Citat:
Ursprungligen postat av
prewe
Ja, jag syftar på kvaliteten. Har hört massvis av folk som klagar på att t.ex Punk IPA är mycket sämre än tidigare. Och då menar de inte skillnaderna mellan det gamla och nya receptet, utan att humlesmaken inte framträder alls på samma sätt som den gjort tidigare.
Har även hört att det beror på deras nya bryggeri, men jag vet själv inte om det stämmer.
Och jag håller absolut med om att de kan göra bra prylar!
det skulle väl iofs inte vara så konstigt, det behöver ju inte heller vara att kvaliteten är sämre
utan att det nya bryggverket helt enkelt smakar annorlunda.
kan också var som så att de har större efterfrågan och kanske tummar lite på hastigheten
när det gäller bryggningen så att ölen inte får lika mycket tid på sig?
men jag sa inte säga för mycket, har inte druckit mycket BD alls på sistone.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fixiebike
Konstigt, den är ju på 9,2 %.
no shit man!
jag kan väl säga att jag gillar BD men jag stör mig lite på hur de marknadsför sig, visst är de "punks" och vad fan allt det innebär, men det är mycket kolla på coola oss och det här med att de hade likvaka för stor stark i stockholm, man bara...va fan grabbar.
en sak till som slog mig för ett tag sen och som jag antar andra redan pratat om är deras "sink the bismarck". ganska osmakligt att döpa en öl till detta, måhända att tyskarna var dumma nazister, men många av de tusentals som dog var bara vanliga meniga som var tvungna att göra sin plikt.
ungefär som ett amerikanskt bryggeri skulle släppa en öl som heter "nuke hiroshima". nä, det är bara fel och inte skoj någonstans.