2013-08-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vilken bragd att slå Norge, fotboll är ju världens största sport.

norge ligger före sverige på fifa rankingen
Citera
2013-08-15, 00:55
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
norge ligger före sverige på fifa rankingen
Skämtar du nu eller kommer du på allvar dragandes med den där skitrankingen?
Citera
2013-08-15, 07:20
Medlem
snillet_1s avatar
Jag stör mig väldigt mycket på hur Jonas Olsson sköter inläggssituationer från "sin" sida. Han står alltid och bara tittar på bollen utan att ha en tanke på att markera en anfallare eller ens kolla bakåt. Om han sen dessutom har noll kemi med sina kollegor på mittbacken så är det inte konstigt att det blir en straff som den igår. Pinsamt förfan...

Riktigt fina djupledspassningar av Ekdal i första halvlek men Wernbloom alltså... Vilken köttskalle. Han verkar inte behärska konsten att enbart pressa spelare åt sidan eller tvinga dem till en passning bakåt eller i sidled utan han måste (nästan) ALLTID gå in i situationerna. Fungerar möjligen i allsvenskan. Sinnessjukt att han verkar ha fått instruktioner att gå ner och söka boll från mittbackarna dessutom. Kolla bara den där bakåtpassen som går tjugo meter upp i luften...

(har alltså nyss kollat på H1 på Kanal5play)
Citera
2013-08-15, 07:42
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Vilken bragd att slå Norge, fotboll är ju världens största sport.
Det är väl ingen som sagt att det är en bragd? Inte heller verkar någon särskilt impad över Sveriges insats. Är du ute efter att provocera?
Citera
2013-08-15, 08:59
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det är väl ingen som sagt att det är en bragd? Inte heller verkar någon särskilt impad över Sveriges insats. Är du ute efter att provocera?
Jag säger ju att det är en bragd, en otroligt imponerande prestation.
Citera
2013-08-15, 09:00
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Jag säger ju att det är en bragd, en otroligt imponerande prestation.
Ja det säger du, men sarkasmen stinker ända hit.
Citera
2013-08-15, 11:26
Medlem
Shuyins avatar
Pontus Wernbloom är inte mycket bättre än "Sidleds-Danne" men får nog ej det epitetet eftersom att det dels redan är taget och dels för att han "kämpar".
Citera
2013-08-15, 11:30
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Pontus Wernbloom är inte mycket bättre än "Sidleds-Danne" men får nog ej det epitetet eftersom att det dels redan är taget och dels för att han "kämpar".

Tycker nog att Sidleds-Danne oftast skötte sig bättre i landslaget än vad Wernbloom har gjort. Pontus passar inte i den rollen, i blåvitt blev han bra först när han flyttades längre upp i plan. Hur det lyckas i ryssland begriper jag inte riktigt, men man följer ju inte ryska ligan så aktivt direkt.
Citera
2013-08-15, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Skämtar du nu eller kommer du på allvar dragandes med den där skitrankingen?
Bortsett från Zlatan är det inte särskilt stor skillnad på Sveriges och Norges spelare, inga stjärnor utan habila spelare som mest.
Citera
2013-08-15, 12:09
Medlem
Mellbergans avatar
Wernbloom blev ju faktiskt vald som ryska ligans mest värdefulla spelare förra säsongen enligt fotbollskanalen. Jag tycker det är rätt skoj att se honom på plan. Han är så överdrivet rå så att det blir komiskt. Detta resulterar ju också i att hela det andra motståndarlaget blir vansinniga på Wernbloom. Vilket i sin tur resulterar i många bra frisparkslägen för landslaget.

Man får säga vad man vill om Wernbloom, men han vågar i alla fall visa lite stake i matcherna. Till skillnad mot större delen av det resterande landslaget. Det kan vara rätt skönt att se ibland, sedan har han tyvärr en del andra svagheter. Gårdagens match var väl inte hans livs match direkt heller.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-08-15 kl. 12:15.
Citera
2013-08-15, 12:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Någon var inne på det i matchtråden: Hamrén kommer aldrig att få rätsida på försvarshärvan, alla ser instabila ut i olika grad. Jag ställer in mig mentalt på ett antal missade mästerskap och så får vi se igen om sju, åtta år.

Antalet lag i EM ska ju utökas till 24. Inte fan ska vi behöva missa då.

VM kan dock bli svårare på sikt eftersom det finns risk för att Europa tappar platser.
Citera
2013-08-15, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Wernbloom blev ju faktiskt vald som ryska ligans mest värdefulla spelare förra säsongen enligt fotbollskanalen. Jag tycker det är rätt skoj att se honom på plan. Han är så överdrivet rå så att det blir komiskt. Detta resulterar ju också i att hela det andra motståndarlaget blir vansinniga på Wernbloom. Vilket i sin tur resulterar i många bra frisparkslägen för landslaget.

Man får säga vad man vill om Wernbloom, men han vågar i alla fall visa lite stake i matcherna. Till skillnad mot större delen av det resterande landslaget. Det kan vara rätt skönt att se ibland, sedan har han tyvärr en del andra svagheter. Gårdagens match var väl inte hans livs match direkt heller.

Nu var det det väl Elm och inte wernbloom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in