2013-02-08, 15:39
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Du är nog snarare avundsjuk för att hon är framgångsrik. Vilka framgångar har du nått?
På vilket sätt är hon framgångsrik? Definera framgångsrik? Hon jobbar på en radiokanal som endas sänds i Stockholm (iallafall på FM-bandet så att säga), hon har varit någon slags side-kick(?) hos Malou efter tio, hon har suttit och kollat Twitter på debatt samt varit en flygande reporter á la Lelle Modigh på tv4.
Jag ser ingen framgång i dom meriterna tyvärr.

H*n du citerade kanske har ett mycket mer framgångsrikt företag tex?

Personligen har jag svårt för henne. Hon har en dubbelmoral, generaliserar å det grövsta, åsikter om allt och alla som inte bygger på kunskap eller fakta. Jobbig att lyssna på i radio då hon inte kan fullfölja en mening utan att göra konstiga utsvägningar om ingenting.
Jag delar sällan dom åsikterna hon besitter och hon är oftast väldigt ensidig i sina program och diskussioner, vilket gör det tråkigt att lyssna på. Hon säger allmänt konstiga saker.
"Skryter" om sina olika problem och bokstavskombinationer. "Skryter" om sina olika anställningar, erfarenheter inom olika kretsar och vilken dyr lägenhet hon har.
Jag har inga problem med att folk skryter. Men att göra det hela tiden är väldigt tröttsamt och tråkigt att lyssna på. Man tänker "Men ja, det räcker, vi fattar!".

Hur hon är privat har jag ingen aning om.
Jag har dock hört genom en kompis som jobbar inom media att hon ska vara dryg och ha översittar-attityd. Om det stämmer vet jag så klart inte då jag inte har träffat henne. Så visst, min väns uppfattning tar jag med en nypa salt. Fast å andra sidan har jag haft den bilden av henne utifrån hennes program på radio. Så där fick jag mer vatten på min kvarn.

(Är jag inne på något sånt där näthat nu?)

Jag avundas däremot tex Filip och Fredrik för att dom är så framgångsrika och skulle nånstans vilja leva ett sånt liv dom lever. Men jag älskar dom och deras program också.

Så någon avundsjuka ligger defenitivt inte bakom detta hat som finns hos många olika användare.
Citera
2013-02-08, 22:36
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Har man tråkigt nån gång rekommenderas ett avsnitt i Debatt där Richard Ohlsson bara genom att vara enkel och rak totalt klär av den märkliga människan Wallin.

Att det övervägande är stollar som får plats i SVT:s debatt är bästa förklaringen till att hon fick vara med här, i ett fruktansvärt lite engagerande ämne. Hon var så pinsamt dålig att t o m programledarinnan Belinda såg det

http://www.youtube.com/watch?v=XH1dIh40tYY

Herregud, vad akward.

Snälla alla, kolla klippet – det är helt makalöst vad det sammanfattar hennes mediala existens.
Klippet är som ett riktigt obekvämt avsnitt av brittiska The Office – fast på riktigt.

(Liten näthatarfundering; varför wobblar hennes huvud som på någon slags Bobble Head ibland?)
Citera
2013-02-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
(Liten näthatarfundering; varför wobblar hennes huvud som på någon slags Bobble Head ibland?)
Kanske en sk kycklingskalle?
Citera
2013-02-09, 15:00
Medlem
Det klippet från Debatt visar vilken lyteskomik Cissi Wallin står för. Skulle kunnat vara en parodi i TV-4 men icke. Hon är ju så djävla blåst så att vilken mindre begåvad människa som helst framstår som ett geni vid hennes sida. Förstår ännu mer nu varför hennes kollegor och annat mediafolk tar avstånd och går omvägar.
Människan Wallin måste komma ner från sina höga hästar och inse att hon är en skruvad hane eller om hon är en hona. För mig är hon en stor skit som dessutom behandlar sina inringare illa i radio ett utom dom enstaka idioter som sitter och ger henne beröm- Då skrattar hon sitt sjuka skratt och glömmer bort att det är paus. Fy fan vad jag tycker illa om personen Cissi Wallin.
Citera
2013-02-10, 17:11
Medlem
meister2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Är CW nykter? Hon gick ju ut med buller och brak om sin alkoholism i tidningen.
Så är hon nykter idag?

