2013-04-12, 23:39
Medlem
Atticus-Finchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parrabol
Ja dt e lite märkligt, jag skaffade swish som jag förde över med, gjorde exakt som det stod.. Va orolig ett helt dygn att mina pengar skulle försvinna men 17.40 fick jag ett mejl med kvitto, sen orolig 4 timmar till.. tills jag just såg mina coins. Dum fråga kanske men skrev du in den koden du fick på insättningen, insättningsid eller va det hette? Var nästan så jag glömde den och då skulle det blivit förseningar stod det

Ja jag skrev in rätt kod och allt annat från början. Jag betalade med bankgiro till ett konto som tydligen var stängt?!

Snackat en del med supporten och de ska försöka få tag på en "data dump" från banken, annars får de vänta tills det kommer någon bekräftelse med posten som de kan använda.
Posten kommer på måndag sa dom så hoppas verkligen det går snabbare för jag valde just btcx för jag ville ha det så snabbt som möjligt, helt innan helgen...
Citera
2013-04-13, 00:14
Medlem
Fan jag handlade för 450 USD till bitcoin-24 för två dagar sedan. Nu har deras konton blivit avstängda av myndigheter. Om man gör en utlandsbetalning till ett icke existerande konto så måste väl betalningen avbrytas? Ifall den inte hann registreras hos bitcoin-24 först. Hoppas detta blir löst snabbt innan värdet stiger för myckt igen...

https://bitcoin-24.com/
Citera
2013-04-13, 00:16
Medlem
FooFighterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday
Fan jag handlade för 450 USD till bitcoin-24 för två dagar sedan. Nu har deras konton blivit avstängda av myndigheter. Om man gör en utlandsbetalning till ett icke existerande konto så måste väl betalningen avbrytas? Ifall den inte hann registreras hos bitcoin-24 först. Hoppas detta blir löst snabbt innan värdet stiger för myckt igen...

Hmm jo jag tror att betalningen studsar tillbaka om den inte hunnit fram än, håll tummarna!
Citera
2013-04-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunnySunday

Ring din bank, det skulle jag göra direkt om jag var du. De kan säkert se detta.

En fördel med de gamla bankerna, de kan ställa saker till rätta.
Citera
2013-04-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atticus-Finch
Ja jag skrev in rätt kod och allt annat från början. Jag betalade med bankgiro till ett konto som tydligen var stängt?!

Snackat en del med supporten och de ska försöka få tag på en "data dump" från banken, annars får de vänta tills det kommer någon bekräftelse med posten som de kan använda.
Posten kommer på måndag sa dom så hoppas verkligen det går snabbare för jag valde just btcx för jag ville ha det så snabbt som möjligt, helt innan helgen...

fyfan, har du hållt på med det här innan eller? Det var första gången för mig och sånt vill man inte vara med om, att det går åt helvete.. Var det mycket pengar? Jag satte bara in 900 kr, en summa jag kan vara utan om det skulle gå åt helvete. Fick 1,69 b/coin för det. Hoppas verkligen det löser sig för dig kompis !
Citera
2013-04-13, 01:37
Medlem
Nazipolizeis avatar
Jafan släng upp en app som följer kapiton värdena, hade varit svin ballt och jävligt smidigt.
Men gör den gärna lite mindre rörig än den som lades upp på denna sidan. *urk*
Citera
2013-04-13, 02:49
Medlem
En tjänst där man kunde köpa bitcoins direkt och få dom mer eller mindre omedelbart hade verkligen varit ett lyft, privatpersoner kan man inte riktigt lita men har ni några bra så säg till.
Citera
2013-04-13, 02:52
Medlem
Du har gjort en insättning eller ett uttag på Kapiton, men måste av någon anledning verifiera ditt konto innan det verkställs. Detta kan hända av olika anledningar, exempelvis om du är en ny användare, har anslutit genom en proxy, satt in ett stort belopp eller .
Handlar det om ett stort uttag av svenska kronor behöver du också via mail eller med kontaktformulär svara på varifrån sålda Bitcoins hade sitt ursprung.
Vänligen använd formuläret för att ladda upp inskanning eller fotografi av fotolegitimation, pass eller annan identitetshandling med kontohavarens namn på. Informationen hanteras enligt Kapitons integritetspolicy och inlämnad information som inte uppenbart är förfalskad kommer inte delas med tredje part under några omständigheter.

vad bör jag göra?
Citera
2013-04-13, 03:16
Medlem
K-pists avatar
Hur fan tar dom stora säljarna på SR ut sin bitcoins till pengar utan att någon blir misstänksam?
Citera
2013-04-13, 03:22
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrBengtsson
vad bör jag göra?
"ladda upp inskanning eller fotografi av fotolegitimation, pass eller annan identitetshandling med kontohavarens namn på"?
Citera
2013-04-13, 03:23
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-pist
Hur fan tar dom stora säljarna på SR ut sin bitcoins till pengar utan att någon blir misstänksam?

De kan ju sälja sina bitcoins kontant t.ex.
https://localbitcoins.com/
Citera
2013-04-13, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
"ladda upp inskanning eller fotografi av fotolegitimation, pass eller annan identitetshandling med kontohavarens namn på"?

ok, så inga konsigheter med detta med andra ord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in