2013-07-05, 14:31
Medlem
Hittade en själv till slut:

www.xe.com/currencycharts/
Citera
2013-07-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majorminority
Tack för länken. Den sidan funkar ju bra i realtid, men jag vill ju se om bitcoinsen som överförts till min wallet motsvarar ett visst värde i kronor vid en specifik tidpunkt kanske en dag innan. Därför måste jag kunna backtracka vad växlingskursen var vid ett specifikt tillfälle.

När min kunden gjort en överföringen vill jag i efterhand kunna kontrollera att värdet på överföringen i bitcoins faktiskt motsvarade det avtalade priset i kronor vid tidpunkten för överföringen. Finns det någon sådan site?

Bör inte chainblock.info visa antalet coins i sek vid en överföring, oavsett om värdet på BC ändrats?
Citera
2013-07-05, 17:19
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Jag vill sälja lite saker och ta betalt med bitcoins. Hur gör ni som säljer för att säkerställa att priset i bitcoins motsvarar det avtalade priset i kronor? Jag menar växlingskursen går ju lite upp och ner. Finns det någon sida där man kan backtracka växlingskursen så att jag kan jämföra den överförda mänden bitcoins som en köpare gjort vid en specifik tidpunkt för att säkerställa att köparen betalat rätt mängd bitcoins?
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg60ztgSzm1g10zm2g25zv

Bocka i custom time, fyll i datumet du är intresserad av och tryck sedan på load raw data så får du Mt Gox priser i 15-minutersintervaller.

Behöver du mer exakt än så så bör det gå att få tag på all historisk data från Mt Gox, men när jag googlar på det så inser jag att det är något för tekniskt för mig.
Citera
2013-07-05, 19:11
Medlem
Om du är rädd för att växelkursen ska sjunka kan du använda BridgeWalker och låta köparen skicka BTC dit. Om kursen senare ändras så justeras antalet BTC på ditt konto för att motsvara samma antal USD. Bra för dig om kursen går ner men inte lika bra om den går upp - fast det kan det vara värt för att hålla värdet stabilt

Brasklapp: Given the current limits of guest accounts and beta state of the software, please keep only small amounts in your account.
Citera
2013-07-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5park
Bör inte chainblock.info visa antalet coins i sek vid en överföring, oavsett om värdet på BC ändrats?

Inte vet jag, gör den det? I så fall är det ju perfekt.
Citera
2013-07-06, 00:20
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Inte vet jag, gör den det? I så fall är det ju perfekt.
Det gör den inte.
Citera
2013-07-06, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg60ztgSzm1g10zm2g25zv

Bocka i custom time, fyll i datumet du är intresserad av och tryck sedan på load raw data så får du Mt Gox priser i 15-minutersintervaller.

Behöver du mer exakt än så så bör det gå att få tag på all historisk data från Mt Gox, men när jag googlar på det så inser jag att det är något för tekniskt för mig.

Funkade ju också väldigt bra, tack!
Citera
2013-07-07, 01:20
Medlem
Någon som vet varför BTC rasar nåt så in i helvete för tillfället? Och om ni tror att det kommer att fortsätta gå ner eller möjligtvis öka inom den närmsta framtiden.
Citera
2013-07-07, 12:23
Medlem
Hej.

Har gjort ett konto på blockchain, men hur sätter jag in? Tänkte använda mig av SMS-insättning..

Det står "Det snabbaste och enklaste sättet att sätta bitcoins på ditt konto är att använda de tjänster som nedan." Men när jag trycker på "other" eller något så händer det ingenting??

Kolla dumpen..

http://tinypic.com/r/mhdndh/5
Citera
2013-07-08, 12:25
Medlem
masterior26s avatar
Jag köpte bitcoin från btcx.se och använde mig av swish, hur lång tid brukar det ta för pengarna att bli överförda? Och hur lång tid tar det innan man kan se överföringen på blockchain?
Citera
2013-07-08, 13:05
Medlem
sharkbaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marangoni
Någon som vet varför BTC rasar nåt så in i helvete för tillfället? Och om ni tror att det kommer att fortsätta gå ner eller möjligtvis öka inom den närmsta framtiden.

Nu är vi tillbaka till bottennoteringen vid kraschen.

Kommer det att öka igen? - Jag har svårt att tro det tyvärr.
Citera
2013-07-08, 18:38
Medlem
Fitipaldis avatar
Vad står egentligen siffrorna på, exempelvis, Kapiton för? Förstår att det har med värdet på bitcoinsen att göra, men kan någon förklara mer precist vad de olika siffrorna står för? Alltså: Pris, Sälj, Köp, Hög, Låg, Vol.

Förklara gärna som för en femåring, då jag är helt värdelös när det kommer till valutahandel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in