Ja, enligt henne själv är hon alkoholist MEN hon har visst börjat dricka vin igen, sa hon i ett av hennes program för ca en månad sedan....eh..

Jag vet inte om man graderar alkoholism..eller?

Och kan verkligen en alkoholist börja dricka igen och hålla sig på en "Svensson-nivå" ?

För mig är en alkoholist en person som måste dricka en viss mängd varje dag - under en kortare eller längre period...
Citera
2013-02-10, 17:17
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meister2002
Ja, enligt henne själv är hon alkoholist MEN hon har visst börjat dricka vin igen, sa hon i ett av hennes program för ca en månad sedan....eh..

Jag vet inte om man graderar alkoholism..eller?

Och kan verkligen en alkoholist börja dricka igen och hålla sig på en "Svensson-nivå" ?

För mig är en alkoholist en person som måste dricka en viss mängd varje dag - under en kortare eller längre period...

CW har troligtvis aldrig varit alkoholist. Hon kanske drack för mycket under en period och gjorde bort sig samt låg med folk hon senare ångrade att hon legat med.

Och nej, ingen riktig alkoholist kan "börja dricka vin igen" utan att det snabbt gå utför.
Citera
2013-02-11, 09:04
Medlem
LuminorBases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Du är nog snarare avundsjuk för att hon är framgångsrik. Vilka framgångar har du nått?

Nu handlar ju inte den här tråden om mig så du är mer än välkommen att PM:a mig för en lista av tillgångar och ägomål samt uppfyllda mål i mitt liv.

Jag tror väldigt få människor är avundsjuka på Cissi, därtill jag inkluderad. Om du helt saknar livserfarenhet kan du tänkas bli avundsjuk på finansiellt framgångsrika människor (typ, äger du en yacht är du lycklig). Men inte ens en sång grej har vi att spela med här (Och dessutom vet jag att lycka inte har ett dyft med rikedom att göra.)

Och vi kikar facit så tycker jag inte direkt Cissi verkar särskilt lycklig. Snarare bitter och hatisk och knappast framgångsrik. Så exakt vad är det jag ska vara avundsjuk på?

On topic: Är det vederlagt att hennes anmälan om våldtäkt mot FV är nedlagd?
Citera
2013-02-11, 15:41
Medlem
Håller med föregående talare. Vad fan skulle man vara avundsjuk på? Bara för att man tycker direkt illa om en person som verkar totalt förvirrad betyder det inte att man avundas denne.
Cissi Wallin är en obehaglig person som inte borde få sitta där på Radio ett och trycka ner folk som inte tycker som hönan.
Appropå höna så liknade hon verkligen en sådan i klippet från Debatt och det är väl därför hon envisas med att presentera sig som HEN ständigt. Varje gång hen säger hen är det sig själv hon syftar på.
Citera
2013-02-11, 17:36
Medlem
DEATHSTARRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
(Är jag inne på något sånt där näthat nu?)

Lär dig att skija på hat och åsikter.
Citera
2013-02-11, 20:14
Medlem
Hahahahahaha fan vad roliga alla här är som pallar sitta och skriva om Cissi Wallin dag efter dag. Gillar ni inte henne så lyssna inte på hennes program och läs inte hennes spalter.

Jag tycker hon verkar som en schysst person och hon passar perfekt i radio, även om våra åsikter skiljer sig åt ganska kraftigt ibland.

Orka sitta här och grina, get a life.
Citera
2013-02-12, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UGHHRoach
Hahahahahaha fan vad roliga alla här är som pallar sitta och skriva om Cissi Wallin dag efter dag. Gillar ni inte henne så lyssna inte på hennes program och läs inte hennes spalter.

Jag tycker hon verkar som en schysst person och hon passar perfekt i radio, även om våra åsikter skiljer sig åt ganska kraftigt ibland.

Orka sitta här och grina, get a life.
Varför hamnade du här? Hens stalker? Endast fanatiska fans glider in här och berömmer hönan.
Citera
2013-02-12, 09:03
Medlem
Bara idioter lyssnar på och läser något av en person de hatar gång på gång. Ogillar man vad någon säger och läser i media filtrerar man bort det. Man kan visst diskutera vad personen i fråga har sagt om man anser att personen sagt något galet, men har man inställningen som många har här, så sluta upp och lyssna så slipper ni henne, men man förstår ju att många här lyssnar för att dom gillar ju att plåga sig själva, dom gillar att bli upprörda.. patetiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in