Citat:
Filmer låter faktiskt riktigt intressant, den ska jag se!
Har nu sett New World och jag gillade den, men något extraordinärt tyckte jag verkligen inte det var. Hade nog framförallt kunnat bli bättre om en riktig regissör gjort den och om man bytte ut Lee Jung-jae, även om han hyllades tidigare i tråden. Manuset är skarpt och lyfter filmen, vilket även Choi Min-sik gör. Produktion, allt vad gäller regi, foto, soundtrack och ljud är inte mycket att hänga i granen.
En av de bättre filmerna jag sett i från 2013, men förväntar mig mer av filmer jag ännu inte sett.
Ser att varken Rakii eller InternationalWOT var så superheta på The Unjust, vad är det som sänker den? Har inte sett den men funderar på det, samma manusförfattare men den gången stod han ju inte för regi.
Men du herr Kapten, du måste väl ändå hålla med om att denna filmen är det klart bästa hittills 2013? Denna och Drug War är ju dom klart skarpaste, och Drug War var ju inte i närheten av New World. Jag tyckte den var riktigt välgjord vad gäller manus, skådespelarinsatser och även foto och produktion. Ibland så blir jag lite förvånad om vad du tycker om vissa filmer, även om vi såklart ibland har samma åsikter och jag klankar absolut inte ner på din smak. Samma gäller Lesson of the Evil, som jag verkligen uppskattade rakt igenom. Våld på film uppskattar jag personligen väldig mycket själv, men förstår förstås om det finns de som inte gör det. Så där var jag inte lika förvånad, men New World har ju i princip alla tyckt att det var en riktigt tät film.
Filmer låter faktiskt riktigt intressant, den ska jag se!
Har nu sett New World och jag gillade den, men något extraordinärt tyckte jag verkligen inte det var. Hade nog framförallt kunnat bli bättre om en riktig regissör gjort den och om man bytte ut Lee Jung-jae, även om han hyllades tidigare i tråden. Manuset är skarpt och lyfter filmen, vilket även Choi Min-sik gör. Produktion, allt vad gäller regi, foto, soundtrack och ljud är inte mycket att hänga i granen.
En av de bättre filmerna jag sett i från 2013, men förväntar mig mer av filmer jag ännu inte sett.
Ser att varken Rakii eller InternationalWOT var så superheta på The Unjust, vad är det som sänker den? Har inte sett den men funderar på det, samma manusförfattare men den gången stod han ju inte för regi.
Haha, vet inte riktigt vart jag vill komma någonstans, tyckte bara du var lite väl hård mot filmen. Jag ska börja gå igenom dina tips som jag fick på animefilmer. Tackar för dom, men kommer börja med Whisper of the Heart tror jag och se vad jag tycker om den...
Pieter - Betyg har ju börjat bli tradition här i tråden, så jag håller med. Dock tycker jag att det är väldigt svårt att sätta betyg på vissa filmer. Madadayo nu senast, men ibland så tycker jag att det är lättare att sätta ett betyg när man fått smälta en film lite. Just Madadayo tyckte jag väl var en stark trea i alla fall, möjligen även en svag 4/5. Kurosawa verkar ha haft svårt att göra något dåligt, och man kan tycka att Madadayo var en perfekt avslutning på en lysande karriär.
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-08-11 kl. 12:57.
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-08-11 kl. 12:57.
Vad gäller fotot så har jag inget att klaga på där, jag tycker generellt att Koreanska filmer påminner mer om amerikanska filmer. Jag har märkt bland mina vänner att dom har väldigt mycket lättare att ta till sig Koreanska filmer än tex Japanska filmer.