2013-07-20, 15:06
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg att du hade sett Teenage Hooker Became Killing Machine in Daehakroh på Filmtipset och blev genast intresserad utav den, ser ut att vara en film helt i min smak! Gillar verkligen pinkufilmer (nu är ju denna dock ifrån Korea och inte Japan...) som blandar sex, nördar och robotar, min favorit i den lilla subgenren hittills är Maid-Droid som jag verkligen kan rekommendera.

Tror faktiskt att du kan gilla den, jag tyckte att den var bra med oerhört snyggt foto stundtals. Läraren i filmen är otroligt creepy också kan tilläggas. Sen är den ju bara 60 min lång och håller ändå ett lugnt och stabilt tempo igenom filmen. Om det är nåt man kan klaga på så är det väl att jag kunde önskat mig lite mer Gore till denna typen av film och manuset skrek av luckor. Men det är ändå ok när man tänker på vad det är för en slags film. Rekommenderar att du ser den!
Citera
2013-07-20, 15:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Tror faktiskt att du kan gilla den, jag tyckte att den var bra med oerhört snyggt foto stundtals. Läraren i filmen är otroligt creepy också kan tilläggas. Sen är den ju bara 60 min lång och håller ändå ett lugnt och stabilt tempo igenom filmen. Om det är nåt man kan klaga på så är det väl att jag kunde önskat mig lite mer Gore till denna typen av film och manuset skrek av luckor. Men det är ändå ok när man tänker på vad det är för en slags film. Rekommenderar att du ser den!

Ska försöka klämma in den i slutskedet av helgen eller i natt då, blir borta en stund i kväll och då kommer jag inte kunna se film, men ibland får man offra sig helt enkelt.
Citera
2013-07-20, 17:00
Medlem
despondencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tycker definitivt du borde ge Noriko's dinner table en chans då det är en riktigt bra film som om inte annat svarar på en del obesvarade frågor i Suicide Club och gör nästa titt på den en ännu bättre upplevelse.

Det kommer jag göra. I långa perioder har jag svårt att se film och får se dem uppbrutna. För vissa filmer fungerar det väl, för andra sämre. Noriko's dinner table tillhör definitivt den senare. Däremot så ska jag medge att de obesvarade frågorna i Suicide club var en del av filmens charm och gav den ett surrealistiskt element jag tycker den tjänade på. Jag förstår att det fanns planer på en tredje film i serien. Jag undrar om den någonsin får se dagens ljus. Det spelar mindre roll, Suicide club är och förblir en underbar film och är inte beroende av uppföljare.
Citera
2013-07-21, 02:14
Bannlyst
Drug War

Hårdkokt och mörk historia men jag tycker inte denna film är i närheten av varken Exiled, Vengeance eller Election 2.
Det tar sig mot slutet men filmen saknar stilen, det briljanta fotot och inte minst musiken som finns i ovan nämnda filmer.

Betyg: 3 av 5. En bra crimefilm men absolut ingen 4:a. !
Citera
2013-07-21, 10:31
Medlem
despondencys avatar
Jag har kommit över The reason från 2004, http://www.imdb.com/title/tt0468846/ och hör gärna uttlåtanden om filmen i fråga av våra belevade flashbackare. Filmens 160 minuter är för mig ett massivt åtagande och jag undrar om filmen fungerar att dela upp eller om det är bättre att jag behåller den tills en dag då jag orkar ta mig igenom hela?
Citera
2013-07-21, 12:56
Bannlyst
Obayashi verkar ju inte direkt få med de stora skådisarna trots hans långa karriär i filmvärlden.
Citera
2013-07-21, 13:05
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Såg precis Crying Fist(2005), jävlar vilken känslobomb vid vissa tillfällen. Har väldigt svårt för att gråta och inte gjort det sedan jag var liten till en film, men här var det ta mig tusan nära inte bara en gång, utan vid två olika separata tillfällen.

Filmen handlar om två olika personer, Gang Tae-sik som är en f.d proffsboxare men står vid ruinens brant med knappt några pengar kvar att försörja sin familj och måste livnära sig med att jobba som en mänsklig slagpåse på gatan för att skramla ihop lite pengar.

Andra personen vi följer är Yoo Sang-Hwan som åker i fängelse och väl där börjar boxas för att få tiden att gå.

