2013-07-02, 20:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Undra om man ska stoppa ett x100 i 50 och S200/300 i 54&58?

Tror det kan funka bra - som sagt bör du ju se 50 graders som en klubba att slå fulla slag med framförallt. Dessutom har du nog lite bättre fart i grejerna än en annan så X100 och S300 hade kansek funkat bäst.
Citera
2013-07-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ska du ha regntåligt eller regntätt?
Det första alternativet kan du klara dig i lite regn i en stund utan att bli blöt under. ALternativ nummer två kan du gå ut och ställa dig i hällregn och hålla dig torr länge!

2000 kronor är ingenting när du tittar på Regnställ - de billigaste jag säljer ligger på 1900 för jacka + byxa och då är det 12000 vattenpelare på dem. Pungar du ut ungefär det dubbla, kanske lite mindre så kan du få ett Gore-Tex-ställ från Galvin Green som är det bästa du kan ha (näst efter gallon). Sköter du om tyget kan de dessutom räcka hur många säsonger som helst.

http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=3373
http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=5546
Välj deras Paclite så kommer du undan lite billigare.

Ett regntätt hade jag tänkt mig. Ett ställ från Galvin Green är tyvärr lite för dyrt och likt anderna brukar jag heller inte vara ute och spela när det spöregnar en längre tid. Kan inte något utav de ställen nedan fungera ganska bra?

http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=5144
http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=6464

I klubbens shop fanns märket Cross för 2 000 och hade tänkt att köpa det men fanns inte i min storlek och de hade inte planer på att köpa in fler.
Citera
2013-07-02, 21:59
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att skillnaden mellan dina nuvarande och de nya klubborna inte är tillräckligt stor för att du ska märka någon direkt skillnad. Faktum är dessutom att mer än 5 meter är väldigt ovanligt att få även om du byter till olika modeller. Så att räkna med att du ska slå längre är tyvärr ingen bra idé.

Angående stål vs grafit så handlar det egentligen om skaftets styvhet och inget annat. Då du kan få grafit och stål att agera liknande så bör inte det spela någon större roll. Däremot kan det vara lönt att tänka på att stålskaft oftast är billigare än vad grafitskaft är 1000-2000 kronor / set.

Skulle behöva 5-10meter med 5-7, resten av klubborna är jag nöjd med...men sen så skulle jag behöva lite bättre träffar men det beror ju mycket på mig och inte klubborna. Vet inte om jag får pröva klubborna mera men detta var mest bara för att veta hur stor skillnad det var.

Hur mäts eller kallas de olika styvheterna, vet bara att s3an hade regular. Priskillnaden har jag märkt att diffar rätt mycket mellan de 2.

Cobra s3 kostar 260euro(5-sw), cobra amp-d 290 euro(4-pw) och diablon 350euro(4-sw) på onlinegolf samt golfbuyitonline. Inte så jätte mycket pengar
Citera
2013-07-02, 22:02
Medlem
Iam-Varfors avatar
Fan idag var ingen bra dag på banan, första gången på 15 rundor som jag slog över 100 slag, 104 mer exakt..

Hade en tendens att antingen pusha järnen eller megahooka dom idag, rent generellt vad kan det bero på? Hooka antar jag att jg gör för att jag slår alldeles för mycket med armar och pushar för att jag inte får med armarna?
Citera
2013-07-02, 23:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chef1
Ett regntätt hade jag tänkt mig. Ett ställ från Galvin Green är tyvärr lite för dyrt och likt anderna brukar jag heller inte vara ute och spela när det spöregnar en längre tid. Kan inte något utav de ställen nedan fungera ganska bra?

http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=5144
http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=6464

I klubbens shop fanns märket Cross för 2 000 och hade tänkt att köpa det men fanns inte i min storlek och de hade inte planer på att köpa in fler.

Cross gör också bra grejer, tyvärr lite svårsålt. Nike har jag nästan ingen kännedom med vad gäller regnställ så ska hålla mig från att uttala mig (för en gångs skull ).

Vill du ha prisvärt och något som har mycket gott rykte så har svenska Abacus börjat bli mycket populära på svenska marknaden. Nästan så att de snart hunnit ikapp Galvin vilket är stort jobbat. Deras regnställ finns i 3 olika prisklasser och de två övre är faktiskt helt okej respektive bra grejer. Kan vara värt att kika på.

Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Skulle behöva 5-10meter med 5-7, resten av klubborna är jag nöjd med...men sen så skulle jag behöva lite bättre träffar men det beror ju mycket på mig och inte klubborna. Vet inte om jag får pröva klubborna mera men detta var mest bara för att veta hur stor skillnad det var.

Hur mäts eller kallas de olika styvheterna, vet bara att s3an hade regular. Priskillnaden har jag märkt att diffar rätt mycket mellan de 2.

Cobra s3 kostar 260euro(5-sw), cobra amp-d 290 euro(4-pw) och diablon 350euro(4-sw) på onlinegolf samt golfbuyitonline. Inte så jätte mycket pengar

Ladies -> A-Flex -> Regular -> Stiff -> X-stiff
Sen finns det massvis av andra saker att se över men kansek inte på din nivå. Som sagt bör du inte räkna med 5-10 meter oavsett vilket set du väljer. Cobra AMP och S3 är ju väldigt olika varandra och om du provat båda så lär du veta vilken du tycker bäst om.

