2012-10-22, 18:56
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrianoo
Att göra personrån har inget med saken att göra, vad missade du? Resten är väl upp till dessa barn att göra men klart det finns klottrare som rånar folk? Det brukar inte vara klotterrelaterat när det gäller personrån.

Att säga writers tycker jag själv är toytema då vi bor i Sverige kan man säga klottrare eller om man vill, målare.

Jag får det intrycket att folk som målar seriöst inte direkt sysslar med personrån, men visst kan det förekomma. Dock så beskrevs det enligt mig som ytterst "toyigt" i berättelsen, var väl mer det jag ville påpeka. Förövrigt kom ju graffitin till Sverige med hip hop vågen under 80-talet, vilket både språk, stil och kultur var importerad direkt från NY. Så jag förstår verkligen inte hur du kan påstå att "writer" känns toyigt, då det var den första benämningen för klottrare som användes.

Nu får jag förmodligen en varning för OT, men det får jag leva med.
Citera
2012-10-23, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamers
Jag får det intrycket att folk som målar seriöst inte direkt sysslar med personrån, men visst kan det förekomma. Dock så beskrevs det enligt mig som ytterst "toyigt" i berättelsen, var väl mer det jag ville påpeka. Förövrigt kom ju graffitin till Sverige med hip hop vågen under 80-talet, vilket både språk, stil och kultur var importerad direkt från NY. Så jag förstår verkligen inte hur du kan påstå att "writer" känns toyigt, då det var den första benämningen för klottrare som användes.

Nu får jag förmodligen en varning för OT, men det får jag leva med.
så du menar, tex att en person som spelar piano (seriöst) inte kan stå för personrån heller då? personen kanske var jävligt påtänd och skrev ''toy(igt)''?? fuck no att du kan döma någon på en text upplever du mig toy eller inte? antagligen toy eftersom ''Han använder inte stor bokstav och punkt. Han måste vara minderårig, största fan-boy och Flashback dickrider. ''
Citera
2012-10-23, 22:23
Medlem
Dreamerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thds
så du menar, tex att en person som spelar piano (seriöst) inte kan stå för personrån heller då? personen kanske var jävligt påtänd och skrev ''toy(igt)''?? fuck no att du kan döma någon på en text upplever du mig toy eller inte? antagligen toy eftersom ''Han använder inte stor bokstav och punkt. Han måste vara minderårig, största fan-boy och Flashback dickrider. ''

Ta det lugnt nu, orkar faktiskt inte debattera med idioter som dig om saker som hur som helst ändå är OT. Om du är toy eller inte kan jag inte säga, men att du är ett jävla husvagnsmongo som inte kan stava tror jag att dem flesta kan fastställa.
Citera
2012-10-27, 00:28
Medlem
Rainingbombzs avatar
Är ny här på flashback, men någonstans måste man börja.

En sjuk kväll.

Jag och 2 andra polare i gamla cruet var ute en sommar natt för 2år sen och lira tunnel! Allting gick som planerat, hade 2 st som höll knas från varje sida, vi körde en ganska colorful piece med mycket nedlagt. vi var tvugna att lämna tunneln 2 gånger på grund av cyklister. När vi var klara taggade vi upp i skogen och dumpa alla burkar (alla var tomma, kanske någon slump) och när vi kom ner till tunneln igen står en piket buss och ut kliver stans tjurigaste snut. Han började tjafsa som vanligt och var allmänt sur och vi va väll lite kaxiga eftersom vi hatade honom, snutar kan vara jobbiga och sura, men han är värst. Gammal veteran som verkade tro att så fort vi mötte han på stan trodde han vi var ute på mission. Han hade rätt så bra koll på oss på den tiden. Men iallafall tillbaka till samtalet. Vi hade en ganska långt prat om vad vi hade gjort i skogen och vi sa att vi hade festat och alla var pissnödiga (dålig ursäkt men var rätt så dum då). Såklart trodde han inte på det och började diskutera piecen vi sa att den var fet och låtsade som vi inte sett den. Då började han "ljug inte, nu ljuger ni, erkänn bara att det var ni som gjorde den" efter 5mins blå nekanden så ville han söka igenom oss vi gav med oss eftersom vi inte hade något på oss. Han blev rätt så sur när han inte hitta något och började tjura och skrika och jag vet inte vad. Vi fnissade lite och till slut fick han syn på en av knas-hållarnas rygga och roffade åt sig den på direkten, och där i hittade han en stereo och började skaka på den och öppna CD-öppningen och undra "Har ni knark i den här? Kan de finnas cannabis här?". Så klart garvade vi och en kompis fick ur sig "Det hade väll du hittat? Eller har du gris-syn?". Snuten kollade lite argt på han och bara suckade och då klev kollegan ut. Det var en tjej hon bara tittade på oss och när vi hälsade, hälsade hon inte tillbaka. Då sa den tjuriga snuten "Jaja grabbar, nu orkar jag inte tjafsa med er, ni får gå nu men jag måste beslagta den där stereon". Vi garvade och kompisen gav den till han, då fnyste han bara och båda gick in och satte sig i bilen och sen körde iväg. Vi garvade väldigt mycket på väg hem och tyckte han var väldigt fånig. Efter en vecka fick kompisen tillbaks stereon. Sen levde vi NÄSTA lyckligt i resten av våra liv.

