2013-10-13, 18:19
Medlem
Mest irriterande i trafiken? Tre saker. Kvinnor, kärringar, flickor och töser. Kärringar finns för övrigt av båda kön...
Citera
2013-10-13, 18:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot
Mest irriterande i trafiken? Tre saker. Kvinnor, kärringar, flickor och töser. Kärringar finns för övrigt av båda kön...

Flickor och töser har inte körkort, men de kanske irriterar dig genom att de får dig att flytta fokus från körningen?
Citera
2013-10-13, 19:26
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
...och jag diskuterar sakfrågan även om den bara omfattar ett deltema under trådens ursprungstema. Om någon har en åsikt som jag delar, då säger jag det. Jag ändrar inte ståndpunkt bara för att kontrahenten visar sig ha fel i andra frågor.

Är vi överens om att 50 på 30-väg är vådligare än 140 på 90-väg. Det innebär inte att jag anser att man ska köra 140 överhuvudtaget (även om jag gör det ibland).

Jag läste ditt förra inlägg och uppgifterna i det är alldeles för spretiga för att vi skall föra en diskussion i den här tråden.
Citera
2013-10-13, 19:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag läste ditt förra inlägg och uppgifterna i det är alldeles för spretiga för att vi skall föra en diskussion i den här tråden.

Nejdå, de är koncisa och sammanfattas i det senaste inlägget. Om du inte vill diskutera ska jag inte tvinga dig.
Citera
2013-10-13, 19:59
Medlem
Flippertrollkarls avatar
Jobbigast är folk som har för bråttom och vägrar ta hänsyn till mindre vana förare. Å andra sidan tycker säkert de jag ogillar att jag är en jävla idiot som håller hastighetsgränserna och bara är i vägen hela tiden.
Citera
2013-10-13, 21:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Mest irriterande och rent av farligt är de kamikazepiloter som ställer sig vid mittlinjen för att svänga vänster på 90-vägar utan refuger och med tät trafik.
Citera
2013-10-14, 12:25
Medlem
Lugini3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smhl
Om du syftar på en 2+1-väg där du blir fast på delen med en körbana (instängd av vajer) så är vägen över 6.5 meter bred så det går alltid att köra om.

I detta fall tvivlar jag på att vägen var 6,5m bred. Oavsett så är det irriterande ,om det är omöjligt eller ej, att passera en lastbil som står snett och täcker mesta delen av körbanan.
Citera
2013-10-14, 18:47
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonkiShot

bla bla bla vissa av oss kör ifrån er grabbar så det visslar om det finns ju dåliga och irriterande bilister av det manliga könet med
Citera
2013-10-17, 22:51
Medlem
Folk som hävdar sin rätt angående hastighetsskyltar. "Pappa staten säger att jag får köra i 60 på en 70-väg!"

För helvete, det går inte att ändra på människans beteende. Människor kommer samlas bakom denna bil för att köra om. Och guess what, även om det är "omkörarnas fel" om det blir en krock, så var det DU DIN LÅNGSAMMA JÄVEL som står till skuld.

Men det skiter väl ni i, bara ni har lagen på er sida. Om någon dör för att ni ska hävda er rätt är väl skitsamma, eller? Om det är fint väglag: Kör enligt skylten eller ta bussen!

Som jag ofta säger; lagar är till för folk som saknar förmågan att tänka själva. Måste vara gött att outsourca sin hjärnkapacitet till staten ändå. Dumma människor är ju oftast glada! Kolla bara på mentalt handikappade!
Citera
2013-10-18, 08:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rbz
Folk som hävdar sin rätt angående hastighetsskyltar. "Pappa staten säger att jag får köra i 60 på en 70-väg!"

För helvete, det går inte att ändra på människans beteende. Människor kommer samlas bakom denna bil för att köra om. Och guess what, även om det är "omkörarnas fel" om det blir en krock, så var det DU DIN LÅNGSAMMA JÄVEL som står till skuld.

Men det skiter väl ni i, bara ni har lagen på er sida. Om någon dör för att ni ska hävda er rätt är väl skitsamma, eller? Om det är fint väglag: Kör enligt skylten eller ta bussen!

Som jag ofta säger; lagar är till för folk som saknar förmågan att tänka själva. Måste vara gött att outsourca sin hjärnkapacitet till staten ändå. Dumma människor är ju oftast glada! Kolla bara på mentalt handikappade!

Ha ha ha...du vill alltså att skylten ska ange: Kör minst 70.

Hur tycker du det är på mindre vägar i villakvarter utan trottoarer med mycket barn och 30. Ska man köra minst 30 även där?

Beträffande lagarna: Tycker du att de som kan tänka själva ska uppmuntras att bryta lagarna i alla sammanhang, dvs snatta, misshandla osv?
Senast redigerad av HerrGickhan 2013-10-18 kl. 08:05.
Citera
2013-10-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ha ha ha...du vill alltså att skylten ska ange: Kör minst 70.

Hur tycker du det är på mindre vägar i villakvarter utan trottoarer med mycket barn och 30. Ska man köra minst 30 även där?

Beträffande lagarna: Tycker du att de som kan tänka själva ska uppmuntras att bryta lagarna i alla sammanhang, dvs snatta, misshandla osv?

Hur kom du fram till det? Jag tycker att man inte ska köra långsammare än skylten om väglaget är bra.

Förstår inte heller varför du jämför en landsväg med en 30väg. Det är på 30- och 50-vägar det faktiskt ÄR motiverat att hålla hastighetsbegränsningen. Att köra i 100 på en 90väg skadar ingen.

Åter igen visar du hur du inte lyckas tänka ordentligt. Bara för att man inte behöver en lag, betyder det att man per automatik ska gå och ta något som inte är ditt? Nej

Jobbigt det blev för dig

Faktum kvarstår, bromsklossar orsakar olyckor, just för att du inte kan förändra människans beteende. Folk kommer bli irriterade och köra om. Det krävs bara en bromskloss för att orsaka FLERA dumma omkörningar.
Citera
2013-10-18, 12:03
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Flickor och töser har inte körkort, men de kanske irriterar dig genom att de får dig att flytta fokus från körningen?

Den var riktigt klyftig

Mest irriterande i trafiken

1. Folk som kör alldeles för långsamt
2. Folk som kör om alldeles för långsamt
3. Folk som inte svänger av och låter de 6 bilar som ligger bakom köra om, helst 7 på morgonen också när man är på väg till skolan.
4. När man bränner i 170 pga stress på motorvägen och bilen en bit framför som ligger i 90 bestämmer sig för att köra om så att man får sakta ner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in