Ett litet insidertips för dig (och alla andra som letar klubbor kanske) är att Cobras Baffler-järn, alltså S3 fast årets modell. Kommer från och med 3/7 sjunka i pris som bara den. Tidigare har ett herrset stål kostat 4695 kr för 5-SW, nu sänks det till 3000 kronor. Kan vara en av de bästa dealerna just nu i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Fan idag var ingen bra dag på banan, första gången på 15 rundor som jag slog över 100 slag, 104 mer exakt..

Hade en tendens att antingen pusha järnen eller megahooka dom idag, rent generellt vad kan det bero på? Hooka antar jag att jg gör för att jag slår alldeles för mycket med armar och pushar för att jag inte får med armarna?

Vid pushen är klubban påväg ut höger gentemot siktet med klubban parallell mot svingspåret, vid hooken är klubban fortfarnade påväg ut höger men klubbladet är stäng i förhållande till svingspåret. Låter som det kan vara en av tre saker, grepp, timing elle release.
Citera
2013-07-03, 00:10
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Vid pushen är klubban påväg ut höger gentemot siktet med klubban parallell mot svingspåret, vid hooken är klubban fortfarnade påväg ut höger men klubbladet är stäng i förhållande till svingspåret. Låter som det kan vara en av tre saker, grepp, timing elle release.

Ska försöka fixa fram lite filmer, känns som att jag behöver lite feedback..
Citera
2013-07-03, 00:30
Medlem
Citat:
Cross gör också bra grejer, tyvärr lite svårsålt. Nike har jag nästan ingen kännedom med vad gäller regnställ så ska hålla mig från att uttala mig (för en gångs skull ).

Vill du ha prisvärt och något som har mycket gott rykte så har svenska Abacus börjat bli mycket populära på svenska marknaden. Nästan så att de snart hunnit ikapp Galvin vilket är stort jobbat. Deras regnställ finns i 3 olika prisklasser och de två övre är faktiskt helt okej respektive bra grejer. Kan vara värt att kika på.

Ha ha, om du är tvungen att uttala dig då? Förstår såklart att det inte är lika bra som de i den dyrare prisklassen.
Ja, Abacus ser ju ut att ha väldigt bra produkter. Du vet inte någon onlineshop som säljer det mesta från Abacus? Har hittat några men de har bara enstaka produkter.
Citera
2013-07-03, 08:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chef1
Ha ha, om du är tvungen att uttala dig då? Förstår såklart att det inte är lika bra som de i den dyrare prisklassen.
Ja, Abacus ser ju ut att ha väldigt bra produkter. Du vet inte någon onlineshop som säljer det mesta från Abacus? Har hittat några men de har bara enstaka produkter.

Jag kan faktiskt inte uttala mig om Nikes produkter där, tyvärr. Men jag använder mitt regnställ nästan dagligen och skulle aldrig välja något annat än Galvin Green.

Hittade ett par av plaggen på Dormy.se men där var priserna höga också. Tror inte du hittar den på någon internationell sida.
Citera
2013-07-03, 13:33
Medlem
Citat:
Jag kan faktiskt inte uttala mig om Nikes produkter där, tyvärr. Men jag använder mitt regnställ nästan dagligen och skulle aldrig välja något annat än Galvin Green.

Hittade ett par av plaggen på Dormy.se men där var priserna höga också. Tror inte du hittar den på någon internationell sida.

Okej, kanske får bli något från Galvin Green då om deras produkter är så bra som du säger. Om de samtidigt håller länge så kanske man tjänar på det i längden.
Citera
2013-07-03, 15:51
Medlem
Citat:

Ladies -> A-Flex -> Regular -> Stiff -> X-stiff
Sen finns det massvis av andra saker att se över men kansek inte på din nivå. Som sagt bör du inte räkna med 5-10 meter oavsett vilket set du väljer. Cobra AMP och S3 är ju väldigt olika varandra och om du provat båda så lär du veta vilken du tycker bäst om.

Ett litet insidertips för dig (och alla andra som letar klubbor kanske) är att Cobras Baffler-järn, alltså S3 fast årets modell. Kommer från och med 3/7 sjunka i pris som bara den. Tidigare har ett herrset stål kostat 4695 kr för 5-SW, nu sänks det till 3000 kronor. Kan vara en av de bästa dealerna just nu i Sverige.

Fanns inte AMP på shoppen, fanns några andra tror det var amp cell pro och de är för dyra. Finns inte så mycket info om AMP-D förutom nått forum där de sa att det var minimala skillnader. Bara 30 euros skillnad på S3 och AMP-D på Onlinegolf.eu. Sen är ju frågan hur det är med tull och moms.

Cobras Baffler ser rätt intressanta ut, kanske kan testa även de.
Citera
2013-07-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Fanns inte AMP på shoppen, fanns några andra tror det var amp cell pro och de är för dyra. Finns inte så mycket info om AMP-D förutom nått forum där de sa att det var minimala skillnader. Bara 30 euros skillnad på S3 och AMP-D på Onlinegolf.eu. Sen är ju frågan hur det är med tull och moms.

Cobras Baffler ser rätt intressanta ut, kanske kan testa även de.

Ingen tull och moms på grejer från EU-länder
Citera
2013-07-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Ingen tull och moms på grejer från EU-länder

Vad jag vet så kan det vara lite olika med momsen när man importerar. lägger jag tex AMP-D i varukorgen så ingår momsen men kan inte Finland begära moms också så det blir dubbelt(står även"Other VAT may apply") ?
Senast redigerad av bjebbosten 2013-07-03 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in