2016-03-30, 12:09
  #11725
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Har ni läst om detta då?

http://mittkok.expressen.se/bottle-in-a-box-ska-bredda-utbudet-av-ol/

Elixir Wine har tröttnat och går in och utmanar bolaget.

Jag har tidigare varit medlem i Belgoklubben och beställer oregelbundet från danska och belgiska webbshoppar så fler möjligheter är bara positivt.

Dessutom slipper man ju oroa sig för att det ska fastna i tullen eftersom de sköter skatterna. Inte för att jag nån gång stött på patrull i tullen, men man är ju alltid lite nojig..

Jag antar att de skickar från Danmark, för bas i Sverige lär ju inte va förenligt med monopolet.
Citera
2016-03-30, 12:37
  #11726
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Har ni läst om detta då?

http://mittkok.expressen.se/bottle-in-a-box-ska-bredda-utbudet-av-ol/

Elixir Wine har tröttnat och går in och utmanar bolaget.

Fantastiskt bra. Allt som luckrar upp Sovjetbolagets monopol är verksamhet av godo i mina ögon SB behöver konkurrens, svenska folket behöver konkurrens.
Citera
2016-03-30, 15:18
  #11727
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har tidigare varit medlem i Belgoklubben och beställer oregelbundet från danska och belgiska webbshoppar så fler möjligheter är bara positivt.

Dessutom slipper man ju oroa sig för att det ska fastna i tullen eftersom de sköter skatterna. Inte för att jag nån gång stött på patrull i tullen, men man är ju alltid lite nojig..

Jag antar att de skickar från Danmark, för bas i Sverige lär ju inte va förenligt med monopolet.

Ja, det lär väl vara så att det skickas från Danmark, för att det ska fungera.

Jag har bara goda erfarenheter av att beställa från Boxbeers, Mikkeller Webshop med mera. Dock så är ju priserna ofta rätt saftiga och danska kronan dyr.
Citera
2016-03-30, 15:19
  #11728
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Fantastiskt bra. Allt som luckrar upp Sovjetbolagets monopol är verksamhet av godo i mina ögon SB behöver konkurrens, svenska folket behöver konkurrens.

Håller med!
Citera
2016-03-30, 23:52
  #11729
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jag tickar på ratebeer, alltså där man ger dom betyget 1-5 stjärnor.
fast det är bara för att jag själv ska komma ihåg vad jag har druckit. att ticka för sakens skull är väl onödigt, främst mot en själv.

Untapped fungerar på samma sätt som ratebeer.
Dock använder jag endast dessa när jag provar en ny öl. Jag tycker det är väldigt intressant att testa nya öl. Personligen är mina favoriter lager, ipa och apa.
Citera
2016-03-31, 00:28
  #11730
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Untapped fungerar på samma sätt som ratebeer.
Dock använder jag endast dessa när jag provar en ny öl. Jag tycker det är väldigt intressant att testa nya öl. Personligen är mina favoriter lager, ipa och apa.
jag vet. men RB's databas och allt runt omkring sidan är mycket mer omfattande. därför håller jag mig där.
Citera
2016-03-31, 08:46
  #11731
Medlem
stayluckys avatar
Vad ser ni fram emot mest i nästa släpp av små partier?

8 APRIL SMÅ PARTIER
T5
Anchor Old Foghorn, 11494, USA, 35,5 cl, 32,90 kr, 8,8 % - 15000 st
Anchor Saison, 11571, USA, 35,5 cl, 24,90 kr, 7,2 % - 20000 st
Baird Temple Garden Yuzu Ale, 11894, Japan, 33 cl, 38,90 kr, 6 % - 9072 st
Brewdog Albino Squid Assassin, 10704, Storbritannien, 33 cl (burk), 29,90 kr, 7,4 % - 21000 st
Buxton/Lervig Trolltunga Goosebeery Sour IPA, 11295, Storbritannien/Norge, 33 cl, 32,90 kr, 6,3 % - 14256 st
Hanssens Oude Gueuze, 11423, Belgien, 37,5 cl, 62,50 kr, 6 % - 4800 st
Nynäshamn Dragets Kanal Dubbel IPA, 11499, Sverige, 25 cl, 28,90 kr, 8,5 % - 10080 st

