2013-07-11, 00:58
Medlem
itsasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
En bitcointransaktion är oåterkallelig så om btcx hinner skicka coinsen innan de ser ditt mail så går de till din säljare. Har du gett honom för mycket coins, annars gör det ingenting. Om btcx hinner skicka coinsen så får du hoppas att säljaren är schysst nog att skicka tillbaka mellanskillnaden till en adress du ger honom.

Det finns en tråd för bitcoin. Din fråga hade knappast diskussionsunderlag för en egen tråd.

Ja då får jag hoppas att dom ser det fort, för det är själva deposit-adressen på SR som jag råkade kopiera så lär ju inte få tillbaka dom pengarna isåfall.

Vet att den inte hade diskussionsunderlag för en egen tråd, jag ville bara ha svar fort
Citera
2013-07-11, 07:11
Medlem
2_Thumbs_Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsasin
Ja då får jag hoppas att dom ser det fort, för det är själva deposit-adressen på SR som jag råkade kopiera så lär ju inte få tillbaka dom pengarna isåfall.

Vet att den inte hade diskussionsunderlag för en egen tråd, jag ville bara ha svar fort
I sådana fall så...

Nej förresten, jag struntar nog i att hjälpa dig något mer då du ändå bara spammar.
Citera
2013-07-11, 12:42
Medlem
Nepposs avatar
Måste jag använda tor när jag använder bitcoin eller är man 100% anonym ändå?
Citera
2013-07-11, 12:45
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Måste jag använda tor när jag använder bitcoin eller är man 100% anonym ändå?

Använd gärna ytterligare åtgärder. Bitcoin i sig är verkligen inte 100% anonymt men det är givetvis inte tor heller.
Citera
2013-07-11, 12:47
Bannlyst
Vilka wallets (Har OS X) har stöd för Satoshi Dice? Den inbyggda på Silk Road funkade iaf inte.
Citera
2013-07-11, 13:00
Medlem
Nepposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
Använd gärna ytterligare åtgärder. Bitcoin i sig är verkligen inte 100% anonymt men det är givetvis inte tor heller.

Okej. Behöver man oroa sig (beror såklart på) att få besök av konstapeln om man skulle använda bitcoins utan att lägga tid på att vara så anonym som möjligt. Kommer ju såklart göra detta om det finns någon risk.. Är noob på datorer så får ursäkta dumma frågor
Citera
2013-07-11, 13:08
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neppos
Okej. Behöver man oroa sig (beror såklart på) att få besök av konstapeln om man skulle använda bitcoins utan att lägga tid på att vara så anonym som möjligt. Kommer ju såklart göra detta om det finns någon risk.. Är noob på datorer så får ursäkta dumma frågor

Nja, tror du egentligen kan vara ganska lugn. Men det beror ju på, precis som du säger och hur paranoid man tillåter sig själv att vara.

Tänker mig något i stil med

SEK -> Kapiton -> BTC -> Wallet på din dator med tor på det lokala cafét -> silk road.
Sen tar du bort din lokala wallet och ser till att ha din hårddisk krypterad, då bör du bara någorlunda relativt säker.
Men i sanningens namn tror jag inte någon i Sverige har åkt dit på t.ex knarkköp för att dom har kunnat kopplas till en bitcointransaktion, men för den skull ska man nog inte börja slappa med kryptot.
Citera
2013-07-11, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesusofrave
Vilka wallets (Har OS X) har stöd för Satoshi Dice? Den inbyggda på Silk Road funkade iaf inte.

Silkroad är ingen wallet. Använd electrum så slipper du tanka ner hela blockchain.
Citera
2013-07-11, 13:31
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vettig
Silkroad är ingen wallet. Använd electrum så slipper du tanka ner hela blockchain.

Brain Wallet är ju grejen!
Citera
2013-07-11, 13:37
Medlem
The Crashs avatar
Är det bara jag som inte kommer in på kaption.se?
Citera
2013-07-11, 13:42
Medlem
ravnats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Är det bara jag som inte kommer in på kaption.se?
http://www.downforeveryoneorjustme.com/
Citera
2013-07-11, 14:20
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ravnat
http://www.downforeveryoneorjustme.com/
Med andra ord så är sidan nere?

Någon som vet orsaken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera