2009-10-28, 22:06
Medlem
shivans avatar
Nokia UK shop skickar ut sina N900 den 9 Nov. Det är ungefär en vecka innan de andra affärerna i UK får in nallen.
Jag ringde Nokia sverige för ett par dagar sen och de hade ett preliminärt datum någonstans i nov mån. Ska ringa de imorgon och kolla hur det ligger till.
Skriver här så fort jag pratat med de.
Citera
2009-10-28, 22:12
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivan
Nokia UK shop skickar ut sina N900 den 9 Nov. Det är ungefär en vecka innan de andra affärerna i UK får in nallen.
Jag ringde Nokia sverige för ett par dagar sen och de hade ett preliminärt datum någonstans i nov mån. Ska ringa de imorgon och kolla hur det ligger till.

Ja det låter bra, rapportera fortast möjliga. Tänkte själv ringa och höra mig för, men då väntar jag lite.
Citera
2009-10-28, 23:27
Medlem
Citat:

Härligt initiativ
Citera
2009-10-28, 23:31
Medlem
orkarNs avatar
Jag talade som sagt med både tech support och shoppen och fick "början av november" konfirmerat. När jag försökte pressa ut mer specifika datum blev det stopp i båda instanser just för att de redan lyckats kuka upp ett antal datum.
Citera
2009-10-29, 00:20
Medlem
kepongs avatar
nokia n900

jag funderar starkt på att köpa denna telefon. Det blir antingen en iphone 3gs eller den här.

Någon som kan berätta för- och nackdelar till mig varför man ska köpa den här och inte iphone 3gs?

En annan fråga, kan man köpa nokia n900 olåst?
Citera
2009-10-29, 00:26
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kepong
jag funderar starkt på att köpa denna telefon. Det blir antingen en iphone 3gs eller den här.

Någon som kan berätta för- och nackdelar till mig varför man ska köpa den här och inte iphone 3gs?

En annan fråga, kan man köpa nokia n900 olåst?

OffT
Men om du nu "funderar starkt på att köpa denna telefon", varför inte läsa hela tråden innan du frågar din late fan?

Som jag tidigare skrev (några få personliga argument):
Citat:
Ursprungligen postat av cione
- Baserad på öppen källkod
- Kraftfull
- QWERTY bord
- Inte speciellt dyr när man kollar konkurrenternas priser/vad man får
- Nytt OS (Tror iaf inte att någon annan mobil har Maemo 5?)
Kan säkert komma på något mer men är lite stressad atm.

Enda negativa jag kan komma på är väl att mobilen är aningen tjock.
Min gissning är att den lanseras omkring den 20 november.
Cheers.

Hoppas att det var till någon hjälp.

//cioNe.
Citera
2009-10-29, 00:29
Medlem
-Zingaja-s avatar
Dum fråga kanske, kommer Android aps och spel funka till n900? ex spotify?
Senast redigerad av -Zingaja- 2009-10-29 kl. 01:05.
Citera
2009-10-29, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Zingaja-

Jag tror inte spotify fungerar i dagsläget till Nokia-telefoner. Dock har jag läst att de står näst på tur för att få det (iaf de med Symbian). Men, om ngt inte finns nu så finns det "imorrn".. typ.

Jag är inte väldigt "high-tech" när det kommer till såna här saker, men ngt som upprepats är väl att det ska vara väldigt lätt att programera apps m.m. till n900.
Citera
2009-10-29, 11:25
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ja, det är en tämligen oinsatt fråga, och nej - program skrivna för Android (/Java) bör inte rimligen fungera rakt av på ett helt annat operativsystem. Däremot kan det komma portar, och det är nog inte omöjligt att det går att köra Android på N900 - det finns säkerligen redan projekt som jobbar på det.
Citera
2009-10-29, 12:33
Medlem
shivans avatar
Citat:

Ringde nokia alldeles nyss, Q4 fick jag som svar... Det här börjar bli jobbigt måste jag säga
Citera
2009-10-29, 13:02
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Jag talade som sagt med både tech support och shoppen och fick "början av november" konfirmerat. När jag försökte pressa ut mer specifika datum blev det stopp i båda instanser just för att de redan lyckats kuka upp ett antal datum.

Går jag efter nu. Känns nästan som om folk trollar här inne för att skapa kallabalik...
Citera
2009-10-29, 13:16
Medlem
qwertas avatar
Citat:

Inte mitt område men läste i något forum där dom diskutera hurvida Wine
skulle funka på N900, om det är så borde ju Spotify (Windows) funka,
vill bestämt minnas att jag läst att Android prog troligtvis funkar,
men hittar inte det nu. Drömt? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här