2009-12-11, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlajn
Läste att det gick ruggigt sakta att ladda via USB också.

Beror på att usb på datorn bara ger ut ett visst antal mA, minns inte hur mycket men mycket mindre än nokia laddaren

Hur snabb den gamla nokia laddaren är beror naturligtvis hur mycket den ger ut. Bara att jämför med den som kommer med.
Citera
2009-12-11, 20:01
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen

Borde funka men tycker de är onödigt, fm sändaren funkar så sjukt bra så går fint att använda den

Det är stereolurar jag använder.

Tack för svaren! Jag hoppas någon vet något om resten. GPS-programmet lät ju mycket lovande!
Citera
2009-12-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Det är stereolurar jag använder.

Tack för svaren! Jag hoppas någon vet något om resten. GPS-programmet lät ju mycket lovande!

Ja den har stereo bluetooth men glöm att du kommer få samma batteritid som e71:an...

Såg att den gamla nokia laddaren skickar ut 350mA o den nya 890mA ( o en usb ska tydligen skicka 500mA) inte konstigt att d går långsamt...
Senast redigerad av bengbeng 2009-12-11 kl. 20:11.
Citera
2009-12-11, 20:11
Medlem
Worldwides avatar
Har nokia n900 samma sexiga ljudkvalite som 5800 och n97?

Kommer n900 kunna spela spel som iphone 3gs kan? det är ju samma hårdvara, och med en linux OS borde spelen va ännu bättre?
Citera
2009-12-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Har nokia n900 samma sexiga ljudkvalite som 5800 och n97?

Kommer n900 kunna spela spel som iphone 3gs kan? det är ju samma hårdvara, och med en linux OS borde spelen va ännu bättre?

Samma hårdvara...nja, samma processor har dem, men Fånen har bättre GPU än N900, sen skiljer sig ju hårdvaran på massor med andra sätt men jag utgår från att det var just processor och möjligen GPU du menade?
Fånen har ju kapactiv skärm medan N900 har resistiv, N900 har utdragbart qwerty men inte fånen...för att nämna några andra skillnader i hårdvaran
Citera
2009-12-11, 20:43
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Samma hårdvara...nja, samma processor har dem, men Fånen har bättre GPU än N900, sen skiljer sig ju hårdvaran på massor med andra sätt men jag utgår från att det var just processor och möjligen GPU du menade?
Fånen har ju kapactiv skärm medan N900 har resistiv, N900 har utdragbart qwerty men inte fånen...för att nämna några andra skillnader i hårdvaran

Men vad säger detta om frågan? Går det att porta iphone-apps?
Citera
2009-12-11, 20:53
Medlem
Citat:

Frågar du mig så har jag ingen aning...ingen höjdare på linux. Dock antar jag att en del spel går att få till båda mobilerna, om någon utvecklare väljer att även anpassa dem för Maemo.

Sen blir ju en del spel som Iphone har, svåra att spela med N900 om de mer eller mindre kräver multitouch funktion...
Citera
2009-12-11, 21:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Varför porta iphone apps när man kan porta linux apps.
Citera
2009-12-11, 21:57
Medlem
Citat:

Vad för spel vill du spela. Quake 3 funkar redan, Transport Tycoon, Full Trottle.
Med DOSBOX kan du starta spel som Papperboy, micromachines osv

SNES emulator för att spela nintendo. Hade glömt bort hur roligt Mario var

Glömde ett favoirt spel. Slicks and Slide. Förmodligen det bästa spelet som komit ut till en PC, så simpelt, så roligt
Senast redigerad av Iceen 2009-12-11 kl. 22:16.
Citera
2009-12-11, 22:10
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Vad för spel vill du spela. Quake 3 funkar redan, Transport Tycoon, Full Trottle.

Super mario world är bäst, sedan har man ju super mario bros 2 och 3.
Citera
2009-12-11, 22:39
Medlem
Struttens avatar
Citat:

Glömde ett favoirt spel. Slicks and Slide. Förmodligen det bästa spelet som komit ut till en PC, så simpelt, så roligt

Jag har sett många spel på iphone som är väldigt snygga Jag har sett ett snyggt spel till n900 och det är bounce. Den har kapaciteten, så det känns trist att alla spel ska vara så otroligt fula. Jag tror tyvärr också att maemo är alldeles för litet för att de stora spelutvecklarna ska ta fram spelen. Alltså skulle jag gärna se att det går att porta iphone (alt en emulator - jag är inte så sjukt tekninskt kunnig...)

En dröm vore exempelvis Football manager... Eller varför inte ett Block braker deluxe- sjukt simpelt, men jag tröttnar aldrig!
Citera
2009-12-11, 22:43
Medlem
Struttens avatar
Jämför gärna http://my-maemo.com/software/applications.php?name=Tennix_2009_World_Tour&fldAu to=788&faq=35 med http://www.apple.com/iphone/apps-for-iphone/staff-picks/real-tennis-2009.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in