Citat:
Ursprungligen postat av
alprazolam_
Såg den också hyfsat nyligen och tyckte att den var bra! Gav den också en 4/5 i betyg. Gillade boxningsscenerna som fan. Emellan varven så såg det ut som att dom pucklade på varandra ganska bra på riktigt. Är det inte sista matchen som är filmad i en enda lång tagning dessutom? Kan minnas fel här...
Där har du helt rätt, de spelade in hela scenen i ett klip!. Fantastisk scen som tusan för övrigt med grymt skådespeleri från bägge två.
Ja verkligen, våldet kändes jäkligt realistiskt och smått skitigt vilket jag verkligen gillade.
Såg precis klart
No Mercy for the Rude (2006) med Shin Ha-kyun i huvudrollen, riktigt jävla bra film verkligen, kan ha vart den bästa actionkomedin jag någonsin sett och jag skall definitivt titta in mer filmer med Ha-kyun, han gör en fantastiskt roll som den stumme lejmördaren som också suktar efter kärlek.
Snygg, fin, riktigt rolig med massor av bra action gör att jag tar ännu längre avstånd från amerikansk film och djupdyker ännu mer in i sydkoreas filmbibliotek. Så här många 4/5 som jag delat ut i det sista har jag inte gjort någonsin tror jag, men många filmer av de senaste jag sett har ju varit helt underbara!
No Mercy for the Rude: 4/5
Rekommenderas verkligen, en film alla bör ha sett!