2013-08-03, 02:35
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Låter inte toppen. Blev två andra filmer i dag, ditt uttalande gjorde mig inte direkt sugen på att se den i morgon heller.

Det är väl det som är problemet med majoriten av komedier som finns, det är olika typer av komik som presenteras, och människor har olika smak. Det finns säkert de som älskar den typen av humor som presenteras i den filmen, och för all del, när jag läste synopsisen tyckte jag den verkade helt ok. Men utförandet föll mig inte i smaken. Det är mycket möjligt att du gillar den typen av humor som finns i filmen. Det räcker antagligen med att du ser de första minuterna för att faktiskt bilda dig en egen uppfattning.
Citera
2013-08-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Det är väl det som är problemet med majoriten av komedier som finns, det är olika typer av komik som presenteras, och människor har olika smak. Det finns säkert de som älskar den typen av humor som presenteras i den filmen, och för all del, när jag läste synopsisen tyckte jag den verkade helt ok. Men utförandet föll mig inte i smaken. Det är mycket möjligt att du gillar den typen av humor som finns i filmen. Det räcker antagligen med att du ser de första minuterna för att faktiskt bilda dig en egen uppfattning.

Har enormt svårt för den typen av humor, men för all del, visst förtjänar den en chans.
Citera
2013-08-03, 03:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT

Kanske dags att börja se lite kvalitetdrama med lite skön värme och glädje!
Varför inte Star Reformer
http://www.imdb.com/title/tt0496765/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2013-08-03, 15:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Jag har en film jag måste se snart, Kurosawas Dodes'ka-den. Jag såg den för mycket länge sedan i filmkunskapen i skolan men då var jag inte alls intresserad, hade egentligen inget större filmintresse på den tiden. Nu när jag är mer öppen för att bredda mina vyer har den dykt upp i bakhuvudet som ett misstag jag måste rätta till, om ni förstår vad jag menar.
Den har jag också osedd faktiskt. Verkar väldigt bra...

Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Surrealistisk i stoff skulle jag inte precis immatrikulera den som men alltsammans skulle jag säga att den är väldigt atypisk för Kurosawa på ett väldigt bra sätt och tämligen mindre abstrakt men ändå så mer drömlik i tonen.

Hör definitivt till min Top 5 medan resten består av väldigt typiska Kurosawa-filmer dock inte de mest typiska favoriterna. Kan försöka lista dem...

1. Shizukanaru kettô (The Quiet Duel)
2. Yoidore tenshi (Den berusade ängeln)
3. Dodesukaden
4. Warui yatsu hodo yoku nemuru (Onda män sover gott)
5. Shûbun (Skandalen)
Skandalen hör faktiskt till mina favoriter också! Riktigt, riktigt bra. Tycker dock att det är svårt att ranka hans filmer... Tror inte jag sett en enda som jag inte gillat.
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-08-03 kl. 15:29.
Citera
2013-08-03, 20:21
Medlem
sparvhotellets avatar
Tittade på Dearest häromdagen. Fint japanskt drama, med Takeshi Kitano i en av birollerna.

http://www.imdb.com/title/tt2034618/?ref_=sr_3
Citera
2013-08-04, 15:57
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetfield
Såg Snowpiercer igår. Stundtals underhållande och oväntat våldsam. Vissa karaktärer tycker jag tyvärr kändes som karikatyrer, något som hade kunnat tonas ner aningen. Song Kangho levererar däremot som vanligt.

Inte den bästa filmen Bong gjort men landar i alla fall på tre starka tågvagnar av fem möjliga.
Jag skulle gärna vilja veta var den filmen går att finna?
Citera
2013-08-04, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Jag skulle gärna vilja veta var den filmen går att finna?

Denna kommer jag se på bio. Det som stör mig är dock att IMDb visar premiärdatum 29 augusti för Danmark och 24 februari för Sverige (om jag minns rätt), vilket är en enorm skillnad. Har den premiär på någon filmfestival i Danmark eller är det en riktig premiär? I så fall borde man bege sig till Danmark och se den om man har råd...
Citera
2013-08-04, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sparvhotellet
Tittade på Dearest häromdagen. Fint japanskt drama, med Takeshi Kitano i en av birollerna.

http://www.imdb.com/title/tt2034618/?ref_=sr_3

Gillar du den så kommer du gilla Furuhatas andra filmer med Ken Takakura
Citera
2013-08-04, 19:07
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenFantastisk
Denna kommer jag se på bio. Det som stör mig är dock att IMDb visar premiärdatum 29 augusti för Danmark och 24 februari för Sverige (om jag minns rätt), vilket är en enorm skillnad. Har den premiär på någon filmfestival i Danmark eller är det en riktig premiär? I så fall borde man bege sig till Danmark och se den om man har råd...
Ja, fan jag är extremt taggad på denna film... Man borde nog se den på bio faktiskt!
Citera
2013-08-04, 20:37
Bannlyst
Sukida
Japansk romantiskt drama från 2005

http://www.imdb.com/title/tt0781511/?ref_=fn_al_tt_1

Ibland låter man sig inspireras alldeles för mycket av vad andra skriver om en film. Så är fallet i Sukida som på ytan har en intressant handling men tyvärr visar sig vara ett enda stort sömnpiller. Jag har ingenting emot långsamma filmer, inte alls. Men Sukida med sina frustrerande närbilder och sitt sömniga upplägg är bara för mycket. Eller snarare för lite..! Filmen skapar noll intresse och får mig bara att vilja titta på klockan...

Betyg: Svag 2:a av 5. Knappt godkänd. Obegripligt hur denna film kan få ett sådant genomslag på filmtipset.

Ishikawa har en annan film som heter Tokyo Sora från 2002 som också verkar vara omtyckt. Är det något att ha eller ska man skippa den?
Citera
2013-08-05, 06:41
Medlem
despondencys avatar
Jag funderar på att se Lesson Of The Evil av Takashi Miike i veckan. Har någon ett utlåtande om denna? Miikes filmatiseringar om Bushido-erans sista dagar (Harakiri: Death Of A Samuari och 13 Assassins) var utmärkta men jag är än mer intresserad av att vad han skulle göra av ett något mer modernt projekt med hans nyfunna mognad och återhållsamhet man kunde finna i ovannämda filmer.

Lesson Of The Evil ska fokusera på mobbning, ett intressant fenomen Miike skildrade väl för 15 år sedan när han regisserade Young Thugs: Nostalgia, om jag inte minns helt fel. Jag har förväntningar på Miike och har haft det i många år men det är allt för sällan han levt upp till nivån han höll runt millennieskiftet. Värt att påpeka att jag inte sett Shield Of Straw eller några andra av de filmer han gjort efter sekelskiftet så mina förväntningar är baserade på de två nyare filmatiseringar jag sett av Miike som enligt mig höll allra högsta klass.
Citera
2013-08-05, 08:37
Medlem
L.V.X.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Jag funderar på att se Lesson Of The Evil av Takashi Miike i veckan. Har någon ett utlåtande om denna? Miikes filmatiseringar om Bushido-erans sista dagar (Harakiri: Death Of A Samuari och 13 Assassins) var utmärkta men jag är än mer intresserad av att vad han skulle göra av ett något mer modernt projekt med hans nyfunna mognad och återhållsamhet man kunde finna i ovannämda filmer.
Nyfunna mognad och återhållsamhet? Har du sett Audition? The Bird People In China? One Missed Call? Det är inget nytt, det är bara det att det inte alltid passar att vara återhållsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in