2013-08-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Tävlingsförare eller inte så hörs det inte vidare moget att vilja preja folk av vägen.

Då befinner ni er nog på samma mognadsnivå, med tanke på din vanliga inställning
Citera
2013-08-04, 13:52
Medlem
Dimaks avatar
Oj oj oj en jävla AUDI med två riktigt original white trash i, Som på motorvägen höll 105 km/h sen när jag skulle köra om gick de upp i 120 km/h , det gjorde dem runt 5 gånger, tror ni inte man blir förbannad?
Citera
2013-08-04, 18:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Oj oj oj en jävla AUDI med två riktigt original white trash i, Som på motorvägen höll 105 km/h sen när jag skulle köra om gick de upp i 120 km/h , det gjorde dem runt 5 gånger, tror ni inte man blir förbannad?

Jag antar att de låg i mittenfilen, vilket du också kanske gjorde?

Bilister som kör i mittenfilen när högerfilen är helt tom på bilar är nog det mest irriterande som finns.
Citera
2013-08-04, 19:18
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag antar att de låg i mittenfilen, vilket du också kanske gjorde?

Bilister som kör i mittenfilen när högerfilen är helt tom på bilar är nog det mest irriterande som finns.

Hur kan du anta att han låg i mittenfilen, när det bara är ca 10-20 mil motorväg i Sverige som har en mittenfil? Förutom i storstadsområdena är 2+2-motorvägar definitiv standard, och i storstadsområdena finns 6-filig motorväg främst på sträckor med många avfarter. Filkörning gäller därför mer eller mindre på många av sträckorna.

Och vad har "mittenfilen" över huvud taget att göra med situationen han beskrev?
Senast redigerad av Swexx 2013-08-04 kl. 19:21.
Citera
2013-08-04, 19:37
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swexx
Hur kan du anta att han låg i mittenfilen, när det bara är ca 10-20 mil motorväg i Sverige som har en mittenfil? Förutom i storstadsområdena är 2+2-motorvägar definitiv standard, och i storstadsområdena finns 6-filig motorväg främst på sträckor med många avfarter. Filkörning gäller därför mer eller mindre på många av sträckorna.

Och vad har "mittenfilen" över huvud taget att göra med situationen han beskrev?

En så kallad 2+2 väg, fyrfältsväg, är inte en motorväg. Alltså antar jag att han menar en riktig motorväg med minst 3 filer i varje körriktning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/2%2B2-v%C3%A4g
Citera
2013-08-04, 21:17
Medlem
Swexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
En så kallad 2+2 väg, fyrfältsväg, är inte en motorväg. Alltså antar jag att han menar en riktig motorväg med minst 3 filer i varje körriktning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/2%2B2-v%C3%A4g

https://sv.wikipedia.org/wiki/Motorväg

Du kan uppenbarligen inte tolka wikipediasidan du länkar till. En fyrfältsväg är en väg som har två körfält i varje riktning, men som ändå av någon anledning inte klassas som motorväg. En motorväg består också oftast av två filer i varje körriktning, men har en mittremsa emellan.

Läs båda wikipediaartiklarna, det kan bara göra dig klokare.
Citera
2013-08-04, 22:58
Medlem
Alvanas avatar
Folk som:
-inte använder blinkers
-inte vet vad väjningsplikt är
-som kör för nära
-ligger å sniffar en i arslet
-kör om i köer eller vid möte
-ligger 10 under h.gräns
-ligger i vänsterfil och kör långsamt
-kör ojömna hastigheter
-blinkar med helljus och tutar en i arslet när man kör om
-tränger sig i köer
-kör mot rött
-parkerar som ett pungdjur
-cyklistjävlar som cyklar på vägen fast det finns cykelväg!
Citera
2013-08-05, 12:06
Medlem
Exuross avatar
Idioter som kör under den angivna hastigheten samt idiotjävlar som har bråttom och ska trycka än i röven hela tiden.
Citera
2013-08-05, 14:34
Medlem
popeondopes avatar
1) Bilister som tror att vägar tillhör dem.

