Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Men inte helt tomt. Formulerade mig dåligt. Men ser jag en bil (vilket man brukar kunna göra några km fram) så ser jag ingen anledning att byta körfält.
Svårt att svänga på ratten eller ? även om din bil saknar servo så är det väldigt små rörelser det gäller.
Nu ska moraltanterna få något att bita i.
Jag kör oftast för fort, och något som irriterar mig är dom som inte vet vad en backspegel är, som tror att det är en prydnad. Där kommer jag farandes i 150+ och så ska någon jävel som kör i 50 svänga ut framför mig, för att det är en bil 2km framför som han nu ska köra om.
Visst man behöver inte svänga ut i sista sekunden, men man kan ta sig en titt om det kommer en bil i vänsterfilen, oftast ser man att denne närmar sig fort. Jag drar oftast på helljuset i hopp om att denna idiot ska svänga tillbaka då det inte alltid är lätt att få ner bilens hasighet 100km på knappt 10 meter. Då drar man in på högerfilen och kör om, men oftast är det en surgubbe som knyter näven o huttrar och drar helljus mot en för att visa (du ska ligga bakom mig)
Skulle varit lite mer som i tyskland där folk faktiskt visar hänsyn till andra.
Om jag kör fort så ska väl inte någon annan hindra mig? Då blir det bara massa irritationer i trafiken, dessutom vet man aldrig varför just han andra kör så fort.