Kanske inte världens intressantaste målar-historia men tyckte själv det var rätt kul hur polisen behandlade oss då. Haha. Och ja min grammatik kanske inte är den bästa är väldigt trött nu så godnattish! Och hoppas det ändå var trevlig läsning.
Citera
2012-10-27, 01:22
Medlem
trippinballzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainingbombz
En sjuk kväll...

Haha, skön händelse ändå!
Jag har själv varit med om ett komiskt samtal med två poliser efter att vi hade målat på en (läs: laglig) vägg. Poliserna i fråga visste inte om att målandet var tillåtet där och var därför väldigt arroganta gentemot oss. De tog våra personuppgifter samt predikade om hur alla klottrare förstör sina liv och blir skuldsatta upp till öronen pga. sitt destruktiva beteende. Jag själv var ju medveten om att poliserna hade fel angående väggen vilket gjorde att jag betedde mig väldigt provocerande och självsäkert tillbaka. Poliserna berättade att de skulle höra av sig senare under kvällen angående "gripandet", men ingen av oss fick ett enda samtal från dom.

Några veckor därefter stötte vi på en av poliserna, så vi konfronterade henne och frågade varför vi inte fått någon vidare information om fallet. Plötsligt var hon inte lika självsäker, utan hon skrattade mest generande och gick därifrån. Pinsamt!
Citera
2012-10-28, 02:26
Medlem
N-dawgs avatar
Jag var på väg till tuben i fridhemsplan när jag blev lite pissnödig en sommrig eftermiddag
Jag hittar ett ställe och tänker att det vore fint att hinna pissa ostört när jag ser att jag pissar på en riktigt snygg tag :-)

Då vaknade mitt graff-minne och på vägen hem såg jag framför mig några nya motiv och tänkte hela resan på hur nice det vore att lägga någon god piece.

Jag kom hem och ringde en polare, han var på att dra ner till det lokala "lagliga" stället och kolla lite graff och få lite inspiration.
Vi gled ner till stället och kollade läget, det var bra väder och vi gjorde som vi gjort sen vi var barn, sparkat runt bland kannorna och fanns det färg drog vi en tag men det var tomt så vi satte oss mot ett träd och rullade en joint.

Tiden gick, en tredje polare var på väg ner och vi Hadde musiken på och satt och snacka skit när 2personer i kavaj dök upp :-)

Vi blev förvånade så in i helvete då väggen ligger avskiljt och folk sällan bara ramlar förbi men dom såg minst lika förvånade ut.

Efter att ha snackat lite och röjt undan "barijärerna" mellan oss visade det sig att dom båda spelade i en orkester som hur skummt det nu låter sågs en gång per år på ett "hemligt" ställe och spelade musik tillsammans.

Vi Hadde hamnat mitt i ett hemligt orkestermöte :-p

Vi väntade som sagt en tredje kompis och dom spelade en liten bit längre in i skogen men Hadde gått iväg för att kissa så vi sa hej då och hängde kvar vid famen.

Ovanligt möte, nämnvärt men varken målade vi eller "åkte fast"
Men hur ofta möter man en orkester vid den lokala famen??

Om det blir plusgrader någon kväll snart så blir det å måla lite,kanske kommer en "busted" storry efter det ;-) ha det så länge!
Senast redigerad av N-dawg 2012-10-28 kl. 02:35.
Citera
2012-10-28, 20:32
Medlem
Hejzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg
Jag var på väg till tuben i fridhemsplan när jag blev lite pissnödig en sommrig eftermiddag
Jag hittar ett ställe och tänker att det vore fint att hinna pissa ostört när jag ser att jag pissar på en riktigt snygg tag :-)

Då vaknade mitt graff-minne och på vägen hem såg jag framför mig några nya motiv och tänkte hela resan på hur nice det vore att lägga någon god piece.

Jag kom hem och ringde en polare, han var på att dra ner till det lokala "lagliga" stället och kolla lite graff och få lite inspiration.
Vi gled ner till stället och kollade läget, det var bra väder och vi gjorde som vi gjort sen vi var barn, sparkat runt bland kannorna och fanns det färg drog vi en tag men det var tomt så vi satte oss mot ett träd och rullade en joint.

