2008-08-22, 23:53
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Du ska veta att det är djävligt irriterande och kan t.o.m. få motsatt effekt än den önskade. Har man inte koll på trafiken bakom ska man inte ha körkort och då ska man inte vara ute på vägarna, så dina blinkningar fyller ingen annan funktion än att störa och irritera.

Vad menar du med "motsatt effekt"? Lägger du dig och blockar om någon signalerar för omkörning? I så fall är det du som inte ska ha körkort.
Citera
2008-08-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Det spelar ingen roll om föraren framför ligger spikrakt i sin fil, det skadar inget att göra honom/henne uppmärksam på att det kommer svisch förbi en bil på hans/hennes vänstra sida snart.

Meningen med detta från början var att bilen du blinkar åt ska lägga sig åt höger och underlätta omkörning, något som folk också gjorde för tio år sedan.

Problemet är att det är jävligt jobbigt att få en ljusstråle i ögonen via spegeln när det är mörkt och ögonen är anpassade till mörderseende, dessutom kan det som sagt få motsatt effekt. Jag blir i alla fall lite grinig på ljusnördarna.
Citera
2008-08-22, 23:57
Medlem
Citat:
Vad menar du med "motsatt effekt"? Lägger du dig och blockar om någon signalerar för omkörning? I så fall är det du som inte ska ha körkort.

I värsta fall kan jag få för mig att göra något dumt, oftast ljustutar jag tillbaka Inte fan blir jag välvilligt inställd i alla fall.
Citera
2008-08-23, 00:03
Medlem
jomenvisst84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
I värsta fall kan jag få för mig att göra något dumt, oftast ljustutar jag tillbaka Inte fan blir jag välvilligt inställd i alla fall.

Som sagt, det är nog du som inte ska ha körkort...
Citera
2008-08-23, 00:13
Medlem
SirTeas avatar
Jag irriterar mig starkt på fånar som inte förstår poängen med av/påfarter och ligger och fiskör långt under hastigheter på motorvägen. Det blir omöjligt att komma ut på motorvägen på ett tryggt sätt när man kör i halva hastigheten som de andra som susar förbi på motorvägen.
Citera
2008-08-23, 00:19
Medlem
teknosolvs avatar
Jag hatar damer som kör omkring med sin kjol fastklämd i dörren så den hänger utanför. Då har man fan ingen koll!
Citera
2008-08-23, 00:19
Medlem
Citat:
Som sagt, det är nog du som inte ska ha körkort...
Ja du får tycka det om du vill bara du ger fan i att ljustuta i arslet på mig
Citera
2008-08-23, 00:28
Medlem
Hatar gubbar som hytter med näven när jag kommer på bakhjulet med hojen

Med bil, så är det väl folk som ska ligga i röven på en, samt folk som blinkar med helljusen bara för att man just kört om dom och dom tycker man kör för fort.
Citera
2008-08-23, 00:30
Medlem
K.Nullas avatar
Hatar idioter som inte fattar att allt som gör trafikflödet smidigare är av godo!
Hatar därför en hel del som postat här...
Citera
2008-08-23, 02:23
Bannlyst
Mopeder är tameijfan det värsta som finns! de ligger och kör i 40-45 inne i stan och även på 70-vägarna, utan att släppa förbi någon, utan de måste tvunget ligga mitt i vägbanan!

Jävla pajaser.
Citera
2008-08-24, 11:25
Medlem
Folk som skiter i att använda blinkers. Ser det fan jämt.
Citera
2008-08-24, 11:35
Medlem
- Folk som inte blinkar höger när de ska ut ur rondellen. Fan man måste ofta stå å vänta för man vet inte var dom ska. Sen svänger dom höger, å då kommer bilarna bakom och fortsätter, så blir man ståendes helt i onödan.¨
Pluspoäng till folk som även blinkar vänster när de ska vänster i rondeller.

- Folk som inte kan högerregeln.

- Folk som inte ser sig för så man håller på att köra på dem.
Häromdan var det en person som höll på att köra rakt ut i vägen när jag kom. Jag kunde ju väjt lite och kört på vänster sida av vägen, eftersom det inte kom ngn bil. Men jag stannade bara för å jävlas Gubbfan fick backa istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in