Citat:
Hur vore det om du faktiskt presenterade något som ger dig stöd i det du konkluderar? Visst har du rätt i att jag inte fått godkännt i matematik, fick långt högre betyg än så i alla matematikkurser som lästs.
Citat:
Det är väl skit samma vad du kallar det olika skatterna för! Vi betalar ändå 3-4ggr vad vi får för våra pengar! I motsats till folk som är tvingade att åka kollektivt och betalar inte ens hälften av den faktiska kostnaden! Sedan kan du vända på siffrorna hur faan du vill och du gör ständigt!
Jo jävlar, vad betalar min arbetsgivare i skatter/avgifter och vad betalar jag i inkomstskatt? Dessa summor överstiger (utan att veta dina bränslekostnader) vida dina bränslekostnader.
Personligen så skulle jag ju gärna se sänkt bilskatt etc, men en ännu mer direkt koppling till antalet körda kilometer.
Citat:
Hahaha vet inte om du driver med oss eller vad du sysslar med!
Om konsumenten betalar 18kr för en resa i gbg med buss så får han något som i själva verket kostar ca 37kr..... Jämför det med vad bilisten får tillbaka och kom med ett vettigt svar i stället!
Eller helt enkelt skit i momsen som du nu verkar ha snöat in på totalt! Överbestkattningen kan bara du och övriga tokmuppar inom vänstern och MP tycka vara helt ok samt helt osann....
Om konsumenten betalar 18kr för en resa i gbg med buss så får han något som i själva verket kostar ca 37kr..... Jämför det med vad bilisten får tillbaka och kom med ett vettigt svar i stället!
Eller helt enkelt skit i momsen som du nu verkar ha snöat in på totalt! Överbestkattningen kan bara du och övriga tokmuppar inom vänstern och MP tycka vara helt ok samt helt osann....
Fast att göra den distinktionen är ju inte direkt lämplig. En resa (enhetstaxa) kan medföra långt olika faktiska kostnader för i det här fallet Västtrafik. Det är ju uppenbart att en resa = en resa oavsett om den är från grönsakstorget till vasaplatsen eller från Angered till Örgryte.
Citat:
Vilka fakta har du presenterat så här långt. Det du har lagt fram är en upprepning av känsloargument som saknar vikt i en objektiv granskning.
Citat:
1.
Nej det är inte konstigt. Att du tror att det bara är jag och henric som tycker såhär visar lite på din intellektuella nivå. Hela detta förslaget stöds av forskare inom området, och av någon anledning tycks du veta bättre än dessa och det bästa du kan komma med är någon snyftartikel från kvällspressen eller dina egna föreställningar som du sedan redovisar som fakta.
2
Till skillnad från dig har jag redovisat relevanta kostnadsposter eller forskningsartiklar som stödjer min tes. Vad är det bästa du har kommit med?
Nej det är inte konstigt. Att du tror att det bara är jag och henric som tycker såhär visar lite på din intellektuella nivå. Hela detta förslaget stöds av forskare inom området, och av någon anledning tycks du veta bättre än dessa och det bästa du kan komma med är någon snyftartikel från kvällspressen eller dina egna föreställningar som du sedan redovisar som fakta.
2
Till skillnad från dig har jag redovisat relevanta kostnadsposter eller forskningsartiklar som stödjer min tes. Vad är det bästa du har kommit med?
Fast självklart är det ju så att Svensson vet bättre än forskare och andra verksamma inom området transport/trafikteknik. Väntar med spänning på att rörpularen börjar extraknäcka som tandläkare.