Citat:
Ursprungligen postat av
Metacognition.
Ja och jag är väldigt osäker på den. Är det medelvärdet för alla bytta bitcoins? Var resten rätt?

Nej, den absolut sista sålda bitcoinen. Det kan finnas en köporder på 1 BTC för 540 SEK och sedan en köporder på 3 BTC för 539 SEK. Om jag då säljer 2 BTC så kommer jag täcka hela den första köpordern och sedan ta en BTC från den andra. Den andra BTCn är den absolut sista jag sålde och är det pris som noteras, alltså 539 SEK.
Resten var rätt och tidsintervallet för volym etc. bör vara 24h.
Kapiton verkar tjäna ganska ok för övrigt. Hur mycket tar han i avgift per transaktion, 1%-ish? I sådana fall får han in uppskattningsvis 308*550*0,01 = 1700 SEK om dagen (sannolikt lägre på helger dock). Då de fasta avgifterna bör vara små och det troligtvis inte tar så mycket tid att driva verksamheten så är det nog en helt ok timlön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brur
Tjoo!!
Har tänkt att börja medo handla/sälja med bitcoin men kan fan inte hitta någon tråd om hur man börjar..
Har laddat ner Bitcoin-QT, Krypterat skiten och nu håller den på att synkronisera med nätverk och säger att den e ett visst antal veckor efter som tickar ner vecka efter vecka sakta men säkert..
Är Bitcoin-QT det ända jag behöver?
Ja, det enda du behöver är en bitcoinklient. Det behöver inte nödvändigtvis vara Bitcoin-QT dock. Jag skulle rekommendera
Multibit istället som är en lättviktsklient så slipper du synkronisera blockkedjan etc. Den lär ge dig en mycket trevligare start med Bitcoin.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brur
Vart köper/säljer man billigast och säkrast pengar?
http://www.bitcoin.se/kopa-bitcoins/
Citat:
Ursprungligen postat av
Brur
Behöver man på något sätt ha ett bitcoin konto som man sätter in pengarna på? Får man något kontonummer?
Hjeeeeeelp

Du behöver inget konto. Din bitcoinklient genererar bitcoinadresser. Denna adress är allt du behöver för att ta emot bitcoins. Du kan generera hur många adresser du vill och rekommendationen är att bara använda varje adress en gång. Detta brukar ske mer eller mindre automatiskt då din klient kommer ge dig en ny adress när du använt den gamla.
Du kan fortfarande använda dina gamla adresser, så du behöver inte oroa dig över att förlora coins genom att ge någon en äldre adress. Bitcoinklienten raderar aldrig gamla adresser, men för maximal anonymitet och bekvämlighet så ger du folk en ny adress varje gång du ska ta emot coins.