2026-04-23, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Det ser helt underbart ut. Måste besökas nästa gång jag är i Berlin.

Just nu dricker jag en Duvel 6,66 och innan drack jag en Affligem Blonde. Affligem är i mitt tycke betydligt godare. Den är lite maltigare och överlag bättre balanserad.

Gutår!
Citera
2026-04-30, 14:19
Medlem
Weihenstephaner Vitus Weizenbock herrejesus vilken öl! Aldrig varit en stor fan av deras "vanliga" veteöl på bolaget gillar Paulaner Hefe bättre men Vitus är fan perfekt underbara dofter och smaker galet djup. En skam att man måste ta minst 20 flaskor vid beställning gör att många missar den.

För övrigt gillade verkligen Vreta Klosters Våröl den fanns på tillfälligt sortiment ett tag men slut nu hoppas den kommer tillbaka snart. Ikväll ska jag testa deras Trippel och "Den blonda nunnan" blir intressant någon som har testat dom?
Citera
2026-04-30, 14:29
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
För övrigt gillade verkligen Vreta Klosters Våröl den fanns på tillfälligt sortiment ett tag men slut nu hoppas den kommer tillbaka snart. Ikväll ska jag testa deras Trippel och "Den blonda nunnan" blir intressant någon som har testat dom?
Blonda nunnan har jag provat. Bra öl, som alltid från Vreta kloster, men den kändes inte riktigt som en klassisk Blond. Fick lite Session-IPA-känsla av den, rätt så lätt och somrig. Inte helt väntat med tanke på att den ändå var rätt alkoholstark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in