2009-12-11, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Exempel:

Har döpt en lumpenpolare till Lumpen Kalle
Nu heter han And;/2Lumpen/1,Kalle.

Hm...?

skulle tippa på att det e samma problem som varit när ja bytt mellan nokia å SE... kontakterna blir jättekonstiga så det e bara å sätta sej å skriva om namnen jättekuuuuuul
Citera
2009-12-11, 01:07
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab
skulle tippa på att det e samma problem som varit när ja bytt mellan nokia å SE... kontakterna blir jättekonstiga så det e bara å sätta sej å skriva om namnen jättekuuuuuul

Nah, ska gå om man sparar kontakter i ett format som inte nästa telefon har problem att läsa.
Citera
2009-12-11, 01:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Nah, ska gå om man sparar kontakter i ett format som inte nästa telefon har problem att läsa.

Okej du har ingen aning om hur man gör?
Citera
2009-12-11, 01:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Okej du har ingen aning om hur man gör?

Nja inte riktigt då jag aldrig gjort något liknande, men du kan exportera kontakterna till program som kan synca med telefonen sedan importera till telefonen i rätt format.
Något liknande PC suite till Nokia eller något sånt.
Citera
2009-12-11, 07:29
Medlem
e d någon som har testat nokias reservbatteri dc-11...? jag testade nämligen gps nödladdaere o den fungerade inte med n900... Jag vet att d kommer en fix men jag kan inte vänta tills nokia får tummen ur röven...
Citera
2009-12-11, 11:18
Medlem
maties avatar
Då var den beställd och i min hand förhoppningsvis på tidsdag
Citera
2009-12-11, 13:48
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
http://thenokiablog.com/2009/10/27/maemo-extras-nokia-n900-applications/
r
Om du lägger till det där i programhanteraren så får du en hel hög med apps som du kan hämta hem.

Denna funkar ej för mig , någon annan som har något fint när det gäller n900 apps?
Citera
2009-12-11, 17:20
Medlem
Struttens avatar
Jag har ställt samma fråg(or)a på minhemmabio, men hoppas att någon här ska sitte inne med svar!

Jag har idag en E71, men ska köpa ny mobil. Jag var länge sugen på Xperia X2 innan jag fick lov att inse dess enorma begränsningar. Batteritiden på N900 var det som fått mig att tveka på den, men efter att ha letat i två månader måste jag nu inse att det är den enda som kan vara rätt för mig OM jag nu bestämmer mig för touchscreen.

Jag hade en LG Viewty ett tag, men blev tokig på den usla skärmen. Jag har förstått att n900 är mycket bättre, men ska absolut klämma på den innan jag köper. Fixar jag touchscreen blir det n900, och annars blir det e72.

Till frågorna: Är det någon som känner till om Tomtom eller Garmin planerar gps-program till n900? Jag måste ha offline-läge, då jag i princip bara använder gps:en i bushen, där ju uppkopplingen kan vara så så.

Visst finns det stöd för bluetoothstereo?

Säkert en uttjatat fråga, men jag har inte lyckats hitta något bra svar: Finns det stöd för att föra över kontakter och kalender från e71:an?

Iochmed att jag aldrig använd touchscreen i någon större utsträckning- hur är skyddsfilmerna man kan ha? Blir skärmen mindre skitig? Förstör de upplevelsen?

Finns det någon motsvarighet till Joikuspot till n900? Alternativt stöd för att använda den som modem?

Jag har läst en del som klagat på att pilarna inte fungerar i spel med svenskt tangentbord. På E71 kan man dubbelklicka på funktionsknappen för att alla knappar ska ha sin sekundära uppgift till man klickar på funktionsknappen igen. Finns motsvarande på n900? Kan man använda långt tryck för att få fram de sekundära symbolerna?

Jag lyssnar sjukt mycket på ljudböcker, och undrar om någon använt de program som finns till det? Framförallt är det ju så att de oftast har väldigt låg kvalitet, vilket gör att man inte behöver all kräm mediaspelarna använder, varför en bra ljudboksklient inte borde behöva dra så mycket ström. Stämmer detta på programmen som finns tillgängliga?

Jag hoppas verkligen att någon vänlig själ kan svara på mina frågor, då jag säkert kommer komma på fler!

PS- det finns ingen fysisk butik man kan klämma på provex än, va? Jag bor i Sthlm.
Citera
2009-12-11, 17:22
Medlem
e d bara jag som tycker att d går oootroligt sakta att ladda mobilen genom adaptern som ska fungera med gamla nokia laddare... Ladda den i 3 trimmar igår o då hade batteri indikatorn knappt rört sig....
Citera
2009-12-11, 18:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
e d bara jag som tycker att d går oootroligt sakta att ladda mobilen genom adaptern som ska fungera med gamla nokia laddare... Ladda den i 3 trimmar igår o då hade batteri indikatorn knappt rört sig....

Ingen aning jag har bara laddat med den riktiga laddaren och då laddar den supersnabbt.
Citera
2009-12-11, 18:34
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng

Läste att det gick ruggigt sakta att ladda via USB också.
Citera
2009-12-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
......
Är det någon som känner till om Tomtom eller Garmin planerar gps-program till n900? Jag måste ha offline-läge, då jag i princip bara använder gps:en i bushen, där ju uppkopplingen kan vara så så.
De skall vara något på gång, vågar inte svara på när. Har hört de skall vara ett som är färdigt i februari, vet inte vems då.

Citat:
Visst finns det stöd för bluetoothstereo?
Borde funka men tycker de är onödigt, fm sändaren funkar så sjukt bra så går fint att använda den

Citat:
Säkert en uttjatat fråga, men jag har inte lyckats hitta något bra svar: Finns det stöd för att föra över kontakter och kalender från e71:an?

Jag förde över mina från n91 så e71 måste funka då också, förde över mellan telefonerna bara.

Citat:
Iochmed att jag aldrig använd touchscreen i någon större utsträckning- hur är skyddsfilmerna man kan ha? Blir skärmen mindre skitig? Förstör de upplevelsen?

Undrar jag också.

Citat:
Finns det någon motsvarighet till Joikuspot till n900? Alternativt stöd för att använda den som modem?

De skall funka med att bara ansluta usb kabeln, vet dock inte och tänker inte prova innan jag fått min andra anslutning

Citat:
Jag har läst en del som klagat på att pilarna inte fungerar i spel med svenskt tangentbord. På E71 kan man dubbelklicka på funktionsknappen för att alla knappar ska ha sin sekundära uppgift till man klickar på funktionsknappen igen. Finns motsvarande på n900? Kan man använda långt tryck för att få fram de sekundära symbolerna?

Enklast då man spelar spel är att byta i inställningar till engelskt tangentbord
Men yes, dubbel klick låser FN

Citat:
Jag lyssnar sjukt mycket på ljudböcker, och undrar om någon använt de program som finns till det? Framförallt är det ju så att de oftast har väldigt låg kvalitet, vilket gör att man inte behöver all kräm mediaspelarna använder, varför en bra ljudboksklient inte borde behöva dra så mycket ström. Stämmer detta på programmen som finns tillgängliga?

Jag hoppas verkligen att någon vänlig själ kan svara på mina frågor, då jag säkert kommer komma på fler!

PS- det finns ingen fysisk butik man kan klämma på provex än, va? Jag bor i Sthlm.

Vet inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in