2013-07-30, 04:42
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kire94
va? vad är det?
tror det är denna story han syftar på.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5015183
http://youtu.be/F0hkfI0EuLM
Citera
2013-08-01, 15:47
Medlem
Kan bju på en till, egentligen ingen rolig men ändå en story, har säkert hänt de flesta.

Vill minnas att det var på 4/20, drog bussen sent på kvällen till kamraten min där vi delade min sista starköl jag hade med mig å sedan datum-passande nog fick man sig en liten bonghit för att sedan ge sig ut med lite slattar på linjen.
Uppskissat å klart så ser vi knappt alls hur linjerna går och efter två bokstäver så kloggar båda capsen (de enda vi hade med oss).
Det blev ingen piece

Lärdom: Ha alltid med en extra cap i bakfickan!
Citera
2013-08-01, 17:44
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal
Kan bju på en till, egentligen ingen rolig men ändå en story, har säkert hänt de flesta.

Vill minnas att det var på 4/20, drog bussen sent på kvällen till kamraten min där vi delade min sista starköl jag hade med mig å sedan datum-passande nog fick man sig en liten bonghit för att sedan ge sig ut med lite slattar på linjen.
Uppskissat å klart så ser vi knappt alls hur linjerna går och efter två bokstäver så kloggar båda capsen (de enda vi hade med oss).
Det blev ingen piece

HAHAHAHA!! Är det du som står längst fram eller?
Citera
2013-08-01, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coatmeal

Det blev ingen piece

Historien var ju inte så kul men bilden var guld! Det är du som står längst fram, visst?
Citera
2013-08-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
HAHAHAHA!! Är det du som står längst fram eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Fleshback50
Historien var ju inte så kul men bilden var guld! Det är du som står längst fram, visst?

Ahfan, å mina shurdas som höll knas bakom då
Citera
2013-08-02, 13:43
Medlem
Zarrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
tror det är denna story han syftar på.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=5015183
http://youtu.be/F0hkfI0EuLM

Hänt mig med, vid exakt samma ställe. Hade en öl i en handen, musik på öppet och funderade precis över hur skönt det var att slippa stressen från att måla olagligt. Så kommer två tjejpoliser springandes mot mig som om jag var mordmisstänkt, såg hur adrenalinet pumpade. Verkade helt okontaktbara dom första sekunderna man backade och utbrast "Det är lagligt, väggen är laglig, vad har jag gjort?". Slutade givetvis med att de fick ursäkta sig (med att de var extrainkallade från ett annat län).
Ångrar dock att jag var så trevlig och förstående, väggarna i Malmö har funnits jävligt länge. Dessutom stör jag mig på att man inte kan stanna upp och tänka efter före, när man ser en 90m lång vägg överfylld med konst.
Citera
2013-08-02, 18:41
Medlem
Flowets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarrell
Hänt mig med, vid exakt samma ställe. Hade en öl i en handen, musik på öppet och funderade precis över hur skönt det var att slippa stressen från att måla olagligt. Så kommer två tjejpoliser springandes mot mig som om jag var mordmisstänkt, såg hur adrenalinet pumpade. Verkade helt okontaktbara dom första sekunderna man backade och utbrast "Det är lagligt, väggen är laglig, vad har jag gjort?". Slutade givetvis med att de fick ursäkta sig (med att de var extrainkallade från ett annat län).
Ångrar dock att jag var så trevlig och förstående, väggarna i Malmö har funnits jävligt länge. Dessutom stör jag mig på att man inte kan stanna upp och tänka efter före, när man ser en 90m lång vägg överfylld med konst.

haha, dom beter sig som zombies för fan. Dom känner lukten av sprej och springer med dreglande käftar mot en för att sedan få skallen bortblåst av pinsamhet.

Dags att dom går ut med info till alla poliser som jobbar i närheten så folk slipper vakta ryggen vid lagliga väggar.
Citera
2013-08-31, 18:32
Medlem
ts.nows avatar
Har någon här som delar med sig av sina lexikon hört talas om retur tangenten? Det underlättar enormt!
Citera
2013-09-16, 03:50
Medlem
Historia 1
Satt på tåget till Märsta en kväll för ca 8?år sedan och i vanlig ordning tänkte jag dra en kråka eller 2. Så som man alltid gjort tittar man sig omkring för att se vilka som är på tåget.

