2010-05-19, 13:28
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qu4dro
Kan man installera andra linux varianter än maemo på n900 eller skulle man behöva open source drivisar då?

Vi har easy debian, MER och ubuntu mobile tror jag.
Citera
2010-05-19, 13:59
Medlem
knullklassons avatar
Hur bra är den här luren egentligen, ni som vet? Den kom väl ut i början på förra året, håller den fortfarande måttet eller är den redan stenålder? Är lite småsugen faktiskt... För- och nackdelar?
Citera
2010-05-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Hur bra är den här luren egentligen, ni som vet? Den kom väl ut i början på förra året, håller den fortfarande måttet eller är den redan stenålder? Är lite småsugen faktiskt... För- och nackdelar?

Nej, den kom väl officiellt i slutet på förra året, men den kom inte i full produktion förrän en bit in på detta. Så den är rätt färsk fortfarande!

Läs i bakåt tråden så kan du få dig en massa för- och nackdelar till livs!
Citera
2010-05-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Bra att veta, har funderat på om det inte borde funka men aldrig haft anledning att prova.

Ja, och jag har inte hunnit testa ordentligt än, men det verkar som att man får väsentligt bättre mottagning om man har nåt annat som antenn än det headset som medföljer telefonen. Jag testade med en skarvkabel med 3,5 mm propp på som antenn, och det verkar vara mycket bättre!

F.ö. så har jag noterat att en vanlig 3,5 mm stickpropp med 3-delat stift funkar som headsetsanslutning. Blev lite bekymrad först när jag såg att Nokias original har 4 delar på stiftet. Men detta är kanske gammal skåpmat för gamla Nokiaanvändare?
Citera
2010-05-19, 14:37
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Nej, den kom väl officiellt i slutet på förra året, men den kom inte i full produktion förrän en bit in på detta. Så den är rätt färsk fortfarande!

Läs i bakåt tråden så kan du få dig en massa för- och nackdelar till livs!
Så var det nog ja!
Jag läste ett par bra, längre inlägg från dig en bit bakåt i tråden. Vi verkar mer eller mindre ha samma krav vad gäller funktioner och sånt. Hur pass nöjd är du nu veckorna efter inköpet...ska vi säga på en skala mellan 1 och 10?
Citera
2010-05-19, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Så var det nog ja!
Jag läste ett par bra, längre inlägg från dig en bit bakåt i tråden. Vi verkar mer eller mindre ha samma krav vad gäller funktioner och sånt. Hur pass nöjd är du nu veckorna efter inköpet...ska vi säga på en skala mellan 1 och 10?

Ja... i nuläget definitivt 7-8. Men jag hoppas att de fixar lite småsaker som är irriterande, sånt som jag ser som buggar. Så det ska bli intressant att se vad 1.2 innebär! Sen tar det ju en viss tid att vänja sig vid ett nytt koncept. Jag har lovprisat P1:an här, men jag minns ju att det tog mig månader att vänja mig vid allt det som var nytt för mig då. Innan den hade jag bara haft enklast möjliga mobil.

Sen läste jag en intressant krönika om detta med appar till de olika OS:en. Iphone skryter ju med sina 200000 appar, men det är tydligen så att de flesta ändå bara är varianter på varandra, så i praktiken finns det inte så många appar alls till Iphone som de vill påskina. Tydligen är det så att det inte finns nån generell e-bokläsare för Iphone, utan varje enskild bok säljs som en app och det innebär att c:a 30000 e-böcker listas som enskilda appar...

http://tomch.com/wp/?p=144
Citera
2010-05-19, 18:37
Medlem
MatMammas avatar
Något man borde tänka på med batteriet såhär i början? Är inte så jätteinsatt i just den delen Men har ett par funderingar att man ska ladda den fullt första gången? Inte ladda för ofta utan låta mobilen ladda ut sig helt för detta påverkar livslängden eller??

Var kan man hitta roms till emulatorerna någon som kan länka eller pma bra sida?
Citera
2010-05-19, 19:05
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Något man borde tänka på med batteriet såhär i början? Är inte så jätteinsatt i just den delen Men har ett par funderingar att man ska ladda den fullt första gången? Inte ladda för ofta utan låta mobilen ladda ut sig helt för detta påverkar livslängden eller??

Var kan man hitta roms till emulatorerna någon som kan länka eller pma bra sida?

Jag har redan skrivit flera gånger i tråden hur man ska sköta batteriet och det sista du ska göra är att låta det ladda ur helt. Ladda det så ofta du kan, jag ladda min varje gång den har hälften kvar om jag kan.
Citera
2010-05-19, 19:18
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Jag har redan skrivit flera gånger i tråden hur man ska sköta batteriet och det sista du ska göra är att låta det ladda ur helt. Ladda det så ofta du kan, jag ladda min varje gång den har hälften kvar om jag kan.

Okej, men de påverkar alltså inte levnadstiden på de??

Angående de andra om roms till snes emulatorer och de andra var hittar jag de egentligen?? Kan jag tanka dem direkt i n900??
Citera
2010-05-19, 19:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Angående de andra om roms till snes emulatorer och de andra var hittar jag de egentligen?? Kan jag tanka dem direkt i n900??

batteriets livslängd förkortas om de laddas ur helt och håller höga temperaturer en längre tid. Angående roms är det bara googla så kommer det upp flera sidor med roms t.e.x http://romhustler.net/ naturligtvist "får man bara ladda ner dom spelen man redan äger"
Citera
2010-05-19, 19:32
Medlem
Belsebs avatar
Citat:

Batteriet vill laddas så ofta som möjligt, det mår det bra av. Roms blir väl en fråga för fildelningsforumet nästan, jag har en samling med (såvitt jag vet) alla snes som släppts men vet ingen sida som har den för nerladdning. Sitter på jobbet så kan inte kolla mer i detalj.
Citera
2010-05-19, 19:53
Medlem
MatMammas avatar
Jag har ett litet problem och några frågor. JAg kan itne skicka filer med min mac över bluetooth till n900an, varför? Är de för jag har ikopplat med USB?

Sen undrar jag vilken mapp eller var jag ksa lägga sånt jag vill lägga över på n900 typ musik och sånt? eftersom att jag ser ju alla bilder och så i mappar. Eller jag har en mapp som heter mac os X, svinmärkligt Sen har man ju dcim, backups, cities (vad är det?) och även tmp.

Skulle vara trevligt om någon beskrev hur faan man gjorde en ny mapp i filhanteraren Såg att detta inte går när man är ansulten usb :P
Senast redigerad av MatMamma 2010-05-19 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in