2013-08-01, 14:36
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, jag laddade hem thailändska The Gangster igår som jag blev nyfiken på och har snöat in mig på thaifilm nu under förra månaden.

http://www.imdb.com/title/tt2587198/
Får kolla upp den då! Thailändarna är bäst när det gäller fightfilmer! Har fortfarande den där Slice (tror jag den hette...) osedd. Den verkade bra, du beskrev den som depraverad och mörk vill jag minnas...
Citera
2013-08-01, 16:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Har fortfarande den där Slice (tror jag den hette...) osedd. Den verkade bra, du beskrev den som depraverad och mörk vill jag minnas...

Ja, minns den som en ond, liten film!
Citera
2013-08-01, 22:22
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja, minns den som en ond, liten film!
Det låter finfint!

Såg just New World och både jag och kompisen tyckte den var riktigt bra faktiskt! Väldigt välgjord och bra gangster drama/thriller som tog många vändningar som man inte var beredd på. Bra intrig, välspelad och som sagt välgjord. Jag räknar nog denna som den bästa asiatiska filmen jag sett hittills 2013.

http://www.imdb.com/title/tt2625030/?ref_=sr_2

Älskare av gangsterfilmer lär inte bli besvikna...
Citera
2013-08-02, 00:24
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Det låter finfint!

Såg just New World och både jag och kompisen tyckte den var riktigt bra faktiskt! Väldigt välgjord och bra gangster drama/thriller som tog många vändningar som man inte var beredd på. Bra intrig, välspelad och som sagt välgjord. Jag räknar nog denna som den bästa asiatiska filmen jag sett hittills 2013.

http://www.imdb.com/title/tt2625030/?ref_=sr_2

Älskare av gangsterfilmer lär inte bli besvikna...
Jag tycker inte att Slice kändes särskilt "ond" eller mörk. Mer sorglig än något annat. Men bra är den.
Citera
2013-08-02, 00:33
Medlem
Jag har en film jag måste se snart, Kurosawas Dodes'ka-den. Jag såg den för mycket länge sedan i filmkunskapen i skolan men då var jag inte alls intresserad, hade egentligen inget större filmintresse på den tiden. Nu när jag är mer öppen för att bredda mina vyer har den dykt upp i bakhuvudet som ett misstag jag måste rätta till, om ni förstår vad jag menar.
Citera
2013-08-02, 01:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Jag har en film jag måste se snart, Kurosawas Dodes'ka-den. Jag såg den för mycket länge sedan i filmkunskapen i skolan men då var jag inte alls intresserad, hade egentligen inget större filmintresse på den tiden. Nu när jag är mer öppen för att bredda mina vyer har den dykt upp i bakhuvudet som ett misstag jag måste rätta till, om ni förstår vad jag menar.

Den har jag varit nyfiken på ganska länge, nästan sen jag såg min första Kurosawafilm för tretton-fjorton år sedan, den verkar härligt skruvad och surrealistisk!
Citera
2013-08-02, 02:36
Medlem
StefPhoenixs avatar
Citat:
Den har jag varit nyfiken på ganska länge, nästan sen jag såg min första Kurosawafilm för tretton-fjorton år sedan, den verkar härligt skruvad och surrealistisk!
Surrealistisk i stoff skulle jag inte precis immatrikulera den som men alltsammans skulle jag säga att den är väldigt atypisk för Kurosawa på ett väldigt bra sätt och tämligen mindre abstrakt men ändå så mer drömlik i tonen.

Hör definitivt till min Top 5 medan resten består av väldigt typiska Kurosawa-filmer dock inte de mest typiska favoriterna. Kan försöka lista dem...

1. Shizukanaru kettô (The Quiet Duel)
2. Yoidore tenshi (Den berusade ängeln)
3. Dodesukaden
4. Warui yatsu hodo yoku nemuru (Onda män sover gott)
5. Shûbun (Skandalen)
Citera
2013-08-02, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Det finns ett par källor, exempelvis darksmurfsubs. Problemet är att det inte tycks finnas särskilt många"hardcoreteams" som översätter regelrätta filmer, till skillnad från animesfären som har dussintals i andra sammanhang proportionella teams som översätter serier minst lika snabbt som en vanlig amerikans show.

Så oförskämt av mig, glömde tacka!

I morgon ska jag se Dasepo Naughty Girls, någon som sett?
Citera
2013-08-02, 13:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk

Har inte sett den men verkar helt klart bra!
Citera
2013-08-02, 15:34
Medlem
hetfields avatar
Såg Snowpiercer igår. Stundtals underhållande och oväntat våldsam. Vissa karaktärer tycker jag tyvärr kändes som karikatyrer, något som hade kunnat tonas ner aningen. Song Kangho levererar däremot som vanligt.

Inte den bästa filmen Bong gjort men landar i alla fall på tre starka tågvagnar av fem möjliga.
Citera
2013-08-03, 02:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Så oförskämt av mig, glömde tacka!

Försökte se den. Tyckte personligen den var förfärlig och somnade/stängde av efter 30 minuter ca. Har inte gjort ett nytt försök =/. Tyckte den var lite väl over the top i tämligen vulgära kiss och bajs humor.
Citera
2013-08-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Försökte se den. Tyckte personligen den var förfärlig och somnade/stängde av efter 30 minuter ca. Har inte gjort ett nytt försök =/. Tyckte den var lite väl over the top i tämligen vulgära kiss och bajs humor.

Låter inte toppen. Blev två andra filmer i dag, ditt uttalande gjorde mig inte direkt sugen på att se den i morgon heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in