2013-08-02, 11:40
Medlem
S35Es avatar
Sökte och hittade detta på Bloggkommentatorerna där det bekräftas att något skitit sig mellan dem http://stureplan.se/bloggar/bloggkom.../nu-pratas-det
Citera
2013-08-02, 14:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S35E
Sökte och hittade detta på Bloggkommentatorerna där det bekräftas att något skitit sig mellan dem http://stureplan.se/bloggar/bloggkom.../nu-pratas-det

Två k v i n n o r som inte kommer överens? Det måste vara första gången i världshistorien.
Citera
2013-08-02, 14:35
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albertina
Jag är också väldigt nyfiken. Någon?

Det är väl bara ringa in till Radio 1 och fråga henne, i direktsändning och allt.
Citera
2013-08-02, 14:49
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Att över huvud taget ifrågasätta Cissi är nog en härskarteknik i hennes värld...

Något som Lady Dahmer tillämpade i radio när de gjorde reklam för deras, numer nedlagda, show.
Det ringde in en snubbe som milt kritiskt frågasatte just fokuset på showen varpå hon svarade "Då får du väl sätta upp en egen show och ta upp de frågor du tycker är viktiga"

Alltså, gemene man är inte i media och florerar hu flux, varpå hon och Cicci har en särställning när det kommer till möjligheten att nå ut medialt, vilket inte många av oss har.

Det är som jag skulle kritisera Microsoft inför Bill Gates och han skulle svara "Jamen, bygg ett eget operativsystem som blir populärast i världen då"

De gapar om härskartekniker, och använder själva precis samma gamla beprövade och framgångsrika koncept. Jävla idioter.

Frågor på det?
Citera
2013-08-02, 16:30
Medlem
William Hainess avatar
Nåja, nu är inte showen inställd... än i alla fall.

Däremot så är det anmärkningsvärt att ingen av dom kommenterar på situationen. Det är ju rätt dålig publicitet och folk kanske inte blir så pepp att besvära sig att köpa biljetter till en show som kanske ställs in.
Citera
2013-08-02, 21:38
Medlem
Kaitas avatar
CW kommer nu ur den extrem-feministiska fållan, från Twitter:

Cissi Wallin ‏@cissiwallin 1m
Ser ofta folk (här) försvara grupper de inte själva tillhör. Ofta är det bra, men ibland blir det märkligt. Ängslan i kubik.

Cissi Wallin ‏@cissiwallin 2m
Hör oftare och oftare folk säga "vad kan jag säga, vad får man inte säga nuförtiden?". Vem sätter agendan?

Cissi Wallin ‏@cissiwallin 3m
Man kan få in tolkningsföreträde, härskartekniker, skuldbeläggande mm i allt. Men sen? Hur utvecklas det? Blir det inflation på ngt sätt?

Cissi Wallin ‏@cissiwallin 5m
Jag kommer alltid vara feminist men orkar inte längre alltid ha genusglasögonen på, ser förtryck och strukturer överallt. Risk för övertolkn

Ett tillfrisknande!(?..)
Citera
2013-08-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita

Ser ofta folk (här) försvara grupper de inte själva tillhör. Ofta är det bra, men ibland blir det märkligt. Ängslan i kubik.

Hör oftare och oftare folk säga "vad kan jag säga, vad får man inte säga nuförtiden?". Vem sätter agendan?

Man kan få in tolkningsföreträde, härskartekniker, skuldbeläggande mm i allt. Men sen? Hur utvecklas det? Blir det inflation på ngt sätt?

Jag kommer alltid vara feminist men orkar inte längre alltid ha genusglasögonen på, ser förtryck och strukturer överallt. Risk för övertolkn

Ett tillfrisknande!(?..)
Vilsen som vanligt är min tolkning. Snart kommer människan raljera i Radio1 och samma inringare kommer berömma Cissi varför hon låter dessa prata i 15 minuter. Övriga har 30 sekunder på sig medan Wallin överröstar och kör ner den kritiserande till skoskaftet och skriker att det är reklampaus.
Att Wallin får hålla på måste bero på att dom vill sänka radiostationen i botten och få något slags stadsbidrag av något slag. Hur kan annars personen få plåga alla som vill lyssna på radio?
Senast redigerad av gurkelurkan 2013-08-02 kl. 23:43.
Citera
2013-08-03, 10:46
Medlem
S35Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita

Ett tillfrisknande!(?..)

Jag anar att CW lider av personlighetsklyvning. Ibland har hon perioder där hon ser hyfsat nyktert på verkligheten och kan säga sånt som hon har twittrat ovan, men sen kommer ett skov med hysteri och extrem narcissism vilket vi alla bevittnat i radio och på annat håll. Det är som att följa en pågående härdsmälta.
Citera
2013-08-04, 12:04
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Bloggen: Twittershit

http://toklandet.wordpress.com/2013/08/03/twittershit/

Skriver:

"Det har ju varit Pride och div mer eller mindre lyckade skämt har slängts fram på twitter. Det är inget konstigt med det, så ska det vara. Vad som däremot blir lite konstigt är när en som Cissi Wallin slänger fram sånt här"
Citera
2013-08-04, 13:07
Medlem
Så nu lämnar hon Twitter. Jag förstår inte vad hon tror, om man som hon har en väldigt hög profil på twitter och i andra sociala medier där man tar plats. Då får man väl tåla att få mothugg också?

Brist på nyanser säger hon. Hennes reaktioner på Mårten Anderssons byxtweet då?
Det påminner lite grann om Maria Svelands reaktion på all kritik hon får, det är härskartekniker, gubbslem, kvinnohat och så vidare.Det verkar som att det är okej för Cissi att tycka till om allt och alla , men när folk inte tycker som henne då är det plötsligt tack och adjö till twitter. Dubbelmoral i den finaste formen.
Senast redigerad av susanlynette 2013-08-04 kl. 13:11.
Citera
2013-08-04, 15:21
Medlem
En mycket lång artikel beskriver varför hon lämnar twitter. Det är extremfeminsm, övertolkningar, sexism och mycket mer som nämns men...

Efter hela artikeln på några stycken där hon beskriver varför hon "lämnar twitter" står det plötsligt på sista raden:

Jag hoppas att jag kommer tillbaka om några månader.

Alltså har hon därmed inte lämnat twitter utan bara tagit ett uppehåll. Då känns det verkligen illa eller åtminstone väldigt ogenomtänkt att gå ut med att hon slutar för det devalverar hennes omdöme i allmänhetens ögon. Jag tror visserligen att den här artikeln som så många andra handlar om tidningens behov att dramatisera och vinkla. Det är trots allt redigeraren som valt rubriker och vad man ska peka på för största dramatiska verkan. Det behöver därmed inte vara Wallin som slagit på stortrumman fast det verkar vara så. Istället kanske hon som andra besvarat en massa frågor när hon blivit uppringd. Och så har det lagts fram som det lagts fram. Oavsett vad. Media och vi människor i allmänhet har blivit alldeles för uppslukade av oss själva och ser inte vad som pågår runt omkring oss längre. Då kan det bara gå fel.

Twitter, facebook, smartphones-allt går ut på att vi ska bli underhållna eller avbrutna och störda i det vi håller på med. Överallt ska man bli påmind om att någon skrivit något eller svarat på något som man själv skrivit. Det är för mycket och vi håller på att bli dumma i huvudet av detta. Detta och all underhållning.
Citera
2013-08-04, 15:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levillain
En mycket lång artikel beskriver varför hon lämnar twitter.

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in