2013-06-12, 23:28
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Såg den också idag för bara några timmar sen och led igenom större delen av filmen, ingen som helst charm eller magi i skapandet och berättandet som jag finner synonymt med Raimis filmer. Gick fan inte att ta James Franco på allvar samtidigt som hans karaktär skar sig emot greenscreenern i bakgrunden och Zack Braff som filmens comical relief fick mig att spy lite varje gång han öppnade käften. Verkligen ingen bra prequel till The Wizard of Oz som är en film jag håller varmt om hjärtat, detta är ta mig fan Raimis sämsta film tillsammans med Spider-Man 3.
Tycker den funkar som underhållning, James Francos överspel är det bästa med hela filmen skrattade högt under vissa scener med honom.

Mycket ettor på filmtipset ser jag, på sågnings humör?
Citera
2013-06-12, 23:43
Medlem
Mammas pojkar

3/10. Ulf Malmros tillsammans med Kjell Bergqvist brukar vara ett lyckat koncept, denna dock under all kritik. Ett rejält bottennapp av Uffe som kan göra film betydligt bättre. Tråkiga karaktärer och ett pissigt manus. Denna film är ju tänkt att vara en komedi men såg inte något roligt alls i den. 1 ½ timme av mitt liv helt bortkastat.
Citera
2013-06-13, 00:49
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har den på datorn hemma, kanske blir att jag skippar den.

Vad tycker du om James Franco i övrigt förresten?

Personligen kan jag inte så mkt om James Franco,han spelar bra i Pineapple Express och Your Highness och spelar väll ok här med men filmen för övrigt riktar sig mer åt barn..
Hade fått en tumme upp på 3D för det var som sagt sjukt färgglatt så hade varit lite coolare att se det då. Men handlingen var en ren tågolycka...
Men alla har sina filmsmaker så =)
Citera
2013-06-13, 02:35
Medlem
Ockletts avatar
The Quiet Earth

Lite av en postapocalyptisk film från 1985. Tyckte den var bra.
Citera
2013-06-13, 04:16
Medlem
Strobeliciouss avatar
The Call (2013)

Gillade den, tyckte den var spännande och Halle Berry gör en bra rollprestation. Michael Eklund är rätt jävla creepy som badguy också.

4/5

Angående slutet

Citera
2013-06-13, 05:51
Medlem
Spyrrans avatar
Last passenger

Kan fortfarande inte undvika känslan av deja vu, att jag har sett det förut. Men kommer inte på vilken film som Last Passenger påminner mig om. För jag har inte sett filmen två gånger (nåja, jag somnade av trötthet första gången och såg kanske bara en halvtimme. Så fick se filmen två gånger på sätt och vis, för att kunna se färdig. Men det räknas inte).

Filmen är väl helt okej ändå. Mest för att det är en film som är bra när man bara vill bli underhållen, och kunna slötitta.

300

Om man bortser från det faktum att man har gått till överdrift, så är filmen okej. Med överdrift så menar jag att man verkligen förstorar spartanernas styrka, att de minsann är suveränt duktiga på att slåss trots att de befinner sig i underläge och så vidare. Dock är det ingen film som jag har lust att se igen.
Citera
2013-06-13, 08:11
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Har ej sett den så då har man något att se fram emot alltså?
Den är hyfsad. Som någon skrev så är det inte en av deras bättre, men den är värd att se bara för Brad Pitt som gör en av sina bästa roller i den...

HUGE Spoiler - Varning

Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious
The Call (2013)

Gillade den, tyckte den var spännande och Halle Berry gör en bra rollprestation. Michael Eklund är rätt jävla creepy som badguy också.

4/5

Angående slutet

Huu, vilken tur... Jag höll nästan på att råka läsa spoilern när jag skulle citera dig, men som tur var så klarade jag mig! Tog nämligen hem denna film igår efter jag läst lite om den. Ska bli intressant att se!
Senast redigerad av alprazolam_ 2013-06-13 kl. 08:17.
Citera
2013-06-13, 08:28
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Så heter den ja! Jag har personligen skitsvårt för stonerkomedier och räcker att kika på Cannabisforumet här på Flashback för att bli underhållen av hjärndöda individer som röker bort sina liv, men om jag ska välja en stonerkomedi som jag gillar så får det bli Friday med Ice Cube och Chris Tucker.
Där fick man morgonens skratt också, haha... Men håller med dig, jag har inget emot cannabis alls egentligen, men har lite svårt för stoners om jag ska vara helt ärlig...

Crimewave - Ännu ett tips på något jag missat. Tackar tackar!
Citera
2013-06-13, 09:09
Medlem
Beethovanias avatar
Den senaste jag såg var City Lights (1931) av Charles Chaplin. En högt ansedd film som hamnat på första plats i många listor över romantiska komedier.

Personligen uppfattade jag inte den att vara så bra, visst var den rolig och bjöd på en del skratt samt en och annan oförglömlig scen (Exempelvis boxningsmatchen), men den är långt ifrån Chaplins bästa. Sen att jag är mer av ett Buster Keaton fan gör inte det hela bättre.

7/10 ger jag filmen, jag tycker helt klart att den är värd att se, det är helt klart en klassiker. Kanske att den hamnar lite i "överskattadkategorin"
Citera
2013-06-13, 10:21
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker den funkar som underhållning, James Francos överspel är det bästa med hela filmen skrattade högt under vissa scener med honom.

Mycket ettor på filmtipset ser jag, på sågnings humör?

Hans överspel gick mig bara på nerverna tillsammans med det faktumet att man inte alls hade fått till effekerna någorlunda bra, det skar sig hela tiden i ögonen att se.

Har givit nästan lika många fyror den här månaden som jag givit ettor, så det jämnar ut sig men har börjat att tänka mera kritiskt nu och varit för slapp med betygssättningen.
Citera
2013-06-13, 11:03
Medlem
Amalgamates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ocklett
The Quiet Earth

Lite av en postapocalyptisk film från 1985. Tyckte den var bra.

En mycket bra film med ett intressant scenario
Citera
2013-06-13, 11:06
Medlem
Carlcoolings avatar
Teenage Caveman
Den här var inte bra, fanns visa sekvenser som gjorde den rolig. Effekterna var värdelösa. Men man märkte ändå att Larry Clark stod bakom kameran, som vanligt var det mycket sex-scener. Stephen Jasso är verkligen bra på att gestalta en hetsig karaktär. Synd att han bara gjort två filmer.

3/10

Passar även på att ranka Larry Clarks filmer nu när jag sett alla. Jag gillar hans regi-stil, hans uppenbara fetish på ungdomar som har sex, knarkar och skatar är väldigt underhållande.

Kids 9/10
Wassup Rockers 7/10
Another Day in Paradise 7/10
Ken Park 6/10
Marfa Girl 6/10
Bully 4/10
Teenage Caveman 3/10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto