2013-06-09, 15:09
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeilon
Uppdrucket kommer inte uppdateras mer i förväg, bara med det vanliga SB-utskicket.

surt, ja då kan man lika gärna ta bort den.

Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Visst har den sin sötma men att kalla just denna sötsliskig tycker jag är att ta i. För mig tog det 2-3 flaskor tills jag verkligen uppskattade den fullt ut. Den är mycket smakrikare än Original och Rum Finish (gillar dock Original när den inte är helt kylskåpskall) och passar perfekt till och efter mat eller när man känner för det. Prova den igen ett par gånger, gillar du den fortfarande inte, köp några till mig istället.

jag ställer mig också på andra sidan, tycker IG har väldigt konstig palett i sina öl och har ofta alkohol som slår igenom. jag måste dock också erkänna att de verkligen fick mig att se öl på ett annat sätt när jag drack deras original, det var en wow-upplevelse, men idag kan jag inte dricka den för jag tycker bara det smakar "fel".
Citera
2013-06-09, 15:20
Medlem
Visst, jag förstår hur ni andra tänker. Åsikterna om denna öl skiljer sig ofta markant ifrån varanda pga dess egenhet.
Citera
2013-06-09, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish

jag ställer mig också på andra sidan, tycker IG har väldigt konstig palett i sina öl och har ofta alkohol som slår igenom. jag måste dock också erkänna att de verkligen fick mig att se öl på ett annat sätt när jag drack deras original, det var en wow-upplevelse, men idag kan jag inte dricka den för jag tycker bara det smakar "fel".

Huvudet på spiken. I&G var den öl som verkligen fick mig att vilja köpa öl som kostar mer än 10kr burken och därför har man väl någon sentimental känsla så fort de släpper något nytt, man köper det trots att det kanske inte är så bra längre.

Dricker jag en I&G idag så smakar den lite konstgjort och väldigt söt. Skulle inte köpa den vanliga om jag står på SB och ska ha ett par öl bara, då väljer jag annat. Är jag däremot på krogen och får välja på I&G eller Falcon väljer jag nog I&G.
Citera
2013-06-10, 13:12
Medlem
Fixiebikes avatar
Fick i helgen i mig både Dugges Hippo Fæ samt Napa Smith West Coast IPA. Den förstnämnda var rakt inte min typ av öl kan jag tala om, men man måste ju prova skiten. NS var dock mycket mer angenäm, ganska söt för att vara en sådan typ av öl och tråkigt nog väldigt nära den vanliga Organic IPA i smaken (om än inte fullt så "brödig" som jag upplever den). Det blir nog att testa Hopageddon i helgen, med tanke på vilket blandat mottagande den har fått på RateBeer blir det nog ganska spännande.

Någon här som har några åsikter om årets upplaga av IPA Is Dead btw?
Citera
2013-06-10, 13:16
Medlem
prewes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Fick i helgen i mig både Dugges Hippo Fæ samt Napa Smith West Coast IPA. Den förstnämnda var rakt inte min typ av öl kan jag tala om, men man måste ju prova skiten. NS var dock mycket mer angenäm, ganska söt för att vara en sådan typ av öl och tråkigt nog väldigt nära den vanliga Organic IPA i smaken (om än inte fullt så "brödig" som jag upplever den). Det blir nog att testa Hopageddon i helgen, med tanke på vilket blandat mottagande den har fått på RateBeer blir det nog ganska spännande.

IPA is Dead tyckte jag var rent dåligt rätt igenom i år.

Tycker jag hör mycket folk som klagar över i stort sett all öl de producerar nuförtiden.

Kan det ha att göra med deras nya bryggeri?
Citera
2013-06-10, 13:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:

håller med, NSWCI var helt ok, lite tråkig, gillade dock hopageddon, en riktig sommaröl med rejält bett...men helvete vad full man blir på några stycken.

Citat:
Ursprungligen postat av prewe

Tycker jag hör mycket folk som klagar över i stort sett all öl de producerar nuförtiden.

njae. jag tror inte det, BD är "mainstream" nu, backa några år då ingen kände till dom, då var allt frid och fröjd. man ska basha på "jättar".

iofs kan jag tycka att de släpper rätt tråkiga grejer och deras abstraktserie går VERKLIGEN på tomgång. tokyo* tycker jag dock är en helt jävla suverän öl.

eller du kanske mer syftar på kvaliteten?
Citera
2013-06-10, 13:29
Medlem
prewes avatar
Citat:
håller med, NSWCI var helt ok, lite tråkig, gillade dock hopageddon, en riktig sommaröl med rejält bett...men helvete vad full man blir på några stycken.

njae. jag tror inte det, BD är "mainstream" nu, backa några år då ingen kände till dom, då var allt frid och fröjd. man ska basha på "jättar".

iofs kan jag tycka att de släpper rätt tråkiga grejer och deras abstraktserie går VERKLIGEN på tomgång. tokyo* tycker jag dock är en helt jävla suverän öl.

eller du kanske mer syftar på kvaliteten?

