2013-07-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Lady Dahmer är ju samma slags idiotfeminist som svenska medier svämmar över av. Feminister är ju en perifer sak i mer seriösa länder.

Håller med dig vad det gäller första meningen. Vad det gäller andra meningen, nja.... Tycker vi lämnar feminismen och håller oss till Cissi. Feminism kan vi diskutera i andra trådar.
Citera
2013-07-02, 22:31
Medlem
William Hainess avatar
Det finns just feminister och sedan så finns det fanatiker.

Det finns de som tycker att män och kvinnor ska helt enkelt ha samma möjligheter och att man inte ska diskrimineras på grund av könstillhörighet.
Sedan så finns det de som läst A-kursen i genusvetenskap och blivit frälsta därefter.
Citera
2013-07-02, 22:46
Medlem
Mextremes avatar
Jag har någon masochistisk ådra och lyssnar på hennes program i bilen trots att jag vrider mig och ryser i någon blandning av medlidande och äckel. Idag (repris?) snackade hon om sig själv i vanlig ordning. Hon var deprimerad och hade blivit ordinerad ngt slags lyckopiller.
Människan är alltså deprimerad, har ADHD och Asberger, alkoholist, våldtäktsoffer, har haft ätstörningar..... Har jag missat ngt.
Jag tror att det enda hon lider av är att vara den värsta attention whore man kan tänka sig.
Citera
2013-07-02, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det finns de som tycker att män och kvinnor ska helt enkelt ha samma möjligheter och att man inte ska diskrimineras på grund av könstillhörighet.
Kan du nämna någon mainstream-feminist i offentligheten som skriver under på likabehandling av könen? Alltså är emot kvotering, specialresurser åt kvinnor, diskriminerande mentorsprogram, osv.

Pär Ström drev ju just likabehandling med en aspergerares envetenhet och blev ju av en enig feministisk offentlighet utnämnd till just antifeminist. Då bör man ju rimligen kunna dra slutsatsen att de anser att likabehandling av könen inte är förenlig med modern feminism, vilket ju är fullständigt konsistent med alla feministiska projekt som genomförts de senaste 20-30 åren.
Citera
2013-07-02, 23:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U.Yojimbo
Kan du nämna någon mainstream-feminist i offentligheten som skriver under på likabehandling av könen? Alltså är emot kvotering, specialresurser åt kvinnor, diskriminerande mentorsprogram, osv.

Pär Ström drev ju just likabehandling med en aspergerares envetenhet och blev ju av en enig feministisk offentlighet utnämnd till just antifeminist. Då bör man ju rimligen kunna dra slutsatsen att de anser att likabehandling av könen inte är förenlig med modern feminism, vilket ju är fullständigt konsistent med alla feministiska projekt som genomförts de senaste 20-30 åren.

Jo, jag vet.

Grejen är att jag känner en hel del människor i verkliga livet som kallar sig feminister som anser att män och kvinnor ska ha samma rättigheter (och skyldigheter, för den delen!) - sedan att de som skriker högst hörs mest är tyvärr inte unikt i detta sammanhang. Genusfeminister är av en helt annan sort.
Citera
2013-07-26, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Människan är alltså deprimerad, har ADHD och Asberger, alkoholist, våldtäktsoffer, har haft ätstörningar..... Har jag missat ngt.
Du har missat massor. Cissi lider även av posttraumatisk stress, dyskalkyli, albinism, nån tarmsjukdom "jag ännu inte fått diagnos för". Hon är även företetta mobbingoffer, antar att även jag missat massor. Väntar på helspänn innan hon basunerar ut diagnosen hypokondri.
Citera
2013-07-28, 20:04
Medlem
Nu har ni nog fått allt om bakfoten. Cissi berättar om och om igen hur intelligent, snygg, smart och framgångsrik hon är. Hon har varken fel eller brister. Rik som ett troll, bostadsrätt bland dom vita och fint jobb på radion.

Enda haken är att hon inte tjänar lika bra som kollegan Robert Aschberg vilket blir det enda lilla mörka molnet på Cissis himmel. Satan i gatan. Det är ett problem som den feta svägerskan, Lady Damer och våran höna (hen) Cissi Wallin bör ta itu med och lösa. Snoppar som joppar skulle vår käre Jarri eventuellt kalla Robert om han hörde skillnaden i lönekontot.

Jag själv hoppas att inkomsten till Cissi Wallin kommer att bestå av föräldrapenning från Försäkringskassan framöver och att denna kvinna ersätts av någon som kan leda ett radioprogram.
Citera
2013-07-29, 10:09
Medlem
Ronilles avatar
Vad har Lady Dahmer och Cicci för problem?

De följer inte varandra på Twitter som tidigare, Lady Dahmer är villig att göra sponsrade inlägg i bloggen för att få in snabba pengar och även Cicci är i behov av en större summa pengar.

Har deras föreställning redan gått i graven?
Citera
2013-07-30, 18:17
Medlem
albertinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Vad har Lady Dahmer och Cicci för problem?

De följer inte varandra på Twitter som tidigare, Lady Dahmer är villig att göra sponsrade inlägg i bloggen för att få in snabba pengar och även Cicci är i behov av en större summa pengar.

Har deras föreställning redan gått i graven?

Jag är också väldigt nyfiken. Någon?
Citera
2013-07-30, 18:21
Medlem
albertinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Nu har ni nog fått allt om bakfoten. Cissi berättar om och om igen hur intelligent, snygg, smart och framgångsrik hon är. Hon har varken fel eller brister. Rik som ett troll, bostadsrätt bland dom vita och fint jobb på radion.

Enda haken är att hon inte tjänar lika bra som kollegan Robert Aschberg vilket blir det enda lilla mörka molnet på Cissis himmel. Satan i gatan. Det är ett problem som den feta svägerskan, Lady Damer och våran höna (hen) Cissi Wallin bör ta itu med och lösa. Snoppar som joppar skulle vår käre Jarri eventuellt kalla Robert om han hörde skillnaden i lönekontot.

Jag själv hoppas att inkomsten till Cissi Wallin kommer att bestå av föräldrapenning från Försäkringskassan framöver och att denna kvinna ersätts av någon som kan leda ett radioprogram.

Jag vet dock inte om jag hoppas på att hon ska bli mamma en dag Värre förebild finns väl dock men med tanke på den problematik hon tydligen har kring så mycket vore det nog bättre att hon förblev kvar inom media, men som barnlös.
Citera
2013-08-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av albertina
Jag vet dock inte om jag hoppas på att hon ska bli mamma en dag Värre förebild finns väl dock men med tanke på den problematik hon tydligen har kring så mycket vore det nog bättre att hon förblev kvar inom media, men som barnlös.
Värre mödrar finns eventuellt men inte radiopratare. Jag hoppas på barnlös och återgång till städyrket.
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-01 kl. 00:58.
Citera
2013-08-01, 17:39
Medlem
Att Cissi har pengabekymmer har jag missat, men så följer jag inte henne på Twitter.

Apropå pengabekymmer... Cissis kille lär ju ha en del på kontot, hur ser deras relation ut egentligen? Är det dessutom orättvist att påstå att Cissi är så otroligt förälskad som hon ger sken av pga hans pengar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in