Det som är synd med den här filmen är att den är något ojämn, för historien om Gang är sjukt jäkla bra och Choi Min-sik gör en OTROLIG rollprestation i denna filmen, men sedan får man också följa karaktären Yoo som enligt mig är en karaktär jag knappt kan sympatisera med och är en jäkla ignorant douche-bag som jag inte har något till övers för egentligen, och hans historia är ganska tråkig till en början men blir dock bättre.

Trots detta så är filmen ändå jävligt bra, och Choi Min-sik är som vanligt den som gör den bästa rollprestationen och överglänser verkligen alla varenda gång man ser honom i rutan. Historien om hans karaktär är också rolig, fin, hemsk och otroligt hjärteskärande stundtals och de delarna med honom är absolut 5/5.

Men på grund av ojämnheten i den andra berättelsen i filmen så räcker den tyvärr inte fram till toppbetyg. Men den får helt klart en stabil 4:a, rekommenderar den till alla som gillar sydkoreansk film.

4/5

http://www.imdb.com/title/tt0457007/?ref_=fn_al_tt_1
Såg den också hyfsat nyligen och tyckte att den var bra! Gav den också en 4/5 i betyg. Gillade boxningsscenerna som fan. Emellan varven så såg det ut som att dom pucklade på varandra ganska bra på riktigt. Är det inte sista matchen som är filmad i en enda lång tagning dessutom? Kan minnas fel här...

Citat:
Ursprungligen postat av PieterBruegel
Drug War

Hårdkokt och mörk historia men jag tycker inte denna film är i närheten av varken Exiled, Vengeance eller Election 2.
Det tar sig mot slutet men filmen saknar stilen, det briljanta fotot och inte minst musiken som finns i ovan nämnda filmer.

Betyg: 3 av 5. En bra crimefilm men absolut ingen 4:a. !
Håller med dig helt. Bra film, men man hade förväntat sig mer...
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-07-21 kl. 13:08.
Citera
2013-07-21, 13:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
BrutusBeefcake

Har lite filmtips till dig som du kanske skulle uppskatta i och med att du gillade New World som jag såg på Filmtipset, blandad kompott med koreanska gangsterfilmer och så, lite polisfilmer ifrån HK drog jag med också.

A Dirty Carnival
A Bittersweet Life
The Man from Nowhere
Breathless
Protégé
Exiled
Vengeance
The Beast Stalker
The Stool Pigeon
The Viral Factor

Och då du gillade Crying Fist ska du spana in The Foul King av Kim Ji-Woon

Citat:
Om du är sugen på HK-action kan jag slå ett slag för de äldre filmerna som Chow Yun-Fat medverkade i;

Tiger on the Beat
Prison on Fire
City on Fire
A Better Tomorrow 1 & 2
Flaming Brothers
God of Gamblers

Fina listor! Några jag inte sett där! Tiger on the Beat (kina import med världens fulaste omslag) och Prison of Fire har jag på dvd. Tiger on the Beat är skitbra, och den andra har jag inte hunnit se... A Better Tomorrow 1 & 2 har jag också på dvd och har sett. Mycket bra filmer... Ska kolla upp de övriga du nämner!

Protégé har jag inte heller sett, men har sett alla de andra du listade där, riktigt bra filmer! Jag har de flesta av dem på DVD... The Stool Pigeon och Breathless har jag sett, men ska nog införskaffa bägge två på dvd också. Riktigt bra filmer. Stool Pidgeon tyckte jag var en 5/5 faktiskt, och nästan Breathless också. Om inte så en stark 4/5...
Citera
2013-07-21, 13:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Fina listor! Några jag inte sett där! Tiger on the Beat (kina import med världens fulaste omslag) och Prison of Fire har jag på dvd. Tiger on the Beat är skitbra, och den andra har jag inte hunnit se... A Better Tomorrow 1 & 2 har jag också på dvd och har sett. Mycket bra filmer... Ska kolla upp de övriga du nämner!