Tiden gick, en tredje polare var på väg ner och vi Hadde musiken på och satt och snacka skit när 2personer i kavaj dök upp :-)

Vi blev förvånade så in i helvete då väggen ligger avskiljt och folk sällan bara ramlar förbi men dom såg minst lika förvånade ut.

Efter att ha snackat lite och röjt undan "barijärerna" mellan oss visade det sig att dom båda spelade i en orkester som hur skummt det nu låter sågs en gång per år på ett "hemligt" ställe och spelade musik tillsammans.

Vi väntade som sagt en tredje kompis och dom spelade en liten bit längre in i skogen men Hadde gått iväg för att kissa så vi sa hej då och hängde kvar vid famen.

Om det blir plusgrader någon kväll snart så blir det å måla lite,kanske kommer en "busted" storry efter det ;-) ha det så länge!
Hah, fan va fett! Själv träffade jag och en polare på en cyklist när vi skulle måla cellograf uppe på ett berg
Citera
2012-10-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N-dawg

Träffade på en dement tant en gång vid ett industri område.. Hon hade ingen aning om var hon var, så hjälpte henne att ringa till sin son... Så mycket till måla blev det inte då...
Citera
2012-10-29, 12:22
Medlem
Kan dela med mig av 2hitorier.

Va ut och skulle måla ett lokstall, ser securitas glida runt lite sen åker dom ut från stan så tänker skönt att ha dom borta. Börjar skissa upp med chrome på en grå trävägg och inser snabbt att ja inte ser ett skit och står där och velar ett tag. Kommer sen på att ja kan lira en blå vägg på en fabrik över vägen mittemot.

Springer dit står och målar hör en bil komma springer och gömmer mig, springer fram igen och är typ klar då jag hör en bil komma åkandes sakta, då åker snuten och spanar runt lokstallen och några meter framåt där ja stog o måla. Hann in bakom granen och så fort dom är förbi lägger jag bena på ryggen och springer längs med väggen o ser att polisen vänder precis där ja målat. ser att dom glider upp mot stan och jag springer hem.

Den andra utspelar sig när jag går runt och bombar lite i ett svenneområde runt kl.20:00 och ska precis dra mig hemmåt, då jag tänker ska bara lägga en tag till, magkänslan var dålig men går dit och lägger en och går längs en lång länga med bilverkstäder osv.

Ser ett stort fönster och tänker fett att lägga en stor tag där, springer upp kollar runt mig och hinner dra 2bokstäver. sen från ingenstans står det en snubbe med hund och visslar på mig. springer upp i en skog mittemot då kommer även securitas och börjar åka runt nere där jag gjorde tagen och i samma sekund när jag springer står även en annan bil på vägen och blinkar med helljuset på mig, tänker vadfan är det här nudå. springer hemmåt genom ett bostadsområde får sen ett sms av en annan graffare i stan som frågar om de va ja som fick knas. han förklarade då att de var han som satt i bilen och lyste på mig..
Citera
2012-10-29, 12:37
Medlem
Montanaburkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av posca3mm
Kan dela med mig av 2hitorier.

Va ut och skulle måla ett lokstall, ser securitas glida runt lite sen åker dom ut från stan så tänker skönt att ha dom borta. Börjar skissa upp med chrome på en grå trävägg och inser snabbt att ja inte ser ett skit och står där och velar ett tag. Kommer sen på att ja kan lira en blå vägg på en fabrik över vägen mittemot.

Springer dit står och målar hör en bil komma springer och gömmer mig, springer fram igen och är typ klar då jag hör en bil komma åkandes sakta, då åker snuten och spanar runt lokstallen och några meter framåt där ja stog o måla. Hann in bakom granen och så fort dom är förbi lägger jag bena på ryggen och springer längs med väggen o ser att polisen vänder precis där ja målat. ser att dom glider upp mot stan och jag springer hem.

Den andra utspelar sig när jag går runt och bombar lite i ett svenneområde runt kl.20:00 och ska precis dra mig hemmåt, då jag tänker ska bara lägga en tag till, magkänslan var dålig men går dit och lägger en och går längs en lång länga med bilverkstäder osv.

Ser ett stort fönster och tänker fett att lägga en stor tag där, springer upp kollar runt mig och hinner dra 2bokstäver. sen från ingenstans står det en snubbe med hund och visslar på mig. springer upp i en skog mittemot då kommer även securitas och börjar åka runt nere där jag gjorde tagen och i samma sekund när jag springer står även en annan bil på vägen och blinkar med helljuset på mig, tänker vadfan är det här nudå. springer hemmåt genom ett bostadsområde får sen ett sms av en annan graffare i stan som frågar om de va ja som fick knas. han förklarade då att de var han som satt i bilen och lyste på mig..
Lita alltid på magkänslan!!
Citera
2012-10-29, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Lita alltid på magkänslan!!
Om man är beroende struntar man i den.
Citera
2012-10-29, 18:49
Medlem
Montanaburkens avatar