2010-10-26, 12:00
Medlem
nucces avatar
Jag kommer fan inte förbi "säkerhetskopieringen", jag har kört säkerhetskopiering från pc-suite och även direkt på telefon. Spelar ingen roll hur jag gör, den kommer liksom aldrig vidare.

Skituppdatering..

Edit: Jag tror jag tar och uppdaterar firmware först, använder ni Global PR 1.3?
Senast redigerad av nucce 2010-10-26 kl. 12:11.
Citera
2010-10-26, 20:19
Bannlyst
Hur uppdaterar vi som har mac?
Telefonen påstår att jag måste koppla in luren med en pc, men det har jag inte tillgång till just nu.

Det står att det konflikterar med libgles1-sgx-img när jag försöker uppdatera via telefonen.

Fixat:
För alla er som inte kan uppdatera OTA (over the air).
Avinstallera alla Tux-spel som ni har. Tux-3D, TuxRace osv.
Avinstallera Bless N900 (kamera programmet).

Nu fungerar det att uppdatera via telefonen!!
http://thehandheldblog.com/2010/10/25/nokia-n900-pr-1-3-firmware-now-available/
Senast redigerad av radikal08 2010-10-26 kl. 20:39.
Citera
2010-11-02, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Jag kommer fan inte förbi "säkerhetskopieringen", jag har kört säkerhetskopiering från pc-suite och även direkt på telefon. Spelar ingen roll hur jag gör, den kommer liksom aldrig vidare.

Skituppdatering..

Edit: Jag tror jag tar och uppdaterar firmware först, använder ni Global PR 1.3?
Får jag fråga, hur uppdaterar man firmware? Eller hur ser man vilket firmware man har?
Citera
2010-11-02, 08:01
Medlem
nucces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Får jag fråga, hur uppdaterar man firmware? Eller hur ser man vilket firmware man har?

Delar upp det i två frågor:

Hur uppdaterat man sin firmware:
Ladda ner senaste firmware från här: Länk (du måste ange IMEI) Du skall använda dig av den som heter senaste_global något..
Och såhär uppdaterar du: Länk

Hur ser man vilken firmware man har:

I telefonen, gå till inställningar -> Om produkten -> Det skall stå 'Version: 20.2010.36-2' om du har senaste versionen installerad.

Mvh/nucce
Citera
2010-11-02, 10:40
Medlem
xopahs avatar
Hej!
Nu när till och med Palm (webOS) har fått Spotify tycker jag det är dags att trycka på Spotify så att vi någon gång får vår älskade musiktjänst till våra telefoner!

Det finns ju sätt att få webOS program att köras på N900 men jag gissar att det inte är straigtforward eller, är det någon som lyckats köra Spotify för Palm på N900? http://nokiaexperts.com/n900-running-palm-webos-games/

Jag manar till upprop till Spotify att nu någon gång kompilera och göra UI till oss med den underbara telefonen N900!
Hur många är med mig?
Citera
2010-11-02, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xopah
Det finns ju sätt att få webOS program att köras på N900 men jag gissar att det inte är straigtforward eller, är det någon som lyckats köra Spotify för Palm på N900? http://nokiaexperts.com/n900-running-palm-webos-games/
Har inte testat just spotify, men NFSU och The Sims 3 fungerar bortsett från att jag inte kan spara något, men just det problemet tror jag har med rättigheter att göra. Så spotify borde fungera.
Citera
2010-11-02, 14:44
Medlem
xopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Har inte testat just spotify, men NFSU och The Sims 3 fungerar bortsett från att jag inte kan spara något, men just det problemet tror jag har med rättigheter att göra. Så spotify borde fungera.

Xcorp: Har du Premium? - Du skulle inte orka ödsla lite tid på att prova spotify?
Det skulle nämligen lösa min sömnlöshet?
Skulle du också kunna posta en liten howto för att köra webOS programmen på N900?
Citera
2010-11-02, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xopah
Xcorp: Har du Premium? - Du skulle inte orka ödsla lite tid på att prova spotify?
Det skulle nämligen lösa min sömnlöshet?
Skulle du också kunna posta en liten howto för att köra webOS programmen på N900?
Har tyvärr inte premium, så kan inte testa spotify.
Hur du kör webOS programmen finns instruktioner för i den här tråden http://talk.maemo.org/showthread.php?p=849023
Citera
2010-11-02, 17:54
Medlem
xopahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Har tyvärr inte premium, så kan inte testa spotify.
Hur du kör webOS programmen finns instruktioner för i den här tråden http://talk.maemo.org/showthread.php?p=849023

Tack för tipset!
Jag hittade en som var lite mer utförlig om än lite mer omständig: http://scriblehere.blogspot.com/2010/10/installation-guide-of-web-os-games-on.html
Däremot är jag nu fast på stället där jag skall hitta spotify's .ikp fil!
Hur/var tankar jag hem den? - Jag har testat med ikp fetcher och försökt och sökt men inget lyckas hittils.. Kan någon kanske PMa en länk?
Citera
2010-11-02, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nucce
Delar upp det i två frågor:

Hur uppdaterat man sin firmware:
Ladda ner senaste firmware från här: Länk (du måste ange IMEI) Du skall använda dig av den som heter senaste_global något..
Och såhär uppdaterar du: Länk

Hur ser man vilken firmware man har:

I telefonen, gå till inställningar -> Om produkten -> Det skall stå 'Version: 20.2010.36-2' om du har senaste versionen installerad.

Mvh/nucce

Grymt, tack för hjälpen! Det uppskattas!
Citera
2010-11-12, 18:33
Medlem
Benshies avatar
CuteExplorer vill inte kopiera.

Då det är ang CuteExplorer till min mobil så lägger jag ämnet här.

Jag kan inte kopiera filer med CuteExplorer till /root

Anledningen till varför jag vill göra det är för att jag ska säkerhetskopiera mina spel till ps3t och vill köra dom från extern HD

Anyway, någon som kan ge snabb info om hur man kan gå till väga för att lösa problemet / annat sätt kopiera filerna till /root?
Citera
2010-11-12, 22:54
Medlem
Benshies avatar
Kan väl tilläggas att det blir ett "error" och så står det att filen inte kan kopieras..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in