2010-03-08, 01:35
Medlem
w8m8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Nu började min N900 knasa sig.

Var ute och surfade, och så som den blir ibland så startar den om när man klickar på en länk (1 på kanske 500)

Men nu startar den inte ordentligt igen.

har jag laddaren i så lyser dioden upp gult, sedan syns nokia på skärmen fast med släckta lampor i displayen, och efter ett tag så släcks dioden men nokialoggan är kvar. Sedan tänds dioden igen och telefonen vibrerar till, och så fortsätter det så om och om igen.

Tar jag ur laddaren så är nokialoggan kvar med släckt display, tar jag då ut batteriet och stoppar in det igen så är den helt avstängd.
Slår jag då på telefonen så lyser den upp, nokialoggan syns med tänd diplay och allt är som det skall, men sedan så kommer man aldrig till pinkoden utan den stängs av.

Vad skall jag göra? Kanske den mer intressant frågan är, vad kan jag göra för att lösa detta själv?

Ta ut batteriet vänta några sekunder, sätt i det. Om det nästan var urladdat så låt den ladda en stund. Sen borde det inte vara några problem, fick det problemet just när batterierna tog slut en gång. Men det löste sig den vägen... :P
Citera
2010-03-08, 01:36
Medlem
w8m8s avatar
Är det bara jag... eller är det totalt stiltje på nya apps till mobilen...?
Citera
2010-03-08, 01:42
Medlem
andropas avatar
Citat:
Nu började min N900 knasa sig.

Var ute och surfade, och så som den blir ibland så startar den om när man klickar på en länk (1 på kanske 500)

Men nu startar den inte ordentligt igen.

har jag laddaren i så lyser dioden upp gult, sedan syns nokia på skärmen fast med släckta lampor i displayen, och efter ett tag så släcks dioden men nokialoggan är kvar. Sedan tänds dioden igen och telefonen vibrerar till, och så fortsätter det så om och om igen.

Tar jag ur laddaren så är nokialoggan kvar med släckt display, tar jag då ut batteriet och stoppar in det igen så är den helt avstängd.
Slår jag då på telefonen så lyser den upp, nokialoggan syns med tänd diplay och allt är som det skall, men sedan så kommer man aldrig till pinkoden utan den stängs av.

Vad skall jag göra? Kanske den mer intressant frågan är, vad kan jag göra för att lösa detta själv?

euhu. har läst om ett antal på maemo.org som verkar ha liknande problem. det kan ha att göra med att ditt batteri är helt drainat. testa att ladda upp den ordentligt med laddaren (inte via USB till dator) och se om den startar.

annars kan du testa att använda flasher och flasha om firmwaren, men det borde inte vara det som är problemet...
Citera
2010-03-08, 09:28
Medlem
ciones avatar
Citat:
det var det jag var rädd för, då blir jag ju tvungen att lägga in allt igen, men det är bättre än ingenting

Jag har för mig att det har stått en del om det i denna tråden, har du eller någon annan möjligtvis en länk till en bra guide?

Ska först pröva att ta slut på batteriet helt, genom att starta upp den så långt det går, gång på gång.
Sedan sätta den i laddaren och se vad som händer.
Om du bestämmer dig för att flasha FW:
http://www.meegosweden.com/anvaendare/tips-a-trix/hur-flashar-man-sin-n900
Citera
2010-03-08, 15:36
Medlem
1C0NSs avatar
Om jag uppdaterar till Maemo 5 kommer jag då kunna hitta Qtify via extras-devels? I nu läget finns det inte med överhuvudtaget.

Har kört kommandot för rootsh i x-terminal kan jag tilläga.
Citera
2010-03-08, 16:37
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Om jag uppdaterar till Maemo 5 kommer jag då kunna hitta Qtify via extras-devels? I nu läget finns det inte med överhuvudtaget.

Har kört kommandot för rootsh i x-terminal kan jag tilläga.
Vlketdåva? Maemo 5 är det telefonen levereras med. Ibland kan dock de olika programkatalogerna vara lite sega när det gäller att visa vilka appar som finns tillgängliga. Du får inte heller glömma att kryssa bort rutan i programatalogsalternativen för extras-devel som säger att den är inaktiv.
Citera
2010-03-08, 16:47
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Vlketdåva? Maemo 5 är det telefonen levereras med. Ibland kan dock de olika programkatalogerna vara lite sega när det gäller att visa vilka appar som finns tillgängliga. Du får inte heller glömma att kryssa bort rutan i programatalogsalternativen för extras-devel som säger att den är inaktiv.

Det står att jag behöver uppgradera till Maemo 5 iaf.
Har Extras-devel aktiverat, ska man inaktivera för att hitta Qtify menar du?
Citera
2010-03-08, 16:53
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Det står att jag behöver uppgradera till Maemo 5 iaf.
Har Extras-devel aktiverat, ska man inaktivera för att hitta Qtify menar du?
Du har redan maemo 5 om du har nokia n900. Du ska inte inaktivera extras-devel för att hitta qtify, tvärt om. Men jag tänkte att du kanske av misstag råkat göra det.
Citera
2010-03-08, 20:18
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Du har redan maemo 5 om du har nokia n900. Du ska inte inaktivera extras-devel för att hitta qtify, tvärt om. Men jag tänkte att du kanske av misstag råkat göra det.

Jaha okey tack. Har dock testing versionen, kanske ska ändra eller går det att hitta ändå?
Citera
2010-03-08, 20:21
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Jaha okey tack. Har dock testing versionen, kanske ska ändra eller går det att hitta ändå?
Testing versionen av vad? qtify? Ja den finns inte ute som officiell app än det är därför den ligger i extras-devel.
Citera
2010-03-09, 08:13
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Testing versionen av vad? qtify? Ja den finns inte ute som officiell app än det är därför den ligger i extras-devel.

Testing versionen i Extras Devel...
Citera
2010-03-09, 16:58
Medlem
Lightbulbs avatar
Sjukt sugen på att införhandla en n900! har ett par snabba frågor om någon kan svara på dem XD
  1. Hur lätt är det att ändra på tyngre grejer? Ex om man vill få portrait mode tillgängligt i menyerna el liknande, kommer sådant komma i framtiden (genom communities), kommer gemene man kunan fixad det eller krävs avancerade linuxkunskaper?
  2. Hur ser spel ut i emulatorer? På datorn ex så funkar ju inte alla spel till 100%. Vilka emulatorer finns ute stabila?
  3. Hur långt tid skulle ni gissa på innan ovi-store "drar igång"? Såg en review där det inte ens fanns en custom rss-läsare ute att ladda ner, verkar ju lite torrt :P
  4. Hur är ljudkvaliteten i ett par bra hörlurar?
  5. Används default-programmen mycket eller krävs det att man tankar ner saker för ljuduppspelning, video, pdfläsare, anteckningar, etc?
  6. Vilken är största communityn för n900 just nu?

Mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in