Citat:
Ursprungligen postat av
Rakii
Av att döma av kommentarerna och så på IMDB och Filmtipset verkar ju filmserien rätt populär hos oss utlänningar såväl tror jag att de filmerna är skapligt omtyckta på hemmaplan också då Miike trots allt gjorde två filmer och mangaförlagan ska visst också vara poppis. Tror ändå att det är rätt väg för honom att gå, han har ju visat prov på att kunna göra bra ungdomsfilmer i skolmiljö och han kanske rentav är förlåten av den japanska industrin.
Jag förstår ditt resonemang och det håller så länge vi förväntar oss Crows 3 och inte något som ska hålla den klass som
Blue Spring höll. Bör tilläggas att jag sett merparten av
Crows 1 och tyckte det var okej men inget överväldigande. Snarare väldigt Miike; en kommentar om våld- och ungdomskultur gjort i en sevandlig stiliska ådra. Bör tilläggas att jag inte är lagd åt komikens håll och det är uppenbart att
Crows är en serietidning från början som har många komiska anslag som fungerar bättre för vissa och sämre för andra. Tänker dock se klart både film 1 och 2 i serien eftersom det jag såg var tillräckligt bra att fånga mitt intresse. Långt i från
Blue Spring men det är ingen rättvis jämförelse om man gillade
Blue Spring så mycket som jag och många andra gjorde.