2009-12-10, 23:38
Medlem
har bestämt mig för att köpa nokia n900 nu, pappa får se till att pröjsa julklappen

min undran är vilket mobilsurf man borde satsa på. Vill ha telia, men deras surfvolymer är endast 0.5GB (69kr/månad) 5GB (199kr/månad)

0.5GB låter lite men å andra sidan är 199kr/månaden alldeles för dyrt för mig som studerar. Vad tror ni? klarar man sig på en 0.5 surfvolym/månad om man försöker hålla sig undan youtube och dylikt.

(ursäkta för offtopic! )
Citera
2009-12-10, 23:41
Medlem
krallebob89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonaslodin
har bestämt mig för att köpa nokia n900 nu, pappa får se till att pröjsa julklappen

min undran är vilket mobilsurf man borde satsa på. Vill ha telia, men deras surfvolymer är endast 0.5GB (69kr/månad) 5GB (199kr/månad)

0.5GB låter lite men å andra sidan är 199kr/månaden alldeles för dyrt för mig som studerar. Vad tror ni? klarar man sig på en 0.5 surfvolym/månad om man försöker hålla sig undan youtube och dylikt.

(ursäkta för offtopic! )

Ja det gör man, jag har förbrukat 1gb på 2 månader och då har jag kollat kanske 10 youtube filmer, sen kollar jag mailen, facebook, livescore och sådant trams rätt ofta.
Citera
2009-12-10, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Därför man ska stänga av automatiska saker och andra batterislukare så lever den längre.

Min får leva på WLAN och det gillar den.

Jag har tyvärr bara tillgång till wlan i delar av centrum här i helsingfors och hemma dessutom jävlas min router hemma så jag kan inte ansluta telefonen till den just nu.
Citera
2009-12-11, 00:02
Medlem
ciones avatar
Citat:

Haha, dom får tweaka inställningarna så håller batteriet mycket längre jag kör default nu och batteriet är dugligt räcker 24 timmar med konstant youtubande m.m för mig.

Skulle man tweaka så skulle det räcka ännu längre.

Låter lite mycket, men jag kan ju inte riktigt uttala mig än, har ju inte laddat upp telefonen till 100%. Håller ju på i och ur med USB kabeln. Men batteritiden känns heldålig för mig just nu. Fabriken gav mig typ 50-60% batteritid och det tog slut efter typ 3 timmars surfande och konfigurerade av telefonen. Är lite besviken än så länge men hoppas det ändrar på sig om man nu kan börja ladda mobilen normalt någon gång.
Citera
2009-12-11, 00:05
Medlem
18mm tjock... kan det stämma? riktig tegelsten i fickan??
Citera
2009-12-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab

Jag kommer från en N91 så N900 är faktist mindre. Skulle heller inte vilja panta bort något.
Man märker knappt att man har den i fickan.
Citera
2009-12-11, 00:15
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skylab

Tegelsten tycker jag inte, finns mycket utrymme kvar i fickan för mig. Kanske är annat om man är homo med byxor som sugs upp i arslet.

Min gamla mobil var nästan lika tjock så förstår inte varför folk säger att den är en tegelsten när den är långt ifrån det har alla blivit hjärntvättande av allt "mini" / "slim" och vad det heter.
Citera
2009-12-11, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Jag kommer från en N91 så N900 är faktist mindre. Skulle heller inte vilja panta bort något.

sedärja.. att den är nästan 60mm bred är inget som är jobbigt i fickan heller?
Citera
2009-12-11, 00:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Nej precis, den är mycket smidigare än man kan tro när man ser filmerna om den.

Edit:
Hur är det med era kontakter? Mina är helt fucked up, går inte att använda. Min polare som jag ringer mest finns inte ens med och jag kopierade alla kontakter innan jag bytte ifrån SE K800i. De kontakter som finns ser hur lustiga ut som helst...
Senast redigerad av cione 2009-12-11 kl. 00:42.
Citera
2009-12-11, 00:48
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Nej precis, den är mycket smidigare än man kan tro när man ser filmerna om den.

Edit:
Hur är det med era kontakter? Mina är helt fucked up, går inte att använda. Min polare som jag ringer mest finns inte ens med och jag kopierade alla kontakter innan jag bytte ifrån SE K800i. De kontakter som finns ser hur lustiga ut som helst...

Mina kontakter fungerar fint.
Citera
2009-12-11, 00:50
Medlem
ciones avatar
Citat:
Mina kontakter fungerar fint.
Exempel:

Har döpt en lumpenpolare till Lumpen Kalle
Nu heter han And;/2Lumpen/1,Kalle.

Hm...?
Citera
2009-12-11, 00:51
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Exempel:

Har döpt en lumpenpolare till Lumpen Kalle
Nu heter han And;/2Lumpen/1,Kalle.

Hm...?

Haha, vad händer om du exporterar dina kontakter till olika format sedan importerar dom och se villka som fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in