Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Nu började min N900 knasa sig.
Var ute och surfade, och så som den blir ibland så startar den om när man klickar på en länk (1 på kanske 500)
Men nu startar den inte ordentligt igen.
har jag laddaren i så lyser dioden upp gult, sedan syns nokia på skärmen fast med släckta lampor i displayen, och efter ett tag så släcks dioden men nokialoggan är kvar. Sedan tänds dioden igen och telefonen vibrerar till, och så fortsätter det så om och om igen.
Tar jag ur laddaren så är nokialoggan kvar med släckt display, tar jag då ut batteriet och stoppar in det igen så är den helt avstängd.
Slår jag då på telefonen så lyser den upp, nokialoggan syns med tänd diplay och allt är som det skall, men sedan så kommer man aldrig till pinkoden utan den stängs av.
Vad skall jag göra? Kanske den mer intressant frågan är, vad kan jag göra för att lösa detta själv?
euhu. har läst om ett antal på maemo.org som verkar ha liknande problem. det kan ha att göra med att ditt batteri är helt drainat. testa att ladda upp den ordentligt med laddaren (inte via USB till dator) och se om den startar.
annars kan du testa att använda flasher och flasha om firmwaren, men det borde inte vara det som är problemet...