Ja, jag syftar på kvaliteten. Har hört massvis av folk som klagar på att t.ex Punk IPA är mycket sämre än tidigare. Och då menar de inte skillnaderna mellan det gamla och nya receptet, utan att humlesmaken inte framträder alls på samma sätt som den gjort tidigare.

Har även hört att det beror på deras nya bryggeri, men jag vet själv inte om det stämmer.

Och jag håller absolut med om att de kan göra bra prylar!
Citera
2013-06-10, 14:37
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:

Tråkigt! Tycker att de två förra åren (särskilt förra årets) var utomordentligt trevliga. Nåväl, får väl hoppas att mina smaklökar uppfattar dem annorlunda.

Huruvida BrewDog försämrats eller ej törs jag inte uttala mig om, men jag gillar i alla fall version 2.0 av Punk IPA. I övrigt är jag inte så superförtjust i BrewDog faktiskt.
Citat:

Konstigt, den är ju på 9,2 %.

Klart man rackar ned på allt som blivit någorlunda mainstream, jag själv är ju i många avseenden likadan.
Citera
2013-06-10, 14:58
Medlem
prewes avatar
Citat:
Tråkigt! Tycker att de två förra åren (särskilt förra årets) var utomordentligt trevliga. Nåväl, får väl hoppas att mina smaklökar uppfattar dem annorlunda.

Huruvida BrewDog försämrats eller ej törs jag inte uttala mig om, men jag gillar i alla fall version 2.0 av Punk IPA. I övrigt är jag inte så superförtjust i BrewDog faktiskt.

Det är inte just det nya receptet i sig som rackas ner på, utan hur det nya receptet ändå inte smakar som just det receptet gjorde tidigare
Citera
2013-06-10, 16:33
Medlem
Citat:

Det var exakt samma för mig en gång i tiden. Veckans öl på en pub råkade vara en skotsk öl och min första tanke var, "Men skottarna gör ju whiskey, inte öl så det måste jag testa.." (och ja, jag hade inte mycket koll på Brewdog direkt hehe). Det blev en rejäl wow-upplevelse och jag började köpa den och en del annat till fester samt så började jag leta efter andra liknande öl och på den vägen är det lite..
Citera
2013-06-10, 16:37
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ja, jag syftar på kvaliteten. Har hört massvis av folk som klagar på att t.ex Punk IPA är mycket sämre än tidigare. Och då menar de inte skillnaderna mellan det gamla och nya receptet, utan att humlesmaken inte framträder alls på samma sätt som den gjort tidigare.

Har även hört att det beror på deras nya bryggeri, men jag vet själv inte om det stämmer.

Och jag håller absolut med om att de kan göra bra prylar!
det skulle väl iofs inte vara så konstigt, det behöver ju inte heller vara att kvaliteten är sämre
utan att det nya bryggverket helt enkelt smakar annorlunda.

kan också var som så att de har större efterfrågan och kanske tummar lite på hastigheten
när det gäller bryggningen så att ölen inte får lika mycket tid på sig?

men jag sa inte säga för mycket, har inte druckit mycket BD alls på sistone.
Citat:

Konstigt, den är ju på 9,2 %.
no shit man!

jag kan väl säga att jag gillar BD men jag stör mig lite på hur de marknadsför sig, visst är de "punks" och vad fan allt det innebär, men det är mycket kolla på coola oss och det här med att de hade likvaka för stor stark i stockholm, man bara...va fan grabbar.

en sak till som slog mig för ett tag sen och som jag antar andra redan pratat om är deras "sink the bismarck". ganska osmakligt att döpa en öl till detta, måhända att tyskarna var dumma nazister, men många av de tusentals som dog var bara vanliga meniga som var tvungna att göra sin plikt.
ungefär som ett amerikanskt bryggeri skulle släppa en öl som heter "nuke hiroshima". nä, det är bara fel och inte skoj någonstans.
Citera
2013-06-11, 00:08
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Det är så att Fuller's London Porter finns både på burk och på flaska så jag har tänkt parallell-lagra dom och jämföra utvecklingen.
Då London-portern bara är 5,4%alkohol så undrar jag om den fixar 6års lagring?
Tänkte testa en om året i 6år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in