusti. Matcherna visas även gratis på Kanal 5 Play och kan bara ses i Sverige."

Det låter ju bra. Är det någon hake här att man måste vara medlem eller nått sånt?
Citera
2013-08-14, 18:56
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sallaad
Har inte femman men såg detta på deras hemsida.

"Kanal 5 sänder fyra av de återstående VM-kvalmatcherna under 2013 - samt vänskapsmatchen Sverige-Norge den 14 augusti. Matcherna visas även gratis på Kanal 5 Play och kan bara ses i Sverige."

Det låter ju bra. Är det någon hake här att man måste vara medlem eller nått sånt?
Sist jag använde Kanal 5 play var Tysklandsbragden förra hösten, då var det bara att surfa in och klicka play, inget konto eller så behövdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in