2009-12-14, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
fan va skumt får ladda ner några fler roms o testa imorgon... tack ändå...
Nu hittar drnoksnes inte ens mina zipfiler... Måste vara något annat program som fuckar med drnoksnes... Finns d något program som gör så att jag kan spara alla inställningar, podcast etc. om jag gör en systemåterställning....?
Citera
2009-12-14, 10:45
Medlem
Vibliriblands avatar
Någon som har basic speccen för telefonen i huvudet? eller lätttillgängligt.

proccessor
ram
gpu ram

hittade det inte på nokias hemsida.

hur ligger det för överigt till med gamla klassiska pc spel? vilka kommer kunna köras?

jag är ett stort fan av diablo II, och rent prestandamässigt så kräver ju det spelet i stort sett noll.

antezz, du verkar plugga linuxkoder innan du går och lägger dig, vad tror dj om detta?
Citera
2009-12-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland

proccessor
ram
gpu ram

hur ligger det för överigt till med gamla klassiska pc spel? vilka kommer kunna köras?

jag är ett stort fan av diablo II, och rent prestandamässigt så kräver ju det spelet i stort sett noll.

antezz, du verkar plugga linuxkoder innan du går och lägger dig, vad tror dj om detta?

ARM Cortex A8 600 MHz,
256 MB RAM
PowerVR SGX graphics

Vet inte vilken ram GPU har...
Citera
2009-12-14, 11:51
Medlem
Vibliriblands avatar
Tack Ojva

Win 95/98/2000/XP/NT 4.0 med Servicepack 5 • Pentium 233MHz • 64MB RAM • 800MB HD • 4X CD-Rom

Texten ovan är Diablo II + LODs systemkrav,
Rent tekniskt så skall det ju funka bra =)

Kopplade för övrigt upp min n900 mot tvn i fikarummet på jobbet, av-kabel och så Dexter på lunchrasten.
Makalöst

Så för er som tvekar, där var ännu ett grymt argument för
Citera
2009-12-14, 16:49
Medlem
Någon som tror att priset kommer gå ner lite efter jul?
Citera
2009-12-14, 18:25
Medlem
Vibliriblands avatar
priset på allting går alltid ner med tiden.

utom saffran .
Citera
2009-12-14, 18:27
Medlem
ciones avatar
Jag har ännu inte hittat något om aMSN eller vanliga MSN till N900. Någon som har någon information om detta?
Citera
2009-12-14, 18:42
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jag har ännu inte hittat något om aMSN eller vanliga MSN till N900. Någon som har någon information om detta?

Duger detta? http://www.amsn-project.net/maemo-downloads.php
Citera
2009-12-14, 18:46
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

proccessor
ram
gpu ram

Vi behöver en x86 emulator för att köra windows spel e.c wine och då får man tänka på att emulera spel kan dra en jävla massa kraft. Vi får vänta tills någon duktig nisse har gjort en stabil x86 emulator till oss så får vi se hur det går.

Citat:
Ursprungligen postat av cione

http://wiki.maemo.org/MSN_messenger
Duger det inte? Själv kör jag pidgin det är grejjor de.
Citera
2009-12-14, 18:57
Medlem
inevahs avatar
fick skönheten levererad idag, är riktigt glad må jag säga! mitt första intryck var att jag blev förvånad över dess storlek, trodde den skulle vara mycket större, men den var ju ungefär lika stor som min gamla hederliga se c702a har inte haft några problem med att koppla upp den eller något liknande, har bara inte vant mig vid tangentbordet än, men det kommer hur använder man caps förresten? sitter och skriver från den just nu

för övrigt vill jag föra över ca 12.000 sms från min gamla c702 till n900an, hur gör jag det som smidigast?

och när kommer vi kunna använda spotify?
Citera
2009-12-14, 19:10
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
fick skönheten levererad idag, är riktigt glad må jag säga! mitt första intryck var att jag blev förvånad över dess storlek, trodde den skulle vara mycket större, men den var ju ungefär lika stor som min gamla hederliga se c702a har inte haft några problem med att koppla upp den eller något liknande, har bara inte vant mig vid tangentbordet än, men det kommer hur använder man caps förresten? sitter och skriver från den just nu

för övrigt vill jag föra över ca 12.000 sms från min gamla c702 till n900an, hur gör jag det som smidigast?

och när kommer vi kunna använda spotify?

Hmm jag har inga erfarenheter utav att flytta sms och kontakter imellan mobiler men c702 är väl en sony ericsson va? De har väl också något program för mobilen som kan exportera och importera kontakter då är det bara exportera smsen sedan importera dem med PC suit för nokia.

Angående stora bokstäver så är det den vita pilen längst ner till vänster tryck en gång på den sedan på bokstäven du vill ha eller så kan du trycka 2 gånger på den så skriver den bara stora bokstäver "caps lock".
Den blåa pilen ovanför fungerar likadant fast för special tecknena.

Spotify.. hmm har jag ingen aning om då jag inte använder det.
Citera
2009-12-14, 19:16
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Tack Ojva

Win 95/98/2000/XP/NT 4.0 med Servicepack 5 • Pentium 233MHz • 64MB RAM • 800MB HD • 4X CD-Rom

Texten ovan är Diablo II + LODs systemkrav,
Rent tekniskt så skall det ju funka bra =)

Kopplade för övrigt upp min n900 mot tvn i fikarummet på jobbet, av-kabel och så Dexter på lunchrasten.
Makalöst

Så för er som tvekar, där var ännu ett grymt argument för

Kanske är en dum fråga, men är det inte vanligt att mobiler kan kopplas in i tv:n? Fast visst är det ett starkt argument för att köpa om man vill unna sig lite på rasterna. Hur upplever du det med batteritiden? Tar det inte ganska mycket att projicera på tv:n?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in