2013-09-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Fick tag på ett par Red Chair i helgen, och dessa uppskattades mycket. Jag är ingen ipa person, men dessa north western ales ? var kanon. Vissa ipor har varit okej, men har lite svårt för den överton av humle som verkar vara populär. Citra och Punk fungerar t.ex.

Jag uppskattar även veteöl där min favorit i dagsläget är erdinger kristall. Någon som skulle kunna tipsa om lite ljusare öl, eftersom jag inte orkar öla på porter och liknande, även om jag uppskattar dem i sig själva.
Vill du ha en dussindrickarfinöl så är kronenbourg blanc sjukt bra. Snäll fransk veteöl som nästan helt saknar jästtonerna och trevligt citrusaktig. När det kommer till Ale är det alltid olika beroende på vad man ska dricka den till och hur mycket. Testa Epic Armageddon IPA och Jaipur IPA sen berättar du vad du tyckte så är det lättare att hjälpa dig.
Citera
2013-09-24, 22:28
Medlem
Germanofils avatar
Ikväll unnar jag mig en St. Bernadus Tripel vilket är en förträfflig öl. Inte riktigt lika vass som deras quadrupel (Abt 12) men fortfarande "top notch". Rekommenderas till alla som har chansen att testa den!
Citera
2013-09-24, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Skulle också vilja ha lite tips/rekommendationer, alltid kul att vidga sina vyer lite.

Brukar dricka: Oftast blir det ljus lager, tycker inte att det är nån större skillnad på systemets mest populära sorter. Lapin Kulta funkar dock alltid, och Eriksberg är en annan favorit. Älskar också Newcastle, den är väl den "mörkaste" sorten som jag verkligen gillar. Guinnes och Kilkenny gillar jag verkligen inte.

Jag inser att mina erfarenheter inom öl är mycket begränsade, och de sorter jag uppskattar säger väl inte så mycket om åt vilket håll mina preferenser pekar. Dock så hoppas jag på att någon kanske kan se ett litet mönster och kommer med tips. Som student har jag inte pengar till att springa runt och köpa massa olika sorter på måfå och testa mig fram.

mvh

Köp Brewdog Punk IPA, Nils Oscar India Ale och Carnegie Porter och Chimay Blå, det är en bra början för att sedan kunna utforska mer. Möjligtvis Schneider Tap 4 också.
Citera
2013-09-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ikväll unnar jag mig en St. Bernadus Tripel vilket är en förträfflig öl. Inte riktigt lika vass som deras quadrupel (Abt 12) men fortfarande "top notch". Rekommenderas till alla som har chansen att testa den!

Instämmer om att St Bernardus Tripel är grym. Allt dom gör är egentligen i världsklass.
Citera
2013-09-24, 23:19
Medlem
Kan tipsa om att från om första oktober kommer Galatea satsa mer på styckvis beställning och kolli om 6 istället. Alla bombers och halvlitare som dom lanserar i BS kommer gå att beställa styckvis och 33r kommer att gå att beställa om 6, sjukt bra nyhet!
Citera
2013-09-25, 08:29
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodbound
Skulle också vilja ha lite tips/rekommendationer, alltid kul att vidga sina vyer lite.

Brukar dricka: Oftast blir det ljus lager, tycker inte att det är nån större skillnad på systemets mest populära sorter. Lapin Kulta funkar dock alltid, och Eriksberg är en annan favorit. Älskar också Newcastle, den är väl den "mörkaste" sorten som jag verkligen gillar. Guinnes och Kilkenny gillar jag verkligen inte.

Jag inser att mina erfarenheter inom öl är mycket begränsade, och de sorter jag uppskattar säger väl inte så mycket om åt vilket håll mina preferenser pekar. Dock så hoppas jag på att någon kanske kan se ett litet mönster och kommer med tips. Som student har jag inte pengar till att springa runt och köpa massa olika sorter på måfå och testa mig fram.

mvh

Roligt att du vill vidga din vyer.
Du har fått lite rekommendationer av andra men jag vill komplettera med Nils Oscar Ctrl Alt Delete
www.systembolaget.se/89123.
Det är en trevlig öl som jag tycker du borde testa.
Citera
2013-09-25, 08:41
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Kan tipsa om att från om första oktober kommer Galatea satsa mer på styckvis beställning och kolli om 6 istället. Alla bombers och halvlitare som dom lanserar i BS kommer gå att beställa styckvis och 33r kommer att gå att beställa om 6, sjukt bra nyhet!
bra. de har väl fattat galoppen och tittat på brill.
Citera
2013-09-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
bra. de har väl fattat galoppen och tittat på brill.

Ja det är skönt, även kolli om 6 är trevligt, absolut bäst vore mixpack.

Blir att beställa en Dorado och Black Marlin Porter ifrån Ballast Point iaf.
Citera
2013-09-27, 12:04
Medlem
N3ss3s avatar
Nu har jag blivit fundersam kring det här med fruktöler, jag vet att vissa människor tycker det är pest och pina, men jag kan uppskatta vissa av dem. Men för att kunna dricka dem måste jag beställa hela kollin och är nyfiken på vad flashback tycker och tänker ängående.

Midtfyns Bryghus Wheat Honey Raspberry & Lime
&
Samuel Smith's Organic Raspberry
Citera
2013-09-27, 12:39
Medlem
Mr.Nesss avatar
Behöver lite tips på öl som kan vidga mina vyer

Vem är jag som öldrickare? Jag dricker de mesta ska sägas.
Uppskattar allt från väldigt ljus lager (t.ex. Corona och Miller) men kan även sitta och inmundiga en Guinness. Är även förtjust i Samuel Adams Boston Lager.

Den öl jag dricker mest just nu är en billig som heter Lawn Mower, hade gärna fått tips om öl som liknar denna
Citera
2013-09-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Behöver lite tips på öl som kan vidga mina vyer

Vem är jag som öldrickare? Jag dricker de mesta ska sägas.
Uppskattar allt från väldigt ljus lager (t.ex. Corona och Miller) men kan även sitta och inmundiga en Guinness. Är även förtjust i Samuel Adams Boston Lager.

Den öl jag dricker mest just nu är en billig som heter Lawn Mower, hade gärna fått tips om öl som liknar denna

Omnipollo Leon, Chimay Blå, Yeti,

3 öl i världsklass.

Corona och Guiness kommer smaka vatten resten av livet efter du provat dessa 3.

Knepet att hitta bra öl är att vara beredd att betala lite samt lära sig vad man tycker om. Kan också vara bra att googla och läsa lite recensioner. Eller bara köpa det som släpps som småpartier. Kvalitén är väldigt hög där och det är egentligen bara blunda och plocka några så kommer du med största chans hem med öl i världsklass.
Citera
2013-09-27, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N3ss3
Nu har jag blivit fundersam kring det här med fruktöler, jag vet att vissa människor tycker det är pest och pina, men jag kan uppskatta vissa av dem. Men för att kunna dricka dem måste jag beställa hela kollin och är nyfiken på vad flashback tycker och tänker ängående.

Midtfyns Bryghus Wheat Honey Raspberry & Lime
&
Samuel Smith's Organic Raspberry

Ingen aning om hur ovan 2 nämnde öl smakar men varför inte köpa de öl som går att köpa styckvis istället?

Du har Boon Oude Kriek i fasta sortimentet

Sedan släpps det lite öl på tisdag med bär.

Thornbridge & S:t Eriks Raspberry Imperial Stout
Hanverksbryggeriet Alkemisten
Liefmans Goudenband
Lost Abbey Cuvée de Tomme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här