2) Bilister som inte blinkar.

3) Bilister som inte fattar att man får cykla i en rondell utan tutar.

4) Bilister som parkerar på cykelbanor. Jag vill köpa en skrotcykel och parkera den mitt på sveavägen.

5) Bilister som bränner förbi en cyklist i 100 km/t.

6) Bilister som kör oberäknerligt vid övergångar. De bromsar ner men stannar inte. Ska man stanna vid övergången eller inte?

7) Bilister som klagar när man cyklar igenom ett vägbygge. Det finns ingen omledning för cyklar, cykelvägen tog slut. Jag måste cykla på den väg som finns.

8) Bilister som tutar när jag kör på 2 + 1 väg. Det är inte en motorhuvudled och det finns ingen annan väg. Ska jag cykla i skogen?

9) Bilister som använder cykelbanan som lastzon och tvingar mig att svänga ut bland bilarna. Jag ska börja lasta mina sadelväskor medan cykeln är parkerad över två filer på en bilväg

10) Bilister som inte kan följa hastighetsbegränsningen samt accelerera alldeles för fort i stadsmiljö.

11) Gångtrafikanter som går på cykelbanan. Lika idiotiskt som att gå mitt ute i vägen. Helst med stora hörlurar och sen flanerar de runt planlöst så man inte kan beräkna var de är.
Citera
2013-08-05, 15:14
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
4) Bilister som parkerar på cykelbanor. Jag vill köpa en skrotcykel och parkera den mitt på sveavägen.

9) Bilister som använder cykelbanan som lastzon och tvingar mig att svänga ut bland bilarna. Jag ska börja lasta mina sadelväskor medan cykeln är parkerad över två filer på en bilväg

Vad hindrar dig?
Citera
2013-08-05, 15:49
Medlem
popeondopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vad hindrar dig?
Lathet samt lagen. Det var en SUV som blockerade en cykelbana regelbundet som ändrade sig efter ett litet bussträck.
Citera
2013-08-05, 17:05
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
1) Bilister som tror att vägar tillhör dem.

2) Bilister som inte blinkar.

3) Bilister som inte fattar att man får cykla i en rondell utan tutar.

5) Bilister som bränner förbi en cyklist i 100 km/t.

6) Bilister som kör oberäknerligt vid övergångar. De bromsar ner men stannar inte. Ska man stanna vid övergången eller inte?

7) Bilister som klagar när man cyklar igenom ett vägbygge. Det finns ingen omledning för cyklar, cykelvägen tog slut. Jag måste cykla på den väg som finns.

8) Bilister som tutar när jag kör på 2 + 1 väg. Det är inte en motorhuvudled och det finns ingen annan väg. Ska jag cykla i skogen?

10) Bilister som inte kan följa hastighetsbegränsningen samt accelerera alldeles för fort i stadsmiljö.

11) Gångtrafikanter som går på cykelbanan. Lika idiotiskt som att gå mitt ute i vägen. Helst med stora hörlurar och sen flanerar de runt planlöst så man inte kan beräkna var de är.
Kul att höra en cyklists uttalande så ska inte skriva ner alla 1000 punkter jag har emot er.

Vill bara säga att det såklart är omöjligt att få vägarna säkra med era "fordon" som går nästan lika snabbt som en bil i stadstrafik. Inte särskilt konstigt då era cyklar saknar blinkers, ljus, tut och oftast används av en hjärndöd person som saknar trafikkunskaper. För att kunna samspela med andra måste båda parter kunna kommunicera och även veta vad som gäller. Att ni knappt syns gör det ju inte lättare.

Förstår verkligen inte varför cyklister får vistas på samma vägar som riktiga fordon. Kan ju lika gärna tillåta hästar gå lös på gatorna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in