2009-12-22, 10:31
Medlem
onlajns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Detta är en lista på saker som KAN komma med i 1.1

http://marcin.juszkiewicz.com.pl/2009/12/18/what-will-next-firmware-release-for-n900-bringsk/

Sagt när 1.1 ska komma?
Själv skulle jag vilja se att den blev mms kompatibel. Lite onödigt nu för tiden men meddelandefunktion som jag gillar eftersom att alla man känner inte har telefoner som kan ta emot mail osv.
Citera
2009-12-22, 14:28
Medlem
Vibliriblands avatar
Touchmässigt så är det som dag och dag om man jämför med Iphone.

Det är i stort sett samma.
Fruktansvärt grym touh på denna mobil.
Citera
2009-12-22, 14:31
Medlem
Hur är det med youtube i telefonen? Såg en review där en snubbe gick in på youtube.com och videon han spelade upp i telefonen hackade något fruktansvärt.
Citera
2009-12-22, 14:38
Medlem
Worldwides avatar
Hur tung är n900 jämfört med n97 och 5800? Alltså är skärmen lika tryckkänslig som iphone? Alltså ni som har köpt mobilen, kan man installera ubuntu/linux program, som t.ex wine och gimp?
Citera
2009-12-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Hur tung är n900 jämfört med n97 och 5800? Alltså är skärmen lika tryckkänslig som iphone? Alltså ni som har köpt mobilen, kan man installera ubuntu/linux program, som t.ex wine och gimp?

Wine finns bara för x86 processorer, alltså inte ARM... Wine håller på med en ARM version, men det är inte mycket mening eftersom man ändå inte kan köra vanliga windows-program eftersom de också är x86. GIMP vet jag inte, men har de en ARM-version så ska det fungera.
Citera
2009-12-22, 15:18
Medlem
ciones avatar
Ja precis som Antezz sa tycker jag också att smslistan laggar något enomt. Vore också fint med någon iphone-ripoff när man skriver med visuella tbordet - att bokstaven visas "över" bokstaven man trycker på om ni förstår..

Sen har jag ett problem. När jag försöker att installera nya apps så vill enheten inte det ibland-det står att det inte finns tillräckligt med minne kvar i enheten, men jag har 25gb kvar (sen har jag 1,46gb kvar för programinstallationer som jag inte riktigt förstår vad de menar med.) enda sättet att åtgärda detta är en omstart. Även när jag får sms kommer det upp att det inte finns utrymme kvar för att lagra smset!?
Citera
2009-12-22, 18:25
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja precis som Antezz sa tycker jag också att smslistan laggar något enomt. Vore också fint med någon iphone-ripoff när man skriver med visuella tbordet - att bokstaven visas "över" bokstaven man trycker på om ni förstår..

Sen har jag ett problem. När jag försöker att installera nya apps så vill enheten inte det ibland-det står att det inte finns tillräckligt med minne kvar i enheten, men jag har 25gb kvar (sen har jag 1,46gb kvar för programinstallationer som jag inte riktigt förstår vad de menar med.) enda sättet att åtgärda detta är en omstart. Även när jag får sms kommer det upp att det inte finns utrymme kvar för att lagra smset!?

Mäh, vad har du gjort! det där med programinstallationer fungerar att alla program har ett eget minne som är snabbare än själva "extra-minnet".
Så alla program som är under 30mb tror jag(finns en gräns iallafall) installeras där så det ska gå snabbare att använda dom.

Hur det kommer sig att ditt minne är fullt när det inte är det har jag ingen aning om.
Tror ju inte direkt att du har så många program igång att de äter upp 1gb ram. Eller?!

Du kan ju alltid testa att avinstallera program om du har installerat en massa.
Citera
2009-12-22, 18:52
Medlem
Citat:

Installerat program från testing och devel? Jag varna dig för det då jag satt in länkarna. Startar du terminalen och skriver "df" gissar jag på att rootfs står på 100%. Bara att börja ta bort program.

Ta ner ssh
Starta "sudo gainroot" och skriva "apt-get clean" i terminalen kan också hjälpa
Senast redigerad av Iceen 2009-12-22 kl. 19:02.
Citera
2009-12-22, 19:00
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide

"alltså" skärmen är i min "alltså" mening i stort sett "alltså" lika bra som på iPhone. "alltså"
Citera
2009-12-22, 20:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Installerat program från testing och devel? Jag varna dig för det då jag satt in länkarna. Startar du terminalen och skriver "df" gissar jag på att rootfs står på 100%. Bara att börja ta bort program.

Ta ner ssh
Starta "sudo gainroot" och skriva "apt-get clean" i terminalen kan också hjälpa
Japp den ligger på 94%, vad är det för något?
Citera
2009-12-22, 20:39
Medlem
Citat:
Japp den ligger på 94%, vad är det för något?

Rootfs är rootmappen. Program fårn testing och devel så kan vissa program inte ha fått sin riktigta plats, samt dem behöver inte alltid ta bort installationsfilen. Utan dom lägger sig i root. Vilket endast har 256mb med utrymme.
apt-get clean tar bort installationsfiler.
Men avinstallera program från testing och devel, dom är inte för slutanvändare. Program som flashlight och app switch kan du säkert använda dom är så små men gissar du har en hel del andra inlaggda också.
Efter du tagit bort programen gör du en omstart och startar terminalen, skriver in df och kollar om du fått mera ledigt utrymme. Du skall åtmisntone ner på 80%
Senast redigerad av Iceen 2009-12-22 kl. 20:41.
Citera
2009-12-22, 22:15
Medlem
Vad tycker ni som pillat med er telefon om supporten? Tänker främst via olika communities ungefär som Ubuntus support är.. Är det mycket folk som sitter där?

Ni som beställde från nokia shop, hade ni några problem med leveransen? Fick detta idag på min track från USP.

BROMMA, SE 22/12/2009 17:59 THE PACKAGE WAS LEFT IN A UPS FACILITY / FORWARDED TO THE FACILITY IN THE DESTINATION CITY
22/12/2009 17:56 ADVERSE WEATHER CONDITIONS / THE MOVEMENT OF THE PACKAGE WILL RESUME AS SOON AS THE WEATHER CONDITIONS ALLOW

Så jävligt är det väl inte på stockholmsvägarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in