2013-06-06, 06:57
Medlem
LP-skivas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Jag beställde två flaskor Maharaja samt lite annat i söndags och fick idag sms om att min beställning var redo att plockas ut, ni som inte fick tag på några måste ha försökt beställa senare eller haft maximal otur.

Det kan mycket väl vara som så att du fått det andra du beställt levererat men inte Maharajan. Detta hände mig förra året en gång. SMSet talar ju inte om vad exakt som anlänt. Hoppas dock du fått dem.

Själv har jag tre pavor här hemma. Börjar dock oroa mig en smula då någon nämnde trötthet i humlen... Sist jag drack den var på purfärskt fat på plats i Averys Tap Room i Boulder, CO. Kanske lite orättvist att ha den referensen?
Citera
2013-06-06, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LP-skiva
Det kan mycket väl vara som så att du fått det andra du beställt levererat men inte Maharajan. Detta hände mig förra året en gång. SMSet talar ju inte om vad exakt som anlänt. Hoppas dock du fått dem.

Själv har jag tre pavor här hemma. Börjar dock oroa mig en smula då någon nämnde trötthet i humlen... Sist jag drack den var på purfärskt fat på plats i Averys Tap Room i Boulder, CO. Kanske lite orättvist att ha den referensen?

Hämtade ut den igår efter jobbet och visst fanns Maharajan med i lådan, ihop med ett par Naked Lunch och några Arketyp och Hopageddon.
Citera
2013-06-06, 12:50
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Åh fasen. Jag har tyvärr inte särskilt många erfarenheter av barley wine (konsumtion av sagda kategori har oftast kretsat kring juletider) men jag är inte den som är den. Får bli en sådan i samband med nästa bolagsbesök då.
Du kommer nog gilla den! Massa humle nu så det är mer som en riktigt maltig DIPA. Samma med Old Guardian. Tydligen ska Bigfoot vara ännu bättre efter 5-6 år, inget jag testat själv än, har tidigast från april/maj-släppet 2012.

Har köpt en hel del Bigfoot och kommer ställa undan MÅNGA för jag tycker lagrad barley wine är det godaste som finns att dricka.
Citera
2013-06-06, 20:33
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Kuken! Jag hoppade den i min beställning, men jag får väl göra en till då...

Är klart vät besväret.
Hoppas bara du gillar den också annars får jag skämmas.

Testade Oppigårds 1200 meter djupt för en stund sedan.
För mycket humle enligt mig som är lite humlemotståndare.
Bra i övrigt så den ger jag 6av10.
Hoppas den är bra att lagra för dom återstående flaskorna åker ner i källaren där dom kommer bli stående länge.
Citera
2013-06-07, 12:26
Medlem
Mikkeller The American Dream

På fat.Betyg 5.

http://hd.se/mat/uppkorkat/wp-content/uploads/2011/07/MikkellerTheAmerican.jpg
Citera
2013-06-08, 15:42
Medlem
Jazzholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

På fat.Betyg 5.

Det där är en jävla fantastisk öl. Och det är den finaste komplimangen jag någonsin kommer ge danskjävlarna.
Citera
2013-06-08, 18:30
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

På fat.Betyg 5.

så bra?

jag själv satte en 4:a igår på three floyds dark lord vanilla bean när jag gick igenom mina CBC-öl.
Citera
2013-06-08, 20:12
Medlem
Vad tycker ni om Innis & Gunn Scottish Pale Ale? Köpte mig några flaskor och tycker den är godast av deras utgåvor jag provat.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11098
Senast redigerad av ReturnToZero 2013-06-08 kl. 20:14.
Citera
2013-06-08, 21:48
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Vad tycker ni om Innis & Gunn Scottish Pale Ale? Köpte mig några flaskor och tycker den är godast av deras utgåvor jag provat.

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=11098

Jag är inte impad av den. (Inte av något annat dom gör heller för den delen.)
Har testat den för sakens skull och vill minnas att den var för sötsliskig som allt annat dom gör.
Vad är det som gör att du tycker den är god?
Citera
2013-06-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Har testat den för sakens skull och vill minnas att den var för sötsliskig som allt annat dom gör.

Jag delar ungefär samma uppfattning.

Brukade gilla I&G innan men antar att man har "vuxit" ifrån de i och med att man fått upp ögonen för bättre öl. Kommer det något nytt ifrån de så köper jag en flaska för att testa men det är inte som förr då jag köpte 10-12 stycken så fort det var "limited edition".
Citera
2013-06-09, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
den är väldigt komplett, men den brukar väl mest uppdateras efter att bolaget släppt sin info?

i alla fall, jag kikar på den, manker och uppdrucket.
uppdrucket verkar ha bra knas på mycket långt fram, dock så ändras hans lista ganska mycket, så ta den med en nypa salt, men för att spana framåt är den bra.

hmm, kollar på den nu och ser att den verkar väldigt ouppdaterad, synd det.

Uppdrucket kommer inte uppdateras mer i förväg, bara med det vanliga SB-utskicket.
Citera
2013-06-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus

Visst har den sin sötma men att kalla just denna sötsliskig tycker jag är att ta i. För mig tog det 2-3 flaskor tills jag verkligen uppskattade den fullt ut. Den är mycket smakrikare än Original och Rum Finish (gillar dock Original när den inte är helt kylskåpskall) och passar perfekt till och efter mat eller när man känner för det. Prova den igen ett par gånger, gillar du den fortfarande inte, köp några till mig istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in