Det är rötmånad nu. Den varar från cirka mitten av juli till mitten av augusti. Och det är den tid på året då tidningarna brukar skriva "äntligen är värmen här". Och visst är den det. Rötmånaden är alltid varm. Sjöar och mark har hunnit värmas upp sedan maj och bidrar till den generella värmen.
Och återigen vad gäller tidningar så brukar rötmånaden vara en lågsäsong. Nyhetstorka indeed. Man fyller bladen med "rötmånadshistorier" (osannolik utfyllnad) eller skriver på autopilot om diverse onödiga händelser ingen bryr sig om.
Och även om vi här i tråden får en och annan intressant MSM-debatt återgiven så är det torrt i media nu. Det är torrt i markerna. Men då kan man ju gå tillbaka i historiken och se på mångkulturkriget i stort. I våras gav jag nämligen en personlig sammanfattning av de fyra senaste debattåren, i media, med mångkulturvinkel, i denna Flashbacktråd. Den som vill läsa denna krönika, med dess händelser från 2009 och framåt, uppmanas gå
hit för 2009-2010-skedet, och för 2011- och 2012-händelserna
hit, och för resten av 2012 och 2013 (till och med mars)
hit. Läs om alla affärer, allt mediabuzz, alla avslöjanden, alla nytolkningar, alla nya stjärnskott, alla mediala och internetiska händelser som eminent speglar Sverige de senaste åren.
- - -
För övrigt funderar jag över en sak som sas av Dogdylan för en dryg vecka sedan eller så. I denna tråd. Det gäller detta med
invandrarrösterna och hur partierna sades konkurrera om dessa. Själv tror jag detta är en chimär. Jag menar, OK, de facto finns väl bortåt 800.000 invandrares röster att kapa in på. Men det finns cirka fem miljoner etniska svenskar som röstar. Och det är de senare som partierna siktar in sig på. Man vill ha medeklassens röster, då vinner man valet. Och medelklassen domineras av etniska svenskar.
Så invandrarröster är nog inget som bekymrar partierna. Tillfrågade säger de säkert att de är viktiga, men strategiskt spelar invandrarna ingen roll för vinnande av val. S som har många invandrarröster tackar nog och tar emot, men sedan Sahlin misslyckades i sitt val 2010 (då hennes block var det enda som charmade invandrarväljare = döfött) så driver man nog inte detta som operativ valstrategi.