Jack Neo från Singapore har gjort några rullar som kan vara av intresse för den som vill se hur lokal asiatisk film är, de är alltså inte gjorda för andra än singaporeaner då humorn och lokala uttyck inte är begripliga annars.
finns alldeles för många bra, senast var nog japanska happy flight (2009), visst inget man minns för resten av livet men småmysig och smårolig
(pss, asiatorrents-sajten är väldigt fin )
Keurosing (Crossing) är väl den bästa jag sett i alla fall, vet inte om någon här instämmer. En riktigt rörande och sorglig film om flykt från Nordkorea. Underbara skådespelarinsatser och dialogen är väldigt fin.
Rekommenderar starkt!
Keurosing (Crossing) är väl den bästa jag sett i alla fall, vet inte om någon här instämmer. En riktigt rörande och sorglig film om flykt från Nordkorea. Underbara skådespelarinsatser och dialogen är väldigt fin.
Rekommenderar starkt!
Rekommenderar starkt!
Såg på Bio Zombie nyss, skön och egentligen en renodlad komedi mer än skräckfilm även om den innehåller zombies. En del flörtar med Romeros odödliga klassiker Dawn... då även denna utspelar sig i ett köpcentrum där två slackers driver runt och gör livet surt för alla innan epidemin bryter ut. Rekommenderar verkligen denna till er som vill ha lättsam men ändå en rolig film.
Tidigare idag såg jag på den tredje filmen i serien Female Convict, denna gången Beast Stable. En helt okej pinkyrulle med Meiko Kaji i högform, plus att det fanns en del humor inblandat i allt allvar med incest, golfklubbsvåldtäkter och hemska abortscener. Klart sevärd, men de andra två i serien är bättre i min bok.
Jag tycker om den en hel del faktiskt! För dess fantasyelement och den episka kärlekshistorian. En del av animeringen, som t ex nämnda soldater, är däremot inget vidare och berättelsen kan förmodligen te sig ganska löjlig om man inte tilltalas av evig kärlek, ödet etc.