2008-09-24, 12:52
Medlem
Zinkys avatar
Hej, är en relativt ny spelare.(Har spelat i flera år men tog kortet nu och hela tekniken är omlagt...)

SÅ ligger på 36+, hinner inte spela så mycket, men är sugen på att köpa en shyst driver. Någon som har några förslag?
Citera
2008-09-24, 12:55
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinky
Hej, är en relativt ny spelare.(Har spelat i flera år men tog kortet nu och hela tekniken är omlagt...)

SÅ ligger på 36+, hinner inte spela så mycket, men är sugen på att köpa en shyst driver. Någon som har några förslag?
Skippa drivern är mitt förslag, du behöver inte den förens du är singel typ.
Citera
2008-09-24, 15:07
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirece
Skippa drivern är mitt förslag, du behöver inte den förens du är singel typ.

Slår bra med den jag har nu, men den är från början av nittiotalet, så kommer att köpa en ny. Singel ligger jag på nästa sommar så
Citera
2008-09-24, 15:19
Medlem
pireces avatar
Citat:
Slår bra med den jag har nu, men den är från början av nittiotalet, så kommer att köpa en ny. Singel ligger jag på nästa sommar så
Taylormade burner verkar helt ok. Lycak till med att lbi singel
Citera
2008-09-24, 15:23
Moderator
Gromguttens avatar
Det är så mycket som spelar roll. Har du møjlighet så är det ju bara att testa sig igenom sortimentet hos din lokale pro eller närmaste Dormy eller liknande.

Skaftet är viktigast.
Citera
2008-09-24, 15:55
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är så mycket som spelar roll. Har du møjlighet så är det ju bara att testa sig igenom sortimentet hos din lokale pro eller närmaste Dormy eller liknande.

Skaftet är viktigast.

Okey, hade tänkt att ta en titt förbi FAIRWAY GOLF ULRIKSDAL någon som har några erfarenheter av de?
Citera
2008-09-24, 17:19
Medlem
Carrickos avatar
Gör dig själv en tjänst och gör en custom fitting. Varför lägga ut flera tusen spänn på någonting som inte passar dig? Det är högst osannolikt att du lyckas plocka ut den drivern som passar dig genom att provslå på någon range.
Citera
2008-09-25, 16:18
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carricko
Gör dig själv en tjänst och gör en custom fitting. Varför lägga ut flera tusen spänn på någonting som inte passar dig? Det är högst osannolikt att du lyckas plocka ut den drivern som passar dig genom att provslå på någon range.

Okey, jo tänkte göra det med alla klubbor, det jag tänkte nu var hur värt är det då jag har så pass högt hcp, hur länge kommer en sådan klubba "hålla" ca...
Citera
2008-09-25, 16:39
Medlem
Citat:

Det är väl mycket sannolikt att han hittar rätt driver om han slår riktiga slag med drivarna? ^^
Citera
2008-09-25, 18:16
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggiss
Det är väl mycket sannolikt att han hittar rätt driver om han slår riktiga slag med drivarna? ^^

Vad har du gjort för custom fitting egentligen? De gångerna jag har gjort det har jag stått på en range och slagit riktiga slag...

Om man bara plockar med sig ett par klubbor till en range och står och slår ett tag utan att göra en fitting så kan man ju mer eller mindre skita i testa dom alls.
Citera
2008-09-25, 18:20
Medlem
Carrickos avatar
Citat:
Okey, jo tänkte göra det med alla klubbor, det jag tänkte nu var hur värt är det då jag har så pass högt hcp, hur länge kommer en sådan klubba "hålla" ca...

Tja, fittingen brukar ju inte kosta något om du köper klubbor.

Hur länge klubborna kommer passa dig kan ju naturligtvis inte jag svara på. Det är ju därför du ska göra en fitting så du dels får reda på vilka klubbor som passar din nuvarande sving och dels kan diskutera med din pro om det är värt att köpa de klubborna, eller om du skall vänta tills du blir bättre och köpa klubbor då istället.
Citera
2008-09-25, 19:05
Medlem
Citat:
Vad har du gjort för custom fitting egentligen? De gångerna jag har gjort det har jag stått på en range och slagit riktiga slag...

Om man bara plockar med sig ett par klubbor till en range och står och slår ett tag utan att göra en fitting så kan man ju mer eller mindre skita i testa dom alls.

Fungerade tydligen på den gamla goda tiden, Ben Hogan använde minnsann ingen jävla custom fitting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in