2009-12-06, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Okej tack för svaret !

Hoppas N900 har T9 och allt så att den föreslår ord osv ? (Vet inte om T9 bara är för knappsats mobiler)
vet inte om den har t9 men den föreslår ord i alla fall...
Citera
2009-12-06, 01:06
Medlem
derbicoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
vet inte om den har t9 men den föreslår ord i alla fall...

Okej!, en enkel fråga tycker du den är värd pengarna?
Citera
2009-12-06, 01:28
Medlem
Citat:
Okej!, en enkel fråga tycker du den är värd pengarna?

Om man jämför med andra telefoner i den klassen absolut... Men jag tycker att 6 tusen e i överkant för en telefon egentligen... Fan man får ju nästan ett xbox360,wii o ps3 för samma pris som 1 smartphone...
Citera
2009-12-06, 02:10
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Okej tack för svaret !

Hoppas N900 har T9 och allt så att den föreslår ord osv ? (Vet inte om T9 bara är för knappsats mobiler)

Självklart kommer den föreslå ord går att aktivera eller om man vill skriva qwerty-style!
Citera
2009-12-06, 02:16
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Om man jämför med andra telefoner i den klassen absolut... Men jag tycker att 6 tusen e i överkant för en telefon egentligen... Fan man får ju nästan ett xbox360,wii o ps3 för samma pris som 1 smartphone...

Nu ska vi inte va negativ, man får ju tänka mer som att det är en laptop i fickformat, inte kommer man behöva släpa med sig en laptop när man har N900 i fickan redo för allt.

Edit: ops.. dubbelpost
Citera
2009-12-06, 17:55
Medlem
Dr.Sativas avatar
kan man synka Nokian med Facebook som med HTC Hero, så att man får alla kontaktbilder och info direkt i mobilen?
Citera
2009-12-06, 18:05
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Sativa
kan man synka Nokian med Facebook som med HTC Hero, så att man får alla kontaktbilder och info direkt i mobilen?
Yes, tror programmet heter "hermes"
Citera
2009-12-06, 19:03
Medlem
derbicoolings avatar
Imorgon smäller det för er som förbokat då? v.50
Citera
2009-12-06, 19:26
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Imorgon smäller det för er som förbokat då? v.50

Haha inte direkt, det är då den ska börja levereras, sedan får vi MINST plusa på 2-5 dagar. Skulle vi få den på första dagen så skulle Nokia få en puss för snabb leverans.

Men jag hoppas att jag får ett mail där det står att dom skickat den till mig iallafall.
Citera
2009-12-06, 23:58
Medlem
ciones avatar
Känns skärmen "plastig" eller liknande t.ex. Iphones "glasvariant"? Var inne och kände på N97 och gillade inte alls den platsiga skärmen. På filmerna ser N900-skärmen dock helt okej ut!
Citera
2009-12-07, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Känns skärmen "plastig" eller liknande t.ex. Iphones "glasvariant"? Var inne och kände på N97 och gillade inte alls den platsiga skärmen. På filmerna ser N900-skärmen dock helt okej ut!
Den e inte av glas men den e betydligt bättre än nokias tidigare modeller...
ang surfing på n900 vs iphone så måste jag säga att jag hade fel...
n900 känns mycket skönare o surfa på än iphone mer komplett så att säga....
o till er som kanske inte kan så mycket data/linux o tror att n900 e för avancerad kan jag bara säga d inte e några problem... D kommer ut nya program hela tiden som e enkla o installera där du inte behöver någon tidigare erfarenhet i linux.... O till er som e insatta i linux kan jag bara säga grattis för d finns nog inga gränser med vad ni kan göra med den här telefonen....
Citera
2009-12-07, 10:49
Bannlyst
Citat:
Den e inte av glas men den e betydligt bättre än nokias tidigare modeller...
ang surfing på n900 vs iphone så måste jag säga att jag hade fel...
n900 känns mycket skönare o surfa på än iphone mer komplett så att säga....
o till er som kanske inte kan så mycket data/linux o tror att n900 e för avancerad kan jag bara säga d inte e några problem... D kommer ut nya program hela tiden som e enkla o installera där du inte behöver någon tidigare erfarenhet i linux.... O till er som e insatta i linux kan jag bara säga grattis för d finns nog inga gränser med vad ni kan göra med den här telefonen....

Jag får nog säga att jag är en van linuxanvändare.
Ska verkligen bli spännande att få dansa loss med denna telefon och se vilka möjligheter man har.

Tror det första jag kommer installera är openssh-server, rsync och irssi

Vem vet, kanske lite rtorrent också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in