Citat:
Ursprungligen postat av
bjebbosten
Vet du om det är stor skillnaden mellan AMP och Calaways razr, ska dra till shopen igen men tror inte de har de vanliga AMP klubborna. Nu äre AMP-D eller S3 som är intressanta, alltså inte vanliga AMP.
Har personligen ine provat Callaways Razr så det vet jag inte.
AMP-D och AMP är praktiskt taget samma klubba - AMP-D är billigare att tillverka och har lite sämre komponenter - därför görs den fortfarande medans den riktiga AMP är ur sortimentet och ersatt av AMP Cell.
Citat:
Ursprungligen postat av
Swerox
Vad är det egentligen som skapar detta smått erotiska ljud?
Till skillnad från Eldrick så hade jag ingen sidskruv på mina slag.
Kort och gott är det en perfekt boll/markträff samt kombination.
Citat:
Ursprungligen postat av
ErPupone
Dagens runda sammanfattas av ett stort problem. på fyra hål hamnar jag utanför green, samtliga gånger på foregreen/fairway med 5-7 m till green följt av mycket green att jobba med fram till flagg. Problemet?
Jag inser hur komplett jävla värdelös jag är på dessa slag, jag vet inte hur jag ska spela det. Hur gör ni andra? Järn-5 och låter greenen göra jobbet eller? Notera att putting var otänkbart i tre av fallen
Om du måste flyga bollen närmare 7 meter så behöver du ha närmare 40 meter green att jobba med för att J5 ska vara ett bra alternativ. Jag får hålla med Mr Dollar och säga att J8 var nog ett bra grundslag att ha, kanske J9 men det är mest beroende på hur långt du har från greenkant till pinnen.
Chippar du vill du inte att bollen ska landa på foregreen då du inte har en aning om vad som faktiskt kommer att hända med bollen. Den kan studsa åt 14 håll samtidigt, därför vill vi ha första studs på green och valet av klubba bör vara hur långt bollen sen måste rulla.
Teknikmässigt handlar det om att kunna träffa bollen före allt annat och inte leka med några handleder utan låta de stora musklerna göra jobbet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatevah
Hur gör man när man är förföljd av svärmar med flugor och andra insekter? Att stå och putta eller försöka koncentrera sig med 10+ flugor som flyger runt kroppen, går på skaft, armar. Självklart är det lite bromsar och andra mysiga saker med i dessa svärmar.
Gjorde 6 bogeys i rad (allt kanske inte berodde på flugorna, men mycket) när dom dök upp sen börja det blåsa och problemet försvann och paren började ramla in igen.
Dagens glädjeämne, jag träffade några FW och slog nästan spikrakt med drivern och utan flugorna hade jag gått under 80. Tävling imorgon och antagligen havererar svingen under natten och årets andra 100+ runda är ett faktum.
Vänta tills du fått uppleva de riktigt jävliga svärmarna som finns vissa dagar här uppe i Norr!
Vi pratar knott som knappt syns men som finns i tusental runt dig och det värsta av allt är att det inte finns något att göra.
Ibland händer ju just sånt där som ej är påverkningsbart egentligen. Myggmedel brukar ju inte hjälpa!