2009-12-14, 19:17
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
fick skönheten levererad idag, är riktigt glad må jag säga! mitt första intryck var att jag blev förvånad över dess storlek, trodde den skulle vara mycket större, men den var ju ungefär lika stor som min gamla hederliga se c702a har inte haft några problem med att koppla upp den eller något liknande, har bara inte vant mig vid tangentbordet än, men det kommer hur använder man caps förresten? sitter och skriver från den just nu

för övrigt vill jag föra över ca 12.000 sms från min gamla c702 till n900an, hur gör jag det som smidigast?

och när kommer vi kunna använda spotify?

Jag har för mig att jag såg någon textbaserad version av spotify tidigare, så det är säkert på ingång.
Citera
2009-12-14, 19:47
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Kanske är en dum fråga, men är det inte vanligt att mobiler kan kopplas in i tv:n? Fast visst är det ett starkt argument för att köpa om man vill unna sig lite på rasterna. Hur upplever du det med batteritiden? Tar det inte ganska mycket att projicera på tv:n?

Jo då, visst kan man koppla upp några av de bättre telefonerna till en tv,
dock så är det här den enda med VLC,

vilket innebär noll konvertertingar för filer. Det är bara i med usb, flytta och sen spela upp.

Samt att det flyter på bra, inget lagg, och bra bild blir det också.

Jo, ska man projicera en långfilm blir det till att ha laddaren i, åtminstånde om man tänkt använda mobilen resten av dagen också

EDIT: Då är jag med Antezz, X86, det är det jag skall hålla utkik efter alltså
Citera
2009-12-14, 20:04
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah

och när kommer vi kunna använda spotify?

Despotify ska finnas till n900. Sök och du skall finna!
Citera
2009-12-14, 20:11
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jo då, visst kan man koppla upp några av de bättre telefonerna till en tv,
dock så är det här den enda med VLC,

vilket innebär noll konvertertingar för filer. Det är bara i med usb, flytta och sen spela upp.

Samt att det flyter på bra, inget lagg, och bra bild blir det också.

Jo, ska man projicera en långfilm blir det till att ha laddaren i, åtminstånde om man tänkt använda mobilen resten av dagen också

EDIT: Då är jag med Antezz, X86, det är det jag skall hålla utkik efter alltså

Ja X86 emulator vore grymt. Men just nu väntar jag på nästa update, känns som om den behövs ganska rejält ändå. Program slutar svara lite då och då för mig. Ett stort plus är dock att batteritiden bara blir bättre och bättre ju mer jag laddar mobilen

Ang. aMSN så tycker jag det funkar sisådär just nu. Var ju inte speciellt behagligt att sitta vid det.
Citera
2009-12-14, 21:40
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Svar

Tack för det snabba svaret! Vore det inte för att jag redan har siktet inställt på android hade jag hoppat på N900. Verkar riktigt skön
Citera
2009-12-14, 22:29
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Despotify ska finnas till n900. Sök och du skall finna!

Finns det någon speciell anledning till att jag inte kommer in på despotify.se från n900an?
för övrigt förstår jag inte hur jag ska få in programmet i mobilen:/
Senast redigerad av inevah 2009-12-14 kl. 22:33.
Citera
2009-12-14, 23:13
Medlem
Vibliriblands avatar
något som än så långe känns bökigt är hanteringen av sms.

har jag bara missat något, eller finns det ingen inkorg?
måste allt hanteras via "konversationer"?
när man väl använt den någon månad så kommer det ju vara kaos där.
Citera
2009-12-14, 23:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Nu har jag väl inte använt telefonfunktionerna än utan bara lite mail och sms.
Allt det senaste hamnar ju längst upp visas tid samt hur någon skickade meddelande. (mail, sms o.s.v)

På villket sätt blir det kaos senare? Som sagt så har jag inte använt dom har funktionerna så mycket.
Citera
2009-12-14, 23:30
Medlem
ciones avatar
Citat:

Inkorgen är ju "konvensationer" och det är ju en smartare lösning då meddelandena inte stackas i en lång lista, utan i en lista hos en person, alltså en lista för respektive person. Detta gör ju att en person endast tar upp mycket lite plats. Fungerar ju ungefär som ett mappsystem och dess submappar är meddelandena.

Där det däremot kan skapas kaos är inne i personens meddelandelista, men ett enkelt sätt att slippa detta är ju att sporadiskt använda "Töm konversationer".

Var det detta du syftade på eller?
Citera
2009-12-14, 23:46
Medlem
Det som känns kaos i min mening är att, om man efter en blöt kväll på krogen, skall kolla vad man skickade/tog emot senast så måste man kolla igenom samtliga personer på i adressboken?
Citera
2009-12-15, 00:01
Medlem
Vibliriblands avatar
hmmm, det kanske är smartare än jag först trodde, måste nog bara vänja mig vid konceptet.
ciones förklaring av det hela pekade ju verkligen ut fördelarna .
Citera
2009-12-15, 00:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Det som känns kaos i min mening är att, om man efter en blöt kväll på krogen, skall kolla vad man skickade/tog emot senast så måste man kolla igenom samtliga personer på i adressboken?

Nej? Alla senaste meddelanden står högst upp men om personen "Göran" har skickat fler än 1 meddelande så står bara det senate. Klickar man på det får man upp alla meddelanden som "Göran" skickat.
Det blir som en konversation som sagt, ganska simpelt men lite udda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in