2009-12-15, 00:40
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Nej? Alla senaste meddelanden står högst upp men om personen "Göran" har skickat fler än 1 meddelande så står bara det senate. Klickar man på det får man upp alla meddelanden som "Göran" skickat.
Det blir som en konversation som sagt, ganska simpelt men lite udda.
Ja och personligen älskar jag detta nya system. Tråkigt (men helt meningslöst dock) är att listan hackar ganska mycket när man har en 10+ SMS. Sänker användarvänligheten en smula men är som sagt inget att egentligen klaga över, kanske bara jag som är petig och lite prylbög? Detsamma tycker jag gäller för aMSN men väntar otroligt mycket på första uppdateringen och allt den för med sig!

EDIT: Fick nyligen meddelande om att uppdatera SuperTux så nu går det äntligen att spela. Verkligen bra tidsfördriv för den som behöver något sådan (ja vem behöver inte?).
Senast redigerad av cione 2009-12-15 kl. 00:42.
Citera
2009-12-15, 01:04
Medlem
Citat:
Nej? Alla senaste meddelanden står högst upp men om personen "Göran" har skickat fler än 1 meddelande så står bara det senate. Klickar man på det får man upp alla meddelanden som "Göran" skickat.
Det blir som en konversation som sagt, ganska simpelt men lite udda.

Okej där ser man. Finns denna för försäljning än? Sjukt sugen på denna, men måste köpa genom Telenor (fick en ny från dem och vill byta till N900), men lär ju få vänta ett tag eller vad tror ni?
Citera
2009-12-15, 01:12
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione

Ja och personligen älskar jag detta nya system. Tråkigt (men helt meningslöst dock) är att listan hackar ganska mycket när man har en 10+ SMS. Sänker användarvänligheten en smula men är som sagt inget att egentligen klaga över, kanske bara jag som är petig och lite prylbög? Detsamma tycker jag gäller för aMSN men väntar otroligt mycket på första uppdateringen och allt den för med sig!

EDIT: Fick nyligen meddelande om att uppdatera SuperTux så nu går det äntligen att spela. Verkligen bra tidsfördriv för den som behöver något sådan (ja vem behöver inte?).

Själv har jag en jävla massa emulatorer och spel, DOS,SNES,NES & Sega bland annat.
Jag testade aMSN för att se hur det såg ut och det var jävligt buggigt må jag säga.
Popupsen gick inte stänga ner och programmet krashade lite då och då, sen det hemska windows liknande interfacet.
Nej får hålla mig till pidgin det är fint och fungerar bra förutom att cam/röstsamtal pluginen inte fungerar förtillfället, eller så är det jag som inte fått igång den riktigt. inte för att jag använder det ändå bara roligt om det fungerar haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Okej där ser man. Finns denna för försäljning än? Sjukt sugen på denna, men måste köpa genom Telenor (fick en ny från dem och vill byta till N900), men lär ju få vänta ett tag eller vad tror ni?

N900 säljs exklusivt ifrån Nokia store tills jul (eller tills 1.1 uppdateringen kommer) som ska komma i slutet på denna månad, sedan kommer den nog till andra återförsäljare.
Citera
2009-12-15, 01:55
Medlem
inevahs avatar
Bara jag som har problem med att ladda ner saker? Om jag t.ex. går in på maemos hemsida, in på applications och trycker på download bounce evolution så kommer jag till programhanteraren, där det står "förbereder installation. vänta" men ingenting händer? Lät den stå i en kvart, absolut ingenting. Telefonen låg även bredvid routern så nätverket kan den ju inte skylla på:/
Citera
2009-12-15, 02:03
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Bara jag som har problem med att ladda ner saker? Om jag t.ex. går in på maemos hemsida, in på applications och trycker på download bounce evolution så kommer jag till programhanteraren, där det står "förbereder installation. vänta" men ingenting händer? Lät den stå i en kvart, absolut ingenting. Telefonen låg även bredvid routern så nätverket kan den ju inte skylla på:/

Inga som helst problem här, men varför laddar du hem bounce ifrån maemo? finns väl i mobilen redan?
Citera
2009-12-15, 02:03
Medlem
Citat:

N900 säljs exklusivt ifrån Nokia store tills jul (eller tills 1.1 uppdateringen kommer) som ska komma i slutet på denna månad, sedan kommer den nog till andra återförsäljare.

Tack!
Citera
2009-12-15, 02:10
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Inga som helst problem här, men varför laddar du hem bounce ifrån maemo? finns väl i mobilen redan?

Tog det som exempel, jag lyckas inte med något annat program heller:s
Citera
2009-12-15, 02:22
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Tog det som exempel, jag lyckas inte med något annat program heller:s

Installera program via programhanteraren istället fungerar perfekt.
Vill du ha fler program som aktivera katalogen som är inaktiverad.
Fungerar den inte eller finns inte så lägg till detta:

Katalognamn: Extras
Webbadress: http://repository.maemo.org/extras
Distribution: fremantle
Komponenter: free non-free

Om du är lite mer advancerad inom teknik och kan hantera buggar, errors och liknande så kan du lägga till dom här också.

Katalognamn: Extras-testing
Webbadress: http://repository.maemo.org/extras-testing

Den här ska du vara speciellt försiktig med då det är program som bara är i utvecklingsfasen så stora buggar kan finnas

Katalognamn: Extras-devel
Webbadress: http://repository.maemo.org/extras-devel
Citera
2009-12-15, 02:26
Medlem
Struttens avatar
Jag använder jämt telefonen som hotspot (med joiku idag) på landet, och det enda problemet är att det dödat mitt batteri (den ligger och funkar som hotspot ca tio timmar per dag när jag är där). Är det någon med en n900 som skulle kunna testa om det går att använda utan batteriet, utan bara med laddaren? (ála laptop) Eller kan det vara farlig för telefonen?
Citera
2009-12-15, 02:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag använder jämt telefonen som hotspot (med joiku idag) på landet, och det enda problemet är att det dödat mitt batteri (den ligger och funkar som hotspot ca tio timmar per dag när jag är där). Är det någon med en n900 som skulle kunna testa om det går att använda utan batteriet, utan bara med laddaren? (ála laptop) Eller kan det vara farlig för telefonen?

Jag testade nyss och den startar inte. Varför inte bara göra laddaren i eller göra som mig jag använder den tills batteriet är nästan slut sätter i laddaren och fortsätter använda den, sedan när man är färdig låter man den bara ladda klart.
Citera
2009-12-15, 02:40
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Installera program via programhanteraren istället fungerar perfekt.
Vill du ha fler program som aktivera katalogen som är inaktiverad.
Fungerar den inte eller finns inte så lägg till detta:

Katalognamn: Extras
Webbadress: http://repository.maemo.org/extras

Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad jag ska göra. Gå in på http://repository.maemo.org/extras via telefonen och sedan?
Citera
2009-12-15, 02:44
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Jag testade nyss och den startar inte. Varför inte bara göra laddaren i eller göra som mig jag använder den tills batteriet är nästan slut sätter i laddaren och fortsätter använda den, sedan när man är färdig låter man den bara ladda klart.

Jag började sommaren med grymt batteri i min e71, men efter tre veckor på landet var det värdelöst. Att använda som hotspot slukar batteritid, och jag antar att det helt enkelt blev för mycket för batteriet att jobba på det viset.

Tack för testet! Nu vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in