2013-07-13, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalasbyxmannen
Nääää tycker du att det är mycket pengar..... Vem skall står för kalaset då? Dom som brukar det som Plainville förespråkar eller vad tycker du?

Den som står för kalaset blir staten om jag får gissa. (Ja, jag får tyvärr gissa i detta fallet eftersom jag inte har någon spåkula). Lite lustigt att du använder detta som argument. Jag tror nämligen inte att du skriver på flashback rörande andra infrastukturprojekt med osäker slutnota.
Hade du varit mer seriös så hade du istället förespråkat trängselskatten och lyft frågan att det är staten/kommunen som skall stå för merkostnaden. Alt att du ställer dig mot trängselskatten men med en tydlig motivering till varför. (Istället som nu där du plockar alla olika argumenten du kan hitta)

Citat:
För billigare lösningar som man har löst problemen i riktigt stora storstäder skulle ju aldrig funka i Gbg eller hur? (Dvs att att lösa transporter "typ tunnelbana ovan jord")
Har själv åkt det vid flera tillfällen i Miami och tycker att det funkat bra.

Och varför tror du att politiker på bred front med forskare i ryggen stödjer detta projekt och istället för något som är billigare?
Citera
2013-07-13, 08:48
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Nääää tycker du att det är mycket pengar..... Vem skall står för kalaset då? Dom som brukar det som Plainville förespråkar eller vad tycker du?

För billigare lösningar som man har löst problemen i riktigt stora storstäder skulle ju aldrig funka i Gbg eller hur? (Dvs att att lösa transporter "typ tunnelbana ovan jord")
Jag tycker det vore kul om du personligen kunde stå för en stor del av kalaset, men misstänker att det förslaget kan ge dig hjärnblödning.

Har du mött många pendeltåg i det där "typ tunnelbanan" i Miami? Visst hade det kanske kostat mindre att bygga diverse bilvägar och järnvägar på pelare i hela staden, men hur påverkar sådana byggen staden?
Citera
2013-07-13, 10:18
Medlem
Citat:
Antar att du (om du ni inte är Kia A som man kan tro) älskar dom så fina vindkraftverken som numera skitat ner hela skärgården? Big Glenn är fin som syns över 2 mil i från....

Var kommer vindkraftverk in i diskussionen? Antar att du älskar de fina kraftvärmeverken vi har lite överallt...

Väntar på flertalet källhänvisningar från din sida:
Skatteuttag direkt kopplat till bilismen.
Kostnader förknippade med infrastruktur och övriga följder av bilismen.
Alternativen till Västlänken/VSP (som ska uppfylla målen och vara billigare).

Citat:

Knappast mycket pengar i relation till nyttorna. Men snälla lilla vän, är det inte dags att du presenterar vilka lösningar du ser för Göteborg i framtiden?

"Tunnelbana ovan jord", bör väl knappast kallas för tunnelbana utan mer "snabbspårväg" eller liknande. Hade gärna sett en tunnelbana i Göteborg, men även en utveckling av spårvagnsnätet. Högre prioritet samt egen banvall liknande Barcelonas spårväg. Minskat utrymme för bilar i gaturummen och fler kollektivkörfält samt utökad kapacitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag tycker det vore kul om du personligen kunde stå för en stor del av kalaset, men misstänker att det förslaget kan ge dig hjärnblödning.

Har du mött många pendeltåg i det där "typ tunnelbanan" i Miami? Visst hade det kanske kostat mindre att bygga diverse bilvägar och järnvägar på pelare i hela staden, men hur påverkar sådana byggen staden?

Jippi, mer bilvägar i en av landets bilvänligaste regioner. Varför inte ta efter LA när vi ändå håller på. *LA, ett av världens mest utbyggda bilvägnät, men pga detta också bland de längsta tiderna i kö i hela världen*. USA, det som bilivrarna hävdar är förlovat land börjar ju trots allt vakna upp ur den illusionen, sent skall syndaren vakna.
Citera
2013-07-17, 23:49
Medlem
Då blev det trängselskatt till slut..
Citera
2013-07-20, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cometmain
Då blev det trängselskatt till slut..

Haha du är ca 1 år efter med din kommentar....

Orkar du så käfta med bill o bull här, det mest indoktrinerade och korkade personer jag käftat med någonsin! Vilka fakta du än lägger fram så ör det enligt dem bara falska.....
Citera
2013-07-20, 07:41
Medlem
Citat:
Haha du är ca 1 år efter med din kommentar....

Orkar du så käfta med bill o bull här, det mest indoktrinerade och korkade personer jag käftat med någonsin! Vilka fakta du än lägger fram så ör det enligt dem bara falska.....

Fast du har ju aldrig presenterat något som är faktabaserat utan endast emotionellt tyckande. Gör om gör rätt.
Citera
2013-07-21, 05:57
Medlem
Citat:

haha efterbliven är du.

Du är ju den sista som har kommit med just fakta. Något alla kan se om man screenar lite bakåt i tråden. Själv la jag fram fakta på din begäran, men jag när jag bad dig göra samma sak blev det tyst.
Citera
2013-07-21, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Fast du har ju aldrig presenterat något som är faktabaserat utan endast emotionellt tyckande. Gör om gör rätt.

Jag har presenterat fakta vid 2 tillfällen, klarar du inte av att tyda siffrorna så är det dina problem...
Citera
2013-07-21, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
haha efterbliven är du.

Du är ju den sista som har kommit med just fakta. Något alla kan se om man screenar lite bakåt i tråden. Själv la jag fram fakta på din begäran, men jag när jag bad dig göra samma sak blev det tyst.

Som jag nyss skrev så har jag redan presenterat fakta 2 ggr, att det blir tyar beror på att jag har ett liv IRL också och inte sitter vid en dator 24/7....
Citera
2013-07-21, 22:15
Medlem
Citat:
Som jag nyss skrev så har jag redan presenterat fakta 2 ggr, att det blir tyar beror på att jag har ett liv IRL också och inte sitter vid en dator 24/7....

Su har snackat så mycket skit så jag kommer inte ihåg exakt vilken fakta du syftar på. Kan du inte lägga fram den faktan igen
Citera
2013-07-22, 06:52
Medlem
Citat:
Jag har presenterat fakta vid 2 tillfällen, klarar du inte av att tyda siffrorna så är det dina problem...

Du har presenterat länkar till känsloargument från GT samt GP. Du har inte presenterat fakta baserat på forskningsunderlag eller annat än vägvalets minst sagt mindre väl valda alternativ.

Citat:

Återigen, uppenbart är att "din" fakta enligt dig bör tillmätas en större vikt än det som all expertis är ense om. Varför väljer du att göra på detta sätt?
Citera
2013-07-24, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av plainvanilla
Su har snackat så mycket skit så jag kommer inte ihåg exakt vilken fakta du syftar på. Kan du inte lägga fram den faktan igen

Har du svårt att söka i tråden eller?
Du är så trevlig du! Bara personangrepp hela tiden, om du verkligen liksom jag är liberal så ska jag nog söka mej åt ett annat håll!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in