2010-02-15, 09:11
Medlem
morkfromorks avatar
Jack Neo från Singapore har gjort några rullar som kan vara av intresse för den som vill se hur lokal asiatisk film är, de är alltså inte gjorda för andra än singaporeaner då humorn och lokala uttyck inte är begripliga annars.

Kolla in tex. Homerun eller Me Not Studpid.

http://www.imdb.com/name/nm0626090/
Citera
2010-02-15, 17:13
Bannlyst
finns alldeles för många bra, senast var nog japanska happy flight (2009), visst inget man minns för resten av livet men småmysig och smårolig
(pss, asiatorrents-sajten är väldigt fin )
Citera
2010-02-15, 17:22
Medlem
Thompson.s avatar
Keurosing (Crossing) är väl den bästa jag sett i alla fall, vet inte om någon här instämmer. En riktigt rörande och sorglig film om flykt från Nordkorea. Underbara skådespelarinsatser och dialogen är väldigt fin.
Rekommenderar starkt!

http://www.imdb.com/title/tt1133922/
Citera
2010-02-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thompson.
Keurosing (Crossing) är väl den bästa jag sett i alla fall, vet inte om någon här instämmer. En riktigt rörande och sorglig film om flykt från Nordkorea. Underbara skådespelarinsatser och dialogen är väldigt fin.
Rekommenderar starkt!

Såg den i julas, vilken fantastisk film. Ojoj. Skådespelarna var helt outstanding. Denna borde alla se.
Citera
2010-02-16, 02:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thompson.
Rekommenderar starkt!

Tack för tipset, förstår inte hur jag kan ha missat den
Citera
2010-02-21, 22:42
Medlem
Rakiis avatar
Såg på Bio Zombie nyss, skön och egentligen en renodlad komedi mer än skräckfilm även om den innehåller zombies. En del flörtar med Romeros odödliga klassiker Dawn... då även denna utspelar sig i ett köpcentrum där två slackers driver runt och gör livet surt för alla innan epidemin bryter ut. Rekommenderar verkligen denna till er som vill ha lättsam men ändå en rolig film.
Citera
2010-02-22, 17:48
Medlem
Rakiis avatar
Tidigare idag såg jag på den tredje filmen i serien Female Convict, denna gången Beast Stable. En helt okej pinkyrulle med Meiko Kaji i högform, plus att det fanns en del humor inblandat i allt allvar med incest, golfklubbsvåldtäkter och hemska abortscener. Klart sevärd, men de andra två i serien är bättre i min bok.
Citera
2010-02-22, 18:07
Medlem
The-Johans avatar
Jag vet att det ska finnas asiatiska krigsfilmer med flera tusen soldater. Kan nån rekommendera några?
Citera
2010-02-22, 18:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan
Jag vet att det ska finnas asiatiska krigsfilmer med flera tusen soldater. Kan nån rekommendera några?

Red Cliff 1 & 2 av John Woo.
Citera
2010-02-22, 18:58
Medlem
Gregsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johan

Chen Kaiges The Promise har sådana scener, det är dock ingen krigsfilm.
Citera
2010-02-22, 19:10
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
Chen Kaiges The Promise har sådana scener, det är dock ingen krigsfilm.

Har varit lite nyfiken på den ett tag, är den sevärd?
Citera
2010-02-22, 19:26
Medlem
Gregsons avatar
Jag tycker om den en hel del faktiskt! För dess fantasyelement och den episka kärlekshistorian. En del av animeringen, som t ex nämnda soldater, är däremot inget vidare och berättelsen kan förmodligen te sig ganska löjlig om man inte tilltalas av evig kärlek, ödet etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in