T6
Avery Tweak, 11777, USA, 35,5 cl, 123,20 kr, 17,5 % - 1728 st
Boon Oude Geuze Black Label, 11258, Belgien, 75 cl, 99 kr, 7 % - 3000 st
Brasserie de la Senne Taras Boulba, 11507, Belgien, 33 cl, 26,50 kr, 4,5 % - 4320 st
Brouwerij De Leite Mamzelle, 11537, Belgien, 33 cl, 45,70 kr, 8,5 % - 3456 st
Dieu du Ciel Chemin du Croix, 11732, Kanada, 34,1 cl, 39,90 kr, 7,5 % - 3456 st - flyttad till 22/4
Stone Double Bastard Ale, 11619, USA, 65 cl, 99,90 kr, 11,2 % - 3444 st
Wild Beer Sleeping Lemons, 11799, Storbritannien, 33 cl, 35 kr, 3,6 % - 3000 st

T7
De Dolle Extra Export Stout, 11541, Belgien, 33 cl, 43,10 kr, 8 % - 1400 st
Founder's Mango Magnifico, 11652, USA, 75 cl, 139,90 kr, 10 % - 792 st
Ichtegems Grand Cru 2013, 11510, Belgien, 75 cl, 69 kr, 6,5 % - 1056 st
Mohawk Dedication, 11686, Belgien/Sverige, 37,5 cl, 69,90 kr, 9 % - 800 st


Har faktiskt inte druckit Old Foghorn tidigare, men det ska väl vara en fin Barley Wine? Hanssens Oude Gueuze har jag inte heller druckit tidigare men är ganska obevandrad inom stilen. Annars är jag personligen väldigt sugen på Trolltunga. Hört gott om den.
Citera
2016-03-31, 09:02
  #11732
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Vad ser ni fram emot mest i nästa släpp av små partier?

8 APRIL SMÅ PARTIER
T5
Anchor Old Foghorn, 11494, USA, 35,5 cl, 32,90 kr, 8,8 % - 15000 st
Anchor Saison, 11571, USA, 35,5 cl, 24,90 kr, 7,2 % - 20000 st
Baird Temple Garden Yuzu Ale, 11894, Japan, 33 cl, 38,90 kr, 6 % - 9072 st
Brewdog Albino Squid Assassin, 10704, Storbritannien, 33 cl (burk), 29,90 kr, 7,4 % - 21000 st
Buxton/Lervig Trolltunga Goosebeery Sour IPA, 11295, Storbritannien/Norge, 33 cl, 32,90 kr, 6,3 % - 14256 st
Hanssens Oude Gueuze, 11423, Belgien, 37,5 cl, 62,50 kr, 6 % - 4800 st
Nynäshamn Dragets Kanal Dubbel IPA, 11499, Sverige, 25 cl, 28,90 kr, 8,5 % - 10080 st

T6
Avery Tweak, 11777, USA, 35,5 cl, 123,20 kr, 17,5 % - 1728 st
Boon Oude Geuze Black Label, 11258, Belgien, 75 cl, 99 kr, 7 % - 3000 st
Brasserie de la Senne Taras Boulba, 11507, Belgien, 33 cl, 26,50 kr, 4,5 % - 4320 st
Brouwerij De Leite Mamzelle, 11537, Belgien, 33 cl, 45,70 kr, 8,5 % - 3456 st
Dieu du Ciel Chemin du Croix, 11732, Kanada, 34,1 cl, 39,90 kr, 7,5 % - 3456 st - flyttad till 22/4
Stone Double Bastard Ale, 11619, USA, 65 cl, 99,90 kr, 11,2 % - 3444 st
Wild Beer Sleeping Lemons, 11799, Storbritannien, 33 cl, 35 kr, 3,6 % - 3000 st

T7
De Dolle Extra Export Stout, 11541, Belgien, 33 cl, 43,10 kr, 8 % - 1400 st
Founder's Mango Magnifico, 11652, USA, 75 cl, 139,90 kr, 10 % - 792 st
Ichtegems Grand Cru 2013, 11510, Belgien, 75 cl, 69 kr, 6,5 % - 1056 st
Mohawk Dedication, 11686, Belgien/Sverige, 37,5 cl, 69,90 kr, 9 % - 800 st


Har faktiskt inte druckit Old Foghorn tidigare, men det ska väl vara en fin Barley Wine? Hanssens Oude Gueuze har jag inte heller druckit tidigare men är ganska obevandrad inom stilen. Annars är jag personligen väldigt sugen på Trolltunga. Hört gott om den.

