2009-09-22, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koriakus
Tror det kommer vara åäö på alla n900. Såg det på en video där dom frågade på frågan vad som är skillnad på n97 och n900 och en av sakerna var att n900 har åäö och det kommer vara på alla n900 för att telefonen ska bara säljas i utvalda länder (-usa)

Nej de kommer de inte. De länder som inte har specialtecken blir det pilar istället. Usa kommer att få den.
Citera
2009-09-22, 16:52
Medlem
ciones avatar
Citat:
Tror det kommer vara åäö på alla n900. Såg det på en video där dom frågade på frågan vad som är skillnad på n97 och n900 och en av sakerna var att n900 har åäö och det kommer vara på alla n900 för att telefonen ska bara säljas i utvalda länder (-usa)

Jo precis han sa ju att efterfrågan var stor... Därför den idén väcktes hos mig, att jag kan köpa ifrån Thailand då! Men måste höra med honom, blir förmodligen att man drar upp plånboken och payar 6 000 kr för den här lilla skönheten. Eller ska man säga stora? Är ju som en tegelsten
Citera
2009-09-22, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iceen
Nej de kommer de inte. De länder som inte har specialtecken blir det pilar istället. Usa kommer att få den.

http://tv.mediaprovider.se/sa_fungerar_nokias_linux-mobil_n900_1252065242875.html

Efter 5min och 15sek så säger han som jag sa..
Citera
2009-09-22, 17:39
Medlem
Citat:
http://tv.mediaprovider.se/sa_fungerar_nokias_linux-mobil_n900_1252065242875.html

Efter 5min och 15sek så säger han som jag sa..

Uppfattade det som att du mena att den kommer att ha åäö i Thailand också, vilket de inte är, utan där blir åäö utbytta mot pilar.
Citera
2009-09-22, 19:07
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Vet att det finns abonomang till Iphone där man betalar typ 500kr/månad och då får man mobilen och man får ringa och smsa för dom 500kr och så ingår fri surf där med.. Tror ni det kommer komma något liknande till n900?

Det finns egentligen aldrig några special dealar med telefoner och specifika abonemang etc.

Alla lurar går att få för en krona, osv osv.

Så för att svara på frågan, Ja, N900 kommer att säljas för 1kr med någon form av abonemang där man får ringa upp alla pengar etc etc.

Ingen oro
Citera
2009-09-22, 20:17
Medlem
ciones avatar
Har aldrig gillat dessa avtal, känns bättre att köpa den direkt ju. Eller kan någon argumentera och övertyga mig? Känner ändå att jag vill ha råd och tips ang. detta. Man kanske tjänar hur mkt som helst på att teckna ett sådant abonnemang?
Citera
2009-09-22, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Har aldrig gillat dessa avtal, känns bättre att köpa den direkt ju. Eller kan någon argumentera och övertyga mig? Känner ändå att jag vill ha råd och tips ang. detta. Man kanske tjänar hur mkt som helst på att teckna ett sådant abonnemang?

Säg att man ringer för 300-400 kr i månaden. Om man tecknar ett abonnemang där en pott ingår på 400-500 kr på 24 månader, där man får ringa och skicka sms för hela summan. Då betalar ju 100-200 kr för själva telefonen, 1200 respektive 2400. Det blir mycket billigare än om du köper telefonen för 6000 kr, och sen ska betala dina telefonkostnader på det.

Allt är ju dock en smaksak, om man gillar att binda sig, och hur mycket man använder sin telefon
Citera
2009-09-22, 22:59
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Jo precis han sa ju att efterfrågan var stor... Därför den idén väcktes hos mig, att jag kan köpa ifrån Thailand då! Men måste höra med honom, blir förmodligen att man drar upp plånboken och payar 6 000 kr för den här lilla skönheten. Eller ska man säga stora? Är ju som en tegelsten
Skulle gissa på att en Nokia telefon är dyrare att införskaffa i Thailand än i Sverige. Om man tänker på att om telefonen går sönder så får du ta dig en semestervecka och åka till Thailand.
Eftersom Nokia shop säljer den för 5999kr så tror jag inte den blir billigare någon annanstans..Någon hundralapp max eller om man förlänger sitt abonnemang med mobilen.
Citera
2009-09-22, 23:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Skulle gissa på att en Nokia telefon är dyrare att införskaffa i Thailand än i Sverige. Om man tänker på att om telefonen går sönder så får du ta dig en semestervecka och åka till Thailand.
Eftersom Nokia shop säljer den för 5999kr så tror jag inte den blir billigare någon annanstans..Någon hundralapp max eller om man förlänger sitt abonnemang med mobilen.

Okej men nu är det så att jag har kontantkort, dessa avtal att förlänga gäller då bara vanliga abonnemang? Alltså inte när man har kontantkort? Eller vill de bara att man ska teckna ett abonnemang?
Citera
2009-09-23, 11:41
Medlem
towbs avatar
Jag rekommenderar inte abonnemang. Visserligen kan man välja den bästa dealen för att surfa osv men priserna blir oftast inte vad man förväntat sig, det kan dra iväg en hel del. Aldrig till ens fördel att binda upp sig.

Sen tror jag inte denna lur kommer gå för en krona någonstans på ett bra tag.
Citera
2009-09-23, 12:52
Medlem
Vibliriblands avatar
Ok, detta är min bransch.

1. En vuxen människa som funderar på en telefon av detta slag har ingen användning av ett kontantkort, abonmang är det enda som gäller.

2. Som exempel, tar du ett abonemang med 3, på till exempel 399kr i månaden som du får använda upp till samtal sms internet etc etc. Och ändå brukar köpa kontantkort för 200-300kr i månaden så kommer du helt enkelt spara 6000kr. För med ett 399kr i månaden abonemang så kommer du få telefonen gratis. Och summan av kardemumman är att du fått en telefon gratis och betalar samma som du skulle gjort iaf. På grund av att du med denna telefon kommer vara konstant uppkopplad och då behöva fastpris på surf. Vilket du inte har med kontantkort.

3. Varför inte binda upp sig? Folk oroar sig alltid för det, men sen när ett år har gott och bindningstiden är över så glömmer de ändå förlänga och få gratis grejer.

4. Skaffa abonemang med 3 eller någon liknande operatör och få en gratis lur och betala samma som vanligt.

hoppas det klargör lite för undrande människor.

"EDIT" med till exempel 3 så kommer du troligtvis kunna få telefonen för 1kr. Men gillar du inte 3 så satsa på halebop, 199kr att ringa för, gratis sms och fri surf för 289kr i månaden, och 1500kr i rabatt på telefonen. Detta erbjudande kommer finnas från dag ett. Och telefonen kommer vara olåst.

My two cents
Senast redigerad av Vibliribland 2009-09-23 kl. 12:58.
Citera
2009-09-23, 15:00
Medlem
ciones avatar
Nja, jag har Telenor, använder upp 100 kr i månaden ca (ibland 200) pga att tjejen har Telenor också, så vi betalar bara 99 öre öppningsavgift. Polarna pratar jag inte med så mkt i mobilen med. Sen kostar det 69 kr/mån för fri surf. Blir det dyrare än att ta abonnemang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in