2009-11-12, 00:40
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jag håller med dig, om det nu är så. Är sjukt skumt om Sverige är enda landet som får ta denna smäll. Hoppas ändå att de svar jag fått stämmer; de kommer inte att hålla på mobilerna oavsett vad mobil.se säger.

Om svaren du har fått är från Nokias kund support så kan du släppa tummarna. Jag ringde de den dagen N900 skeppades ut från fabriken för att bekräfta det, de hade inte den blekaste aningen om vad jag snackade om. Så kund support ligger ganska efter när det gäller sånt.
Ringde dock tillbaka efter 3-4 timmar, då fick jag min bekräftelse. Nyheten hade hunnit läggas upp på press release.

http://www.nokia.com/press/press-releases/showpressrelease?newsid=1353921
Citera
2009-11-12, 01:18
Medlem
orkarNs avatar
Från talk.maemo.org:
Citat:
I'm not sure that this should be the place to tell this, but I just got direct info from a good source at Nokia (personal contact, not Nokia Care) that Swedish Nokia will start beginning shipping in week 49. Sorry I cannot say from who but I trust the source. And its due to the some operator sims. None of this is new to some people as it was mentioned before in this thread as "probable" delay. This is just a reconfirmation.
Nån pajas som jävlas, eller en faktisk läcka som understryker herr Ströms envetna idioti? När/om det här blir officiellt skiter jag officiellt i den här telefonen och tänker officiellt skicka extremt arga sms och mail till Ström.
Citera
2009-11-12, 01:33
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feffe6
Pillade lite på en prototyp i Nokias butik i Helsingfors, inga större problem att skriva. Skrev iofs bara några webbadresser, men helt ok. Det jag hann prova var imponerande för mig jämfört med min N82a. Vill ha!
Hur är tangentbordet jämfört mot N97 om du har klämt på den?

Äger själv en N97 just nu (äger även en N82), och jag lyckas pricka rätt med qwerty-bordet trots att jag har tjocka fingrar, men visst händer det att man lyckas komma åt fel tangent ibland.
Citera
2009-11-12, 01:45
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Från talk.maemo.org:

Nån pajas som jävlas, eller en faktisk läcka som understryker herr Ströms envetna idioti? När/om det här blir officiellt skiter jag officiellt i den här telefonen och tänker officiellt skicka extremt arga sms och mail till Ström.

Du skriver vad jag tänker.
Citera
2009-11-12, 02:45
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Du skriver vad jag tänker.

Mm, går inte beskriva hur förbannad jag blir ifall det visar sig vara sant.
Då ljuger Nokia Sverige en rakt upp i ansiktet genom att säga "mobilen är snart hos dig" osv osv. Säg istället att ni inte har koll / befogenhet att tala om sanningen?
Citera
2009-11-12, 03:00
Medlem
shivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Mm, går inte beskriva hur förbannad jag blir ifall det visar sig vara sant.
Då ljuger Nokia Sverige en rakt upp i ansiktet genom att säga "mobilen är snart hos dig" osv osv. Säg istället att ni inte har koll / befogenhet att tala om sanningen?

Tro mig vännen du är inte lika förbannad mig, gå in här och läs, läs hur alla skriver om att de får sina mobiler snart, och även hur en från nokia är "undercover" och som vanligt meddelar om förseningar på det patetiska sättet.

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34183&page=39

Jag går under namnet zico där, jag visste att han var från nokia, fick även en indirekt bekräftelse från en annan medlem där:

How is Mark Pacheco = Shaichico responsible for the 3 mess in Sweden?

I know he lives in Stockholm....

http://www.vibestreamer.com/forum/pr...997b81eef5285b

http://www.blogger.com/profile/10267863966711127450
Citera
2009-11-12, 05:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Hur är tangentbordet jämfört mot N97 om du har klämt på den?

Äger själv en N97 just nu (äger även en N82), och jag lyckas pricka rätt med qwerty-bordet trots att jag har tjocka fingrar, men visst händer det att man lyckas komma åt fel tangent ibland.

Har inte provat N97, så kan inte jämföra.
Citera
2009-11-12, 08:56
Medlem
antezzzs avatar
som jag citerat förut i tråden
Citat:
When the N900 launches it’ll be compatible with most networks, although it won’t initially be available on new 3G SIM cards from 3 in the UK, Ireland, Sweden, Denmark and Austria – a software update is in the pipeline and is slated to become available before the end of the year.

Hur är det med dom andra länderna?

och nog fan ska nokia åtminstonde skicka mail om förseningen..
hur är det med alla dom andra som beställt som kanske inte vet om det?
man ska inte behöva googla arslet av sig för att hitta information..
dom kanske sitter och väntar på den men den kommer aldrig
Citera
2009-11-12, 09:36
Medlem
mailat till
press.services@nokia.com

som lämnade pressreleasen, får se vad dom säger
Citera
2009-11-12, 10:08
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
mailat till
press.services@nokia.com

som lämnade pressreleasen, får se vad dom säger

du måste vända dig till Nokia sverige, dom där kommer nog bara säga att n900 shippas för fullt medans nokia.se fittar sig
Citera
2009-11-12, 11:57
Medlem
Vibliriblands avatar
Nu har jag lekt med telefonen i ca 30min. Än så länge precis som förväntat.

Det enda negativa än så länge var att Meny och skrivbordsläget kan inte köras stående, alltså som i 5800 och n97, bara i landskapsläge. Endast telefonboken körs stående

Men telefonen stödjer som förväntat full flash, allt är bara att köra, porr, wow-armory eller bankärenden. Allt funkar. Så släng eran dator nu

Allt ni hört från kundtjänst är helt fel säger nokia, telefonen beräknas släppas i sverige v49. Det är det som gäller nu.
Strulet beror på simkort från 3.

Undrar ni något så skriv frågor här.
Citera
2009-11-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Nu har jag lekt med telefonen i ca 30min. Än så länge precis som förväntat.

Undrar ni något så skriv frågor här.

vart fick du din ifrån?

gäller v49 för nokia shop oxå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in