Mycket surt i släppet, har svårt för det. Så jag spar lite pengar på detta släpp, vilket ju kompenseras av ölpaketet från Belgien som anländer idag (och kostade 1700 spänn)

Double bastard och Old Foghorn ska jag köpa. De Dolle hade jag köpt om den inte redan var med i mitt belgopaket (har missat att den skulle komma till sb)
Citera
2016-03-31, 09:09
  #11733
Medlem
RedXs avatar
Har hört gott om både Brewdogs alster och Trolltunga. Sedan är Dieu du Ciel ett autoköp för mig. I övrigt måste jag läsa på.
Citera
2016-03-31, 10:12
  #11734
Medlem
brutefishs avatar
haffade websläppet idag. 2st de cam och en nörrebro.
Citera
2016-03-31, 10:23
  #11735
Medlem
WalterSullivans avatar
Avery Tweak och Double Bastard kommer jag få nerdgasm över och köpa ett flertal för lagring, resten var ganska tråkigt.
Citera
2016-03-31, 11:15
  #11736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Vad ser ni fram emot mest i nästa släpp av små partier?

8 APRIL SMÅ PARTIER
T5
Anchor Old Foghorn, 11494, USA, 35,5 cl, 32,90 kr, 8,8 % - 15000 st
Anchor Saison, 11571, USA, 35,5 cl, 24,90 kr, 7,2 % - 20000 st
Baird Temple Garden Yuzu Ale, 11894, Japan, 33 cl, 38,90 kr, 6 % - 9072 st
Brewdog Albino Squid Assassin, 10704, Storbritannien, 33 cl (burk), 29,90 kr, 7,4 % - 21000 st
Buxton/Lervig Trolltunga Goosebeery Sour IPA, 11295, Storbritannien/Norge, 33 cl, 32,90 kr, 6,3 % - 14256 st
Hanssens Oude Gueuze, 11423, Belgien, 37,5 cl, 62,50 kr, 6 % - 4800 st
Nynäshamn Dragets Kanal Dubbel IPA, 11499, Sverige, 25 cl, 28,90 kr, 8,5 % - 10080 st

T6
Avery Tweak, 11777, USA, 35,5 cl, 123,20 kr, 17,5 % - 1728 st
Boon Oude Geuze Black Label, 11258, Belgien, 75 cl, 99 kr, 7 % - 3000 st
Brasserie de la Senne Taras Boulba, 11507, Belgien, 33 cl, 26,50 kr, 4,5 % - 4320 st
Brouwerij De Leite Mamzelle, 11537, Belgien, 33 cl, 45,70 kr, 8,5 % - 3456 st
Dieu du Ciel Chemin du Croix, 11732, Kanada, 34,1 cl, 39,90 kr, 7,5 % - 3456 st - flyttad till 22/4
Stone Double Bastard Ale, 11619, USA, 65 cl, 99,90 kr, 11,2 % - 3444 st
Wild Beer Sleeping Lemons, 11799, Storbritannien, 33 cl, 35 kr, 3,6 % - 3000 st

T7
De Dolle Extra Export Stout, 11541, Belgien, 33 cl, 43,10 kr, 8 % - 1400 st
Founder's Mango Magnifico, 11652, USA, 75 cl, 139,90 kr, 10 % - 792 st
Ichtegems Grand Cru 2013, 11510, Belgien, 75 cl, 69 kr, 6,5 % - 1056 st
Mohawk Dedication, 11686, Belgien/Sverige, 37,5 cl, 69,90 kr, 9 % - 800 st


Har faktiskt inte druckit Old Foghorn tidigare, men det ska väl vara en fin Barley Wine? Hanssens Oude Gueuze har jag inte heller druckit tidigare men är ganska obevandrad inom stilen. Annars är jag personligen väldigt sugen på Trolltunga. Hört gott om den.

Old foghorn är riktigt bra enligt mig! Så den är prisvärd. Tänkte köpa ett laget av just den. Lagret började tryta tidigt förra året med just den. Det misstaget gör jag inte om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in