Sen finns det ju också en uppsjö andra koreanska filmer som du säkert sett som jag tänkte nämna men glömde i all hast! Om man vill ha mera HK-action dessutom ska man ju även spana in Ringo Lam och Tsui Hark i viss mån, även om Hark mestadels gjort episka kampsportsfilmer.
Citera
2013-07-21, 14:56
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Såg den också hyfsat nyligen och tyckte att den var bra! Gav den också en 4/5 i betyg. Gillade boxningsscenerna som fan. Emellan varven så såg det ut som att dom pucklade på varandra ganska bra på riktigt. Är det inte sista matchen som är filmad i en enda lång tagning dessutom? Kan minnas fel här...

Där har du helt rätt, de spelade in hela scenen i ett klip!. Fantastisk scen som tusan för övrigt med grymt skådespeleri från bägge två.

Ja verkligen, våldet kändes jäkligt realistiskt och smått skitigt vilket jag verkligen gillade.

Såg precis klart No Mercy for the Rude (2006) med Shin Ha-kyun i huvudrollen, riktigt jävla bra film verkligen, kan ha vart den bästa actionkomedin jag någonsin sett och jag skall definitivt titta in mer filmer med Ha-kyun, han gör en fantastiskt roll som den stumme lejmördaren som också suktar efter kärlek.

Snygg, fin, riktigt rolig med massor av bra action gör att jag tar ännu längre avstånd från amerikansk film och djupdyker ännu mer in i sydkoreas filmbibliotek. Så här många 4/5 som jag delat ut i det sista har jag inte gjort någonsin tror jag, men många filmer av de senaste jag sett har ju varit helt underbara!

No Mercy for the Rude: 4/5

Rekommenderas verkligen, en film alla bör ha sett!
Citera
2013-07-21, 16:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Där har du helt rätt, de spelade in hela scenen i ett klip!. Fantastisk scen som tusan för övrigt med grymt skådespeleri från bägge två.

Ja verkligen, våldet kändes jäkligt realistiskt och smått skitigt vilket jag verkligen gillade.

Såg precis klart No Mercy for the Rude (2006) med Shin Ha-kyun i huvudrollen, riktigt jävla bra film verkligen, kan ha vart den bästa actionkomedin jag någonsin sett och jag skall definitivt titta in mer filmer med Ha-kyun, han gör en fantastiskt roll som den stumme lejmördaren som också suktar efter kärlek.

Snygg, fin, riktigt rolig med massor av bra action gör att jag tar ännu längre avstånd från amerikansk film och djupdyker ännu mer in i sydkoreas filmbibliotek. Så här många 4/5 som jag delat ut i det sista har jag inte gjort någonsin tror jag, men många filmer av de senaste jag sett har ju varit helt underbara!

No Mercy for the Rude: 4/5

Rekommenderas verkligen, en film alla bör ha sett!
Också en grym film! Håller med! 4/5. Köpte den på en thailändsk utgåva tråkigt nog. Pixelcensurerad. Passa er för thai-utgåvor gott folk. Flera scener i denna film var pixlade...

Citat:
Sen finns det ju också en uppsjö andra koreanska filmer som du säkert sett som jag tänkte nämna men glömde i all hast! Om man vill ha mera HK-action dessutom ska man ju även spana in Ringo Lam och Tsui Hark i viss mån, även om Hark mestadels gjort episka kampsportsfilmer.
Du får gärna nämna några förslag om du orkar!
Citera
2013-07-21, 17:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Ja, den är otroligt bra och gillar verkligen kombinationen mellan action och riktigt jävla bra humor, känns väldigt koreansk också på något sätt som jag gillar, deras humor, avsiktlig eller ej är bara för underbar och rolig, exakt min typ av humor. Finns hur mycket bra scener som helst i den, en av de roligaste filmer jag sett hittills i mitt liv.

Såg att jag inte hade betygsatt den på Filmtipset, jag hade en period där jag inte betygsatte någonting konstigt nog, men fortsatte att se film, så säkert ett par hundra titlar som inte har betyg där av mig. Filmen är i alla fall en klockren fyra av fem, nästan en stark fyra, och ska ta och sätta betyget nu också!

Citat:
Du får gärna nämna några förslag om du orkar!

Javisst!

Full Contact - http://www.imdb.com/title/tt0105851/
The Blade - http://www.imdb.com/title/tt0112800/

Och sen har ju även Tsui Hark gjort Once Upon a Time in China-trilogin som du säkert sett också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in