Själv satt jag vid dörrparet längst bort i vagnen fast på mittensida av dörrarna och den ända jag såg var en kille med hörlurar på som satt vänd mot hytten på andra sidan dörrparet.

Så i vanlig ordning drar jag ett par kråkor, inget överdrivet men några på golv,vägg och glaset vid dörrparet. Inget konstigt än så länge men när tåget precis är på väg att stanna på perrongen så hör jag jag någon vissla lite bakom mig ( Kille med lurarna står snett framför ) första tanken är FI**A där vart det en torsk.

Så den normala reaktionen är ju att titta bak för att se hur oddsen ser ut. Men istället för Csg
eller dyl ser jag 2 killar 18-25 år som petar i tagen med orden " fan jag sa ju att han var writer ". Lagom chockad som man var var det bara att glida hem och tänka "vad fan var det som hände"
Citera
2013-09-18, 00:20
Medlem
brass-mannens avatar
Efter jag målat i 4 år ganska diskret och bara bombat på dagarna och måla på nätterna så skulle jag bomba ett tåg mitt på dagen inne på en yard, precis när ja kommit fram och tagit mig in o sätter mig och meckar på en sten så ser jag 2 arbetare komma gåendes och ska göra nåt på/i tåget så ja avvaktar o röker upp jointen.

Efter typ 15 min så tycker jag att läget är lungt och börjar traska vidare mot mitten där tågen står såpass nära så att risken att bli upptäckte av tågförare och arbetare som passerar med olika fordon är inte så stor, precis när jag bara hunnit med 3-4 feta tags så börjar vagnarna på tåget brevid (som kanske är 5-6 vagnar långt) röra på sig och min blick möter arbets-gubben (46 år gammal typ) som kommer gåendes mot mig...

Han säger inge men man kunde se dom sekunderna ja kollade på han innan jag la bena på ryggen att han var riktig arg, ja springer mot det stora tåggaraget men innan jag hann komma nära garaget slog tanken mig att klockan är typ 14.40 och jag kommer not stöta på fler jobbare ju längre fram jag kommer så det blev att springa längs ett godståg typ 60 meter innan jag la mig i ett buskage brevid tåget, när jag ligger där så ser jag gubben komma på andra sidan tågvagnarna och mular nåt.
När han passerat mig och jag sett han kommit en bit så reser jag mig o börjar smyga längs vagnarna för att ta mig till platsen jag gick in på, under de sista 30 metrarna så ser jag hur den arga gubben står och pratar med 2 i en vit bil en bit bort samt pekar på mig.

Det resulterade med att bilen börjar gasa mot mig och jakten verkar vara igång igen...
jag springer för kung och fosterland mot ett tagstängsel o hoppar upp på det och fastnar, men efter suttit fast i några sekunder så lyckas ja ta mig loss och kan forsätta in i skogen.

Det slutade med att jag vek upp byxorna så det som revs sönder inte sågs och jag meckade en joint en bra bit bort för sedan traska mot tågstation för att åka hem, sen dess har jag bara bombat/målat på natten.

EDIT- Hela grejen med att jag sprang och gömde mig mycket är att jag har hört rykten om att polisen ska vara ganska intresserad i att få tag i mig.
Citera
2013-09-18, 11:05
Medlem
jackees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brass-mannen
[...]röker upp jointen. [...]jag meckade en joint.

EDIT- Hela grejen med att jag sprang och gömde mig mycket är att jag har hört rykten om att polisen ska vara ganska intresserad i att få tag i mig.

Du tror inte att det här kan vara relaterat?
Citera
2013-09-18, 18:27
Medlem
swapzs avatar
Haha softa lite, du borde vänta ett tag med att måla tåg när du desutom sätter dig o meckar upp en i yarden, knasar, torskar nästan för dem i den "vita bilen" var förmodligen civvare.
Hoppas du förstår hur misslyckat ditt mission var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in