2013-08-14, 11:45
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Väl skrivet. AP1or har ju rockat samma utseende nu ett par säsonger så det går att få tag på riktigt billigt.
Jag kapar ditt svar för att ställa en fråga ang just AP1 och AP2. Är extremt sugen på ett av dessa set nu alt under nästa säsong men priserna avskräcker. Hur prisvärt är ett begagnat set AP1 och AP2 i bra skick jämfört med ett nytt set i prisklassen 3-5k? Kanske är en dum fråga men jag har fått känslan att förvånansvärt många av dem jag känner som lirar Titleist har haft dem i 4-8 år och har inga planer på att byta förrän klubborna är sönder.
Citera
2013-08-14, 18:40
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Jag kapar ditt svar för att ställa en fråga ang just AP1 och AP2. Är extremt sugen på ett av dessa set nu alt under nästa säsong men priserna avskräcker. Hur prisvärt är ett begagnat set AP1 och AP2 i bra skick jämfört med ett nytt set i prisklassen 3-5k? Kanske är en dum fråga men jag har fått känslan att förvånansvärt många av dem jag känner som lirar Titleist har haft dem i 4-8 år och har inga planer på att byta förrän klubborna är sönder.

Ett till två säsonger begagnade AP2or är väldigt prisvärda - jag sålde mina efter två säsonger och fick 2000 för dem. Då var de ordentligt slitna men hade garanterat hållt åtminstone lika många säsonger om inte det dubbla. Då var visserligen jag inte den snällaste mot mina klubbor.
Citera
2013-08-14, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone

Hur känner du för att beställa ifrån England? Jag beställde ett custom set AP2 5-PW från England och fick ge £514 för det och då ingick frakt. Det enda knasiga var leveranstiden eftersom att det var lite custom så att dom först var tvungna att skeppa iväg en order till Titleist själva, och det hade inte gått mycket snabbare här i Sverige!

Jag kan säga att alla "större" köp när det gäller golfprylar från och med nu kommer att ske ifrån England såvida jag vet vad det är jag vill/ska ha. Priserna ÄR faktiskt så pass mycket bättre!
Citera
2013-08-14, 20:55
Medlem
Gick till shopen för att lägga in bollar på kortet, kollade lite smått på hybrider och fick med mig en till rangen, låga förväntningar men ville pröva. Fy satan vilken jävla känsla... hyfsat långt, spikrakt och äckligt enkel att träffa med. har aldrig i livet känt en sån känsla. Detta är en klubba som jag absolut måste ha, hoppar det kommer något erbjudande där hybrid ingår vid köp av driver eller liknande.

Om den inte skulle vara så dyr skulle jag köpt den direkt.

Ja just det, killen i shopen sa att drivers och hybrider bara har grafit men 3 olika styvheter(lite, regular och stiff), gäller det även klubbor(cobras ?)
Citera
2013-08-14, 22:12
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Gick till shopen för att lägga in bollar på kortet, kollade lite smått på hybrider och fick med mig en till rangen, låga förväntningar men ville pröva. Fy satan vilken jävla känsla... hyfsat långt, spikrakt och äckligt enkel att träffa med. har aldrig i livet känt en sån känsla. Detta är en klubba som jag absolut måste ha, hoppar det kommer något erbjudande där hybrid ingår vid köp av driver eller liknande.

Ja just det, killen i shopen sa att drivers och hybrider bara har grafit men 3 olika styvheter(lite, regular och stiff), gäller det även klubbor(cobras ?)
3 Original skaft kanske men jag har iaf X-stiff i min spoon och driver.
Citera
2013-08-14, 23:31
Medlem
Citat:

Vad var det för hybrid då?
Citera
2013-08-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tribal
haha är det ju jag ska fatta utan att du säger nåt?

Vet ej men jag tror att du spelar på St Arild, har 24,2 i Hcp, har en ville, hund, Volvo och är 48 år gammal
Hade varit så kul att veta vem du är.. Ska hitta dig din buse!
Citera
2013-08-15, 00:57
Medlem
Någon annan som provat Ping G25 Drivern? Kör en 8.5 graders inställt på - (8.0) med ett Tour-Stiffskaft, utan tvekan favoritklubba i bagen.. ska ner till 6 i hcp iår tamejfan.
Citera
2013-08-15, 00:58
Medlem
Citat:
Det låter som att ni slår ganska kort på klubben du är medlem. Av egen erfarenhet så är det inget ovanligt för en fullvuxen man att slå en järn 5 170 meter utan problem. De behöver inte vara direkt låghcpare för att göra det heller nuförtiden.
Håller med om detta, jobbar i shop och har blivit förvånad över hur långt folk slår nu förtiden
Citera
2013-08-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ska jag bara bry mig om greppet och inte bak/framsvingen ?

Jag får ta och träna/pröva på att bara tänka på greppet.
Det är viktigare med bollposition, har aldrig ens tänkt på hur huvudet ligger i handen!
Citera
2013-08-15, 12:56
Medlem
Precis hemkommen efter att ha satt min första HIO! Fy fan vilken känsla! Tyvärr såg jag inte när bollen gick i koppen eftersom jag tyckte slaget såg lite kort ut. Mina medspelare såg dock bollen gå i och började härja.
Citera
2013-08-15, 13:33
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ett till två säsonger begagnade AP2or är väldigt prisvärda - jag sålde mina efter två säsonger och fick 2000 för dem. Då var de ordentligt slitna men hade garanterat hållt åtminstone lika många säsonger om inte det dubbla. Då var visserligen jag inte den snällaste mot mina klubbor.
Hur ser jag vilken årgång klubborna är ifrån när jag köper beg? Samt finns det några nummer eller likn man ska kolla upp för att undvika köpa av Kina-kopior?

Citat:
Ursprungligen postat av masterhank
Hur känner du för att beställa ifrån England? Jag beställde ett custom set AP2 5-PW från England och fick ge £514 för det och då ingick frakt. Det enda knasiga var leveranstiden eftersom att det var lite custom så att dom först var tvungna att skeppa iväg en order till Titleist själva, och det hade inte gått mycket snabbare här i Sverige!

Jag kan säga att alla "större" köp när det gäller golfprylar från och med nu kommer att ske ifrån England såvida jag vet vad det är jag vill/ska ha. Priserna ÄR faktiskt så pass mycket bättre!
Inga problem i sig men jag vill ju gärna göra en custom fit. Hur gjorde du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in