2010-06-30, 19:27
Medlem
MatMammas avatar
Jag har en fråga, vad r de för power kernel som ligger i programhanteraren egentligen? Är de bara att installera den och sen skriva in värdena man vill så har man överklockat eller?
Citera
2010-06-30, 19:43
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Jag har en fråga, vad r de för power kernel som ligger i programhanteraren egentligen? Är de bara att installera den och sen skriva in värdena man vill så har man överklockat eller?

Nej inte direkt, du måste använda terminalen för att ladda,configuerar och spara kernel profilerna. Finns appar för att ställa in freq för noobs också QCPUFreq är en av apparna men det kommer inte sparas så du måste ställa in freq efter varje reboot.
Citera
2010-06-30, 19:45
Medlem
Belsebs avatar
Citat:

Mer eller mindre ja, men det är på egen risk och garanti gäller inte med en överklockad telefon etc etc.

Själv har jag inte haft några problem, råder dig att läsa igenom denna wiki innan du gör något:
http://wiki.maemo.org/Kernel_Power

Själv kör jag med "ideal" och har funkat utan problem, lycka till!
Citera
2010-06-30, 19:51
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Mer eller mindre ja, men det är på egen risk och garanti gäller inte med en överklockad telefon etc etc.

Själv har jag inte haft några problem, råder dig att läsa igenom denna wiki innan du gör något:
http://wiki.maemo.org/Kernel_Power

Själv kör jag med "ideal" och har funkat utan problem, lycka till!

Man behöver alltså inte flasha telefonen genom usb och hålla in U eller?? De är bara att installera från programhanteraren. Låter för enkelt för att vara sant.
Citera
2010-07-01, 11:42
Medlem
Har letat efter detta "problem" som jag stött på men hittar ingen lösning.

Hur kan man radera sparade kontakter på simkortet och hur kan man spara nuvarande kontakter på simkortet?

Detta borde ju vara en grundläggande funktion enligt mig.
Citera
2010-07-01, 12:19
Bannlyst
Nån som vet nån bra guide för SSH för att streama filmer från dator till mobilen? Och inte via nätvärk 192 utan standard IP?
Citera
2010-07-01, 16:12
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Man behöver alltså inte flasha telefonen genom usb och hålla in U eller?? De är bara att installera från programhanteraren. Låter för enkelt för att vara sant.

Nej inget sådant, kräver root-access för att aktivera men annars är det inga konstigheter. Man aktiverar valfri profil, testar hur bra det funkar och sen väljer man om man vill ha den kvar annars går den tillbaka till standard när man bootar om telefonen. Finns även med ett program för att avinstallera det hela.
Citera
2010-07-01, 20:48
Bannlyst
Har märkt en sak med mobillen och batteriet

De första veckorna körde jag uppladdning av batteriet med sladden från vägguttaget, då klarar sig batteriet knappt ens en dag med lätt belastning

När jag sedan laddat den med microusb via datorn så har den vissa dagar klarat sig nästan 2 dagar vid väldigt lätt belastning?

Nu prövade jag åter igen att ladda från väggen och batteriet gick ur direkt?

Förresten någon som köpt det där stora batteriet??
Citera
2010-07-01, 20:53
Medlem
raffeYs avatar
Fyfan vilken lur.....snabb som ett as, multitasking som 20 kinesiska slavar och allmänt trevlig !

MEN har någon egentligen fått hexen 2 och quake (1,2,3) att fungera?

Liten fråga till: När jag kopplar in den i datorn och väljer masslaggrings läge så står det att usbn redan används :S någon gissning vad detta betyder?
Senast redigerad av raffeY 2010-07-01 kl. 21:24.
Citera
2010-07-01, 22:46
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raffeY
Fyfan vilken lur.....snabb som ett as, multitasking som 20 kinesiska slavar och allmänt trevlig !

MEN har någon egentligen fått hexen 2 och quake (1,2,3) att fungera?

Liten fråga till: När jag kopplar in den i datorn och väljer masslaggrings läge så står det att usbn redan används :S någon gissning vad detta betyder?

Har du sökt på Maemo.org ? Finns guider för alla dom spelen du nämner, angående USB felet så testa en reboot? Har du uppdaterat till 1.2 ännu?
Citera
2010-07-02, 01:01
Medlem
överklockade min till 800 nu, flash verkar fungera betydligt bättre nu

Jag använder dock cpufreqUI, bra verktyg men kanske omständigt i längden att använda om man ska hålla på och ändra cpu:n varenda gång man ska kolla trailers på tex. rstvideo.com eller youtube
Citera
2010-07-02, 01:30
Medlem
raffeYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Har du sökt på Maemo.org ? Finns guider för alla dom spelen du nämner, angående USB felet så testa en reboot? Har du uppdaterat till 1.2 ännu?

Jag va lat å sökte inte ordentligt...fick det att funka, men